آشنایی با بهترین چرخ گوشت: انتخاب مناسب برای خانه و آشپزخانه

تاریخ انتشار: 25 بهمن 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 136

گوشت به عنوان یکی از وعده‌های غذایی مهم و قابل توصیه شناخته می‌شود. گوشت منبع عالی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که بدن به آنها نیازدارد. این ماده مفید نقش مهمی در ساختن و نگهداری انرژی، رشد و بازسازی انواع سلول‌های بدن، افزایش عملکرد سیستم ایمنی و تولید هورمون‌ها ایفا می‌کند. اما نوع پر مصرف آن که می‌توان در انواع غذا ها از آن استفاده کرد، گوشت چرخ‌کرده است.

اما گوشت را به کمک چه وسیله‌ای چرخ می‌کنند؟ در پاسخ باید شما را با دستگاهی به نام چرخ گوشت آشنا کنیم.در این مقاله ما قصد داریم بهترین چرخ گوشت را به شما عزیزان معرفی کنیم. لطفاً ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

چرا باید چرخ گوشت بخریم؟

خرید یک چرخ گوشت می‌تواند به شما در بسیاری از جوانب کمک کند. برخی از دلایل خرید چرخ گوشت عبارتند از:

  • تازگی و کیفیت بهتر: با خرید یک چرخ گوشت، شما می‌توانید گوشت تازه را بخرید و خودتان آن را چرخ کنید. این به شما اطمینان می‌دهد که گوشت کاملا تازه است و کیفیت بالایی دارد.
  • میزان خرد کردن: با داشتن یک چرخ گوشت، شما می‌توانید گوشت را به اندازه های مختلفی چرخ کنید. این شامل چرخ کردن متوسط برای مواد غذایی مانند کوفته‌ها و یا چرخ کردن گوشت به اندازه های ریز تر برای برگر‌ها می‌شود.
  • پخت آسان و بهداشتی بودن : استفاده از چرخ گوشت به شما اجازه می‌دهد غذاهای خانگی را به سرعت آماده کنید. خرد کردن گوشت با چرخ گوشت به راحتی صورت می‌پذیرد و زمان و زحمت کمتری دارد.
  • کنترل دقیق‌تر بر رژیم غذایی: با استفاده از چرخ گوشت، شما می‌توانید کنترل دقیقی بر روی میزان چربی گوشت داشته باشید.

پیشنهاد میکنم مقاله بهترین اجاق گاز صفحه ای مطالعه کنید.

پیشنهاد بهترین چرخ گوشت

امکانات آماده سازی غذاسوسیس ساز/

چرخ گوشت پارس خزر مدل Buffalo-2020چرخ گوشت پارس خزر مدل Buffalo-2020 یکی از بهترین چرخ‌های گوشت موجود در بازار است. این چرخ گوشت دارای توان 300 وات بوده و حداکثر توان تحت فشار آن 100 وات است. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به کاربری آسان آن اشاره کرد. با استفاده از این چرخ گوشت، می‌توانید به راحتی گوشت را خرد و مصرف کنید. این وسیله به دلیل قدرت موتور و کارایی بالا، انتخاب مناسبی برای استفاده در آشپزخانه خانه‌ها و رستوران‌ها است.

امکانات آماده سازی غذاسوسیس ساز/

خوشبختانه شرکت وطنی پارس خزر به عنوان شرکتی ایرانی که محصولاتی با کیفیت تولید می‌کند به خوبی در میان مردم جا افتاده است. اگر از آن دسته افراد هستید که هنوز با عینک بدبینی به تولیدات داخل کشور نگاه می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم یکی از محصولات پارس خزر را استفاده نمایید تا دیدتان نسبت به محصولات ساخت ایران به کلی تغییر کند

امکانات آماده سازی غذاسوسیس ساز/

چرخ گوشت بوش مدل MFW68680 با توان 2200 وات و بسیار قدرتمند از جمله چرخ گوشت های حرفه ای شرکت بوش می‌باشد. توسط این چرخ گوشت می‌توان 4.3 کیلوگرم گوشت را در عرض یک دقیقه چرخ نمود. بدنه چرخ گوشت بوش مدل MFW68680 از جنس استیل و پلاستیک مقاوم بوده که علاوه بر زیبایی ، استحکام بیشتری به دستگاه می‌بخشد، در ضمن سینی این چرخ گوشت هم از جنس استیل ضد زنگ بوده و می‌توان قطعات گوشت و مواد غذایی را روی آن قرار داد. این چرخ گوشت کارایی های مختلفی دارد و مهمترین کار آن ، چرخ کردن گوشت در ابعاد ریز ، متوسط و درشت توسط 3 شبکه از جنس استیل ضد زنگ می‌باشد.

امکانات آماده سازی غذاسوسیس ساز/

چرخ گوشت بوش مدل MFW66020 دستگاهی قدرتمند است که طراحی هوشمندانه‌ای در پس‌زمینه دارد. این چرخ‌گوشت توان بالایی داشته و می‌تواند مقدار زیادی گوشت را چرخ‌ کرده و تحویل دهد. این قابلیت به خاطر بهره‌گیری از تیغه‌ی برنده از جنس فولاد است که جلوی مارپیچ دستگاه نصب می‌شود. دیسک‌های خروجی این دستگاه در سایزهای مختلف، باعث می‌شوند گوشت یا ماده‌ی غذایی چرخ شده در اندازه‌های مختلفی بسته به نیاز مصرف‌کننده آماده شود. وجود قیف‌های مخصوص تهیه‌ی سوسیس هم می‌تواند امکانی کاربردی باشد تا تنوع غذایی افراد بالا برود.

امکانات آماده سازی غذاسوسیس ساز/
امکانات آماده سازی غذاسوسیس ساز/

چرخ گوشت کنوود مدل « MG510» دستگاهی کوچک و جمع‌وجور است که قابلیت‌های زیادی دارد. توان خروجی این دستگاه زیاد است و این دستگاه توانایی چرخ کردن حدود 1.5 کیلوگرم گوشت در دقیقه را دارد. بدنه و سینی و گلویی آن فلزی است و تیغه‌های تیز و برنده آن از استیل ضدزنگ ساخته شده است. همراه این دستگاه سه پنجره‌ای با منافذی در سه سایز مختلف عرضه می‌شود و با آن می‌توان گوشت را در مدل‌های مختلف برای تهیه غذاهای متنوع چرخ کرد. غیر از این پنجره‌ای‌ها سه سری دیگر برای تهیه کبه و سوسیس نیز همراه دستگاه ارائه می‌‌شود.

امکانات آماده سازی غذاسوسیس ساز/
امکانات آماده سازی غذاسوسیس ساز/
امکانات آماده سازی غذاسوسیس ساز/
امکانات آماده سازی غذاسوسیس ساز/

چرخ گوشت پارس خزر مدل Buffalo-2020 از محصولات با کیفیت و محبوب این شرکت است که وارد بازار شده است. این چرخ گوشت از اسمی بهره می برد که یادآور قدرت است البته توان دستگاه در مقایسه با دستگاه های دیگر موجود در بازار کم به نظر می آید ولی راندمان کاری آن مناسب است. این محصول طراحی کوچک و سبکی هم دارد تا حمل و جابجایی آن آسان شود.  چرخ گوشت پارس خزر مدل Buffalo-2020 بدنه پلاستیکی و تیغه های فولادی دارد. ترکیب فلز و پلاستیک در این محصول کارآیی آن را حقیقتا افزایش داده است. ناودانی فلزی با پیچ تنظیم به بدنه فیکس می شود.

سایر توضیحاتساخت مالزیسیستم محافظت در برار اضافه بار /
توان1300 وات/
میزان خروجی1.4 کیلو گرم در دقیقه /
تعداد شبکهسه عدد /
جنس تیغهاستیل /
امکانات آماده سازی غذاسوسیس ساز/

چرخ‌گوشت مولینکس مدل ME740، یک محصول بسیار پیشرفته و حرفه‌ای است که برای کارکرد‌های طولانی‌مدت طراحی و ساخته‌شده است. این محصول از جنس تیغه‌ی استیل، توان موتور 2300 وات و سوسیس ساز بهره می‌برد. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به مجهز به سینی کریستال، دارای جایگاه نگهداری قطعات و سیم، دارای 3 شبکه چرخ‌گوشت (ریز، متوسط و درشت) و دارای دکمه معکوس اشاره کرد. همچنین به همراه این محصول قطعات سوسیس ساز و کبه ساز و3 رنده‌ی ریز، درشت و چیپسی هم به کاربر ارائه می‌شود. «مولینکس» (Moulinex)، یک شرکت بزرگ فرانسوی است که از سال 1937 میلادی آغاز به کار کرده است. این شرکت در زمینه‌‌های مختلفی از جمله ساخت لوازم برقی خانگی، فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد.

امکانات آماده سازی غذاسوسیس ساز/

چرخ گوشت ویداس مدل VIR-3505 محصولی کارامد با بدنه استیل و پلاستیک، پذیرای موتوری با توان 1800 واتی است که می توان به کمک آن به راحتی عملیات چرخ کردن گوشت و یا مواد غذایی را با حجم بالا ظرف چند دقیقه انجام داد. ویداس جهت افزایش کارایی برای این مدل سه دیسک با سه سایز ریز، متوسط و درشت در نظر گرفته تا بتوان متناسب با نیاز گوشت ها را چرخ کرد. کلید هایی جهت روشن / خاموش کردن و سیستم چرخش معکوس بر روی چرخ گوشت قرار دارد که دسترسی به آنها آسان می باشد.

توان2000وات وات/
جنس تیغهفولاد ضد زنگ /

چرخ گوشت تولیپس مدل MK-A2200S از جدیدترین محصولات عرضه‌ شده توسط برند تولیپس است. بدنه محصول کیفیت ساخت بالایی دارد و از استیل ضد زنگ ساخته شده است. علاوه بر زیبایی ظاهر، موتور جدید و حداکثر توان 2000 وات، استفاده شده است. سیم برق چرخ گوشت تولیپس مدل MK-A2200S در زیر دستگاه قرار گرفته است و از طول مناسبی برخوردار است که پس از اتمام کار می‌تواند در محفظه مربوطه در زیر چرخ گوشت قرار گیرد. دکمه چرخش معکوس در این مدل در نظر گرفته ‌شده است که از این دکمه در مواردی که گوشت یا مواد غذایی داخل دستگاه به هر علتی گیرکرده و چرخ نمی‌شوند استفاده می‌شود.

توان3500 وات/
تعداد شبکهسه عدد /
نوع شفتفلز /
جنس تیغهاستیل /
امکانات آماده سازی غذاسیستم چرخش معکوس/
امکانات آماده سازی غذاسوسیس ساز/
امکانات آماده سازی غذاسوسیس ساز/
سایر توضیحاتمجهز به موتور حرفه ای گیربکسی (القایی) با توان 350 وات سه شبکه با سایز های: 2 ، 4.5 و 6 میلیمتر تیغه 4 لبه قسمت انتهای شفت و قسمت شفت روی موتور از جنس فولاد دارای دوربرگردان و نمایشگر /
ابعاد330x170x350 سانتی‌متر/
وزن10 گرم/
اقلام همراه محصولسه سایز شبکه مختلف سینی استیل اهرم باز و بسته گردن پیچ گلویی فشار دهنده گوشت /
توان350 وات/
تعداد شبکهسه عدد /
نوع شفتفلز /
جنس تیغهاستیل /

اگر بدنبال یک چرخ گوشت حرفه ای برای منزل هستید یکی از بهترین گزینه های خرید چرخ گوشت گاستروبک مدل میباشد، این چرخ گوشت مجهز به موتور گیبرکس حرفه ای با توان 350 وات میباشد که قدرت چرخ کنندگی بالا با ظرفیت بالا را داراست،از مهم ترین ویژگی های این محصول موتور گیربکسی و قطعات فولادی به کار رفته در موتور میباشد که این محصول را از بقیه نمونه های مشابه بازار متمایز میسازدتمامی قسمت های گلویی و شفت میانی روی موتور از جنس فولاد میباشد که در مصارف زیاد و در دراز مدت ساییدگی بوجود نمیاید و همچنین لازم به ذکر است این دستگاه دارای سه شبکه مختلف با سایز ریز،متوسط و درشت میاشددستگاه دارای حالت دور برگردان میباشد که در مواقع نیاز بدون باز شدن گلویی دستگاه از این حالت برای خارج کردن گوشت از گلویی میتوان استفاده کرد

امکانات آماده سازی غذاسوسیس ساز/

خوشبختانه شرکت وطنی پارس خزر به عنوان شرکتی ایرانی که محصولاتی با کیفیت تولید می‌کند به خوبی در میان مردم جا افتاده است. MG-1400 Plus یکی از چرخ گوشت‌های این شرکت است که به موتور پر قدرتی با توان 700وات مجهز شده است و خروجی 1200گرم گوشت در دقیقه را امکان‌پذیر کرده است.این موتور با کیفیت به دکمه چرخش معکوس هم مجهز شده است.برای کارآیی بیشتر محصول،دو عدد شبکه مخصوص برای خرد کردن گوشت و سبزی در نظر گرفته شده است.از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به قطعه مخصوص برای درست کردن سوسیس اشاره کنیم.به همراه این چرخ‌گوشت یک ظرف پلاستیکی جهت جمع‌آوری گوشت چرخ‌ شده،در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

مزایای چرخ گوشت

استفاده از چرخ گوشت می‌تواند مزایا و فواید زیادی داشته باشد. از جمله:

  • حفظ تازگی و بهداشت:با چرخ کردن گوشت در خانه با استفاده از چرخ گوشت، می‌توانید از تازگی آن مطمئن شوید و از رشد باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها جلوگیری کنید.
  • محصولات خانگی: با استفاده از چرخ گوشت، می‌توانید محصولات گوشتی با کیفیت مناسب را آماده کنید و بدون استفاده از مواد نگهدارنده و افزودنی‌های شیمیایی مصرف کنید.
  • ذخیره‌سازی آسان: با استفاده از چرخ گوشت، می‌توانید مقدار بیشتری گوشت را چرخ کرده و به صورت مناسب ذخیره کنید.
  • اقتصادی‌تر بودن:با خرید گوشت در حجم بیشتر و چرخ کردن آن با چرخ گوشت در خانه، می‌توانید هزینه خود را کم کرده و صرفه‌جویی مالی داشته باشید.

بهترین مارک چرخ گوشت

در بازار بسیاری از مارک‌های معتبر اقدام به تولید محصولات خانگی می‌کنند؛ از جمله:

  • بوش
  • فیلیپس
  • کنوود
  • مایر
  • مولینکس
  • پاناسونیک

نکات مهم برای نگهداری چرخ گوشت

برای نگهداری از چرخ گوشت و عملکرد صحیح آن می‌توانید این نکات را رعایت کنید:

  1. تمیز کردن: بعد از استفاده از چرخ گوشت، حتماً آن را تمیز کنید. از آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید و با دقت اجزای دستگاه را تمیز کنید. بعد از شستشو برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها و خرابی قطعات فلزی آنها را خوب خشک کنید.
  2. نگهداری: چرخ گوشت را در محیطی خشک و بدون رطوبت قرار دهید.
  3. استفاده درست: قبل از استفاده از چرخ گوشت، حتماً دفترچه راهنمای تولیدکننده را بخوانید.
  4. تعمیر: اگر قطعاتی معیوب شده یا نیاز به تعویض دارند، بهتر است به تعمیرکاری مجرب مراجعه کنید.

بهترین چرخ گوشت ایرانی کدام است؟

در میان شرکت های سازنده ایرانی که در زمینه تولید محصولات خانگی فعالیت می‌کند، نام برند پارس خزر خوش می‌درخشد.

قیمت چرخ گوشت خانگی چقدر است؟

قیمت چرخ گوشت های خانگی با توجه به عواملی مانند برند، کیفیت و قابلیت‌های دستگاه می‌تواند متفاوت باشد. اما معمولا قیمت این دستگاه در بازار ایران حدوداً چند میلیون تومان است.

چرخ گوشت خارجی بهتره یا ایرانی؟

برای انتخاب چرخ گوشت مواردی همچون کیفیت ساخت، عملکرد، صدا و لرزش، استحکام، استفاده آسان، تمیز کردن آسان و قابلیت های خاصی که برند هر چرخ گوشت ارائه می کند را در نظر بگیرید. در دهه های اخیر برند های ایرانی مانند پارس خزر به خوبی عمل کرده اند اما برند های خارجی نیز طرفداران خاص خود را دارند.

نکاتی که قبل از خرید چرخ گوشت باید به آنها توجه کنید:

قبل از خرید چرخ گوشت، به چند نکته توجه کنید:

  1. نوع چرخ گوشت: مدل‌ها و انواع مختلفی از چرخ گوشت ها وجود دارد، شما می‌توانید بر اساس شرایط و سلیقه خودتان انتخاب کنید. برخی از مدل‌ها قابلیت چرخ گوشت تا درجه دلخواه را دارند، در حالی که مدل های دیگر سرعت چرخش بالا و عملکرد قوی دارند.
  2. قدرت موتور: قدرت موتور چرخ گوشت بسیار مهم است. هر چه موتور قوی‌تر باشد چرخ کردن گوشت آسان‌تر است و با سرعت بیشتری انجام می‌شود.
  3. جنس بدنه: چرخ گوشت با بدنه‌ای مستحکم و مقاوم می‌تواند سالیان سال برای شما باقی بماند (جنس فلزی یا استیل).
  4. نگهداری و تمیز کردن: چرخ گوشت بعد از استفاده باید تمیز شود. بنابراین مهم است که ببینید آیا قطعات چرخ گوشت قابلیت جدا شدند دارند یا نه؟
  5. سیستم چرخش: سیستم چرخش چرخ گوشت را برسی کنید. برخی از مدل‌ها با سیستم چرخش عمودی کار می‌کنند که در آسیاب کردن گوشت بهتر عمل می‌کنند، در حالی که برخی از مدل‌ها با سیستم چرخش افقی سریع‌تر و قوی‌تر کار می‌کنند.
  6. اندازه و ظرفیت: قبل از خرید، به اندازه و ظرفیت چرخ گوشت توجه کنید.
  7. قیمت و برند: روی قیمت تمرکز کنید و مدلی را انتخاب کنید که با بودجه شما سازگار است. همچنین معمولا برند های معتبر، کیفیت بالایی نیز دارند.

سخن آخر(نتیجه گیری)

یکی از وسایل کاربردی که در اکثر خانه ها دیده می‌شوند، چرخ گوشت است. گوشت یکی از وعده‌های اصلی غذایی انسان‌ها به شمار می‌رود و نمی‌توان آن را حذف کرد. گوشت می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد از جمله گوشت قرمز (گاو، گوساله، بز)، گوشت سفید (مرغ، ماهی، بلدرچین) و... اما آیا به نظر شما می‌توان همه این گوشت ها را با چرخ گوشت چرخ کرد؟ بله شما می‌توانید هر نوع گوشتی را البته گوشت بدون استخوان را در چرخ گوشت چرخ کنید. ما در این مقاله بهترین چرخ گوشت را به شما معرفی کردیم. امیدوارم توانسته باشیم اطلاعاتی هر چند اندک را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

دوستان عزیز، مقاله بهترین چرخ گوشت همیشه بروزرسانی خواهد شد. مجددا به ما سر بزنید. خوشحال خواهیم شد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃