از کجا کولرگازی اصل بخریم؟ | نمایندگی معتبر برای خرید کولر کجاست؟

تاریخ انتشار: 20 اسفند 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 158
از کجا کولرگازی اصل بخریم؟ | نمایندگی معتبر برای خرید کولر کجاست؟

چگونگی خرید کولر گازی اصل از جمله سوالات متداول در زمان خرید این دستگاه است! افرادی که می‌خواهند از این دستگاه در خانه یا محیط کار خود استفاده کنند، بعد از انتخاب یک برند معتبر به دنبال نمایندگی‌های معتبر آن هستند؛ متاسفانه به دلیل افزایش قیمت دستگاه های سرمایشی و گرمایشی فروش دستگاه‌های تقلبی افزایش یافته است و اغلب افراد با دیدن قیمت‌های مناسب‌تر فریب این دست فروشندگان را می‌خورند. از این رو توصیه می‌شود بعد از تحقیقات در مورد برندهای متنوع در گام بعدی به دنبال فروشگاه‌های معتبری باشید که کالای خود را با ضمانت‌نامه در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

در بین سیستم های تهویه مطبوعی که در بازار وجود دارد مثل سیستم‌های تهویه مطبوع تمام هوایی، سیستم‌های تهویه مطبوع هوا-آب، سیستم‌های تهویه مطبوع تمام آبی، سیستم‌های تهویه مطبوع تمام مبرد و …، کولرهای گازی جز محبوب ترین لوازم خانگی سرمایشی-گرمایشی برای منازل و سایر فضاها میباشد! از همین بابت میزان خرید کولر گازی چه به صورت حضوری و چه خرید اینترنتی کولر گازی، روز به روز بیشتر میشود. اگر شما هم قصد خرید دارید، پیشنهاد میکنیم که سریعتر اقدام به تهیه این محصول بکنید؛ اما قبل از آن حتما از قیمت کولر گازی و بهترین برندهای کولر مثل گری، کریر، جنرال، زانتی؛ مهمترین ظرفیت ها مثل کولر گازی ۱۲۰۰۰، ۱۸۰۰۰، ۲۴۰۰۰، ۳۰۰۰۰ و همچنین با انواع آن مثل کولر گازی اینورتر و دور ثابت آشنا بشین.

چرا خرید کولر گازی اصل اهمیت دارد؟

زمانی که شما یک کولر گازی تقلبی را خریداری می‌کنید باید منتظر عواقبی چون مصرف انرژی بالا، تعمیرات پی در پی، نبود گارانتی و خدمات پس از فروش از سمت فروشنده باشید. در واقع محصولات اصل که از فروشگاه‌های معتبر خریداری می‌شوند به دلیل وجود متریال باکیفیت مصرف انرژی کمتری دارند و از نظر فنی قطعات آن‌ها به راحتی خراب نمی‌شود. گرچه این محصولات اغلب قیمت بیشتری به نسبت محصولات تقلبی دارند، اما در درازمدت هزینه تعمیرات آن‌ها بسیار کمتر از هزینه کالاهای تقلبی است.

به دلیل افزایش هزینه بهای برق بهتر است در خرید کولرهای گازی توجه بیشتری داشته باشید. این دستگاه به دلیل استفاده از برق می‌تواند در صورت تقلبی بودن مصرف زیادی داشته باشد و هزینه بیشتری را به خریداران تحمیل کند.

چطور کولر گازی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

شاید تشخیص اصالت یک کولر گازی برای تمامی خریداران ممکن نباشد، اما با بررسی‌های اولیه می‌توانید نحوه تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی رو یاد بگیرین:

نحوه تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی
  1. عدم ارائه گارانتی توسط فروشنده؛ مهمترین فاکتور در تشخیص کولرگازی اصل از تقلبی توجه به گارانتی و ضمانت نامه کالا است؛ زمانی که فروشنده در هنگام خرید ضمانت‌نامه‌ای را به شما ارائه می‌دهد شما می‌توانید در صورت مشکل با داشتن آن ضمانت نامه به راحتی مشکل را برطرف کنید.
  2. توجه به برچسب فنی دستگاه؛ برچسب فنی دارای اطلاعات جامع و کامل درباره لوازم داخلی به کاربرده شده در دستگاه است. این برگه باید در زمان خرید کالا به شما داده شود.
  3. حک لیزری روی موتور دستگاه؛ برخی از فروشگاه برای دستیابی به سود بالا و فروش محصولات تقلبی با نام‌های معتبر به حک لیزری نام برند روی موتور کولر روی می‌آورند.
  4. توجه به ظاهر دستگاه؛ برخی از فروشندگان با چسباندن برچسب‌های رنگی که نام کشور خاص یا برند خاص را دارند می‌خواهند جنس تقلبی را به جای جنس اصلی بفروشند. این در حالی است که اغلب برندهای معتبر از چسباندن پرچم کشور خود روی دستگاه استفاده نمی‌کنند. در واقع این نشانه‌ای است که بدانید محصول مورد نظرتان احتمالا تقلبی است.
  5. عدم ارائه خدمات پس از فروش؛ زمانی که برای خرید محصول به فروشگاه مراجعه می‌کنید، احتمالا درباره نوع خدمات پس از فروش سوالات خود را بپرسید. فروشندگانی که اجناس تقلبی می‌فروشند به راحتی پاسخگوی نیاز‌‌های مشتریان بعد از خرید کالا نخواهند بود.
  6. رویت برد الکترونیکی پنل؛مشاهده برد الکترونیکی پنل خارجی یک از راه‌های تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی است. بنابراین حین خرید از فروشنده بخواهید که این قسمت از دستگاه را به شما نشان دهد. این برد از دو قسمت پمپ و کندانسور تشکیل شده است. لازم به ذکر است که کولرهای گازی تقلبی و معمولی دارای بردهای ساده هستند، اما کولرهای گازی‌های اصل دارای برد‌های بزرگ و باکیفیت هستند.
  7. عدم استفاده از گاز r410؛ این نوع گاز در کولرهای گازی تقلبی استفاده نمی‌شود. این مشخصه فقط در کولرهای گازی کم مصرف دیده می‌شود، بنابراین اگر گاز مورد مصرف در کولر گازی مورد نظر شما R22 بود حتما به اصالت آن شک کنید.

نکات مهم در هنگام خرید کولرگازی

در هنگام خرید کولر گازی باید به چند نکته توجه کنید:

  • قبل از خرید کولر گازی باید شرایط آب و هوایی منطقه خود را بشناسید. اغلب برندهای معتبر محصولات خود را به شکلی تولید می‌کنند که قابل استفاده در تمامی شرایط جوی باشد، اما بهتر است قبل از خرید در مورد این موضوع با فروشندگان مشورت کنید.
  • کولرگازی خود را متناسب با متراژ خریداری کنید. برخی افراد تصور می‌کنند که هر چقدر کولر گازی قدرت بیشتری داشته باشد بهتر است، این در حالی است که کولر گازی‌ها نیز مانند تلویزیون‌ها برای محیط‌های مختلف رتبه‌های خاص دارند که برای بهره‌وری بهتر باید به آن توجه کنید.
  • برای اینکه بتوانید محصول باکیفیت را خریداری کنید یکی از راه‌های آن وصل کردن دستگاه به آمپرسنج است، زمانی که آمپرسنج بعد از اتصال در نوسان باشد باید به اصالت دستگاه خود شک کنید.
  • صدای تولید شده توسط دستگاه نیز یکی دیگر از نکات خرید است که باید به آن توجه کنید. اگر دستگاه خریداری شده صدای زیادی تولید می‌کند حتما با فروشنده تماس بگیرید.
نکات مهم در هنگام خرید کولرگازی

کولر گازی یکی از وسایل برقی گران قیمت است که اگر در خرید آن دقت نکنید نه تنها هزینه اولیه را از دست داده‌اید، بلکه در زمان استفاده نیز به دلیل نامرغوب بودن دستگاه باید هزینه برق زیادی پرداخت کنید و همچنین به دلیل استفاده از قطعات تقلبی باید دائما در حال تعمیر دستگاه خود باشید؛ بهترین راه کار این است که از برند ‌های معتبر کولر گازی را خریداری کنید. برندهای مطرح با ارائه ضمانت و خدمات پس از فروش می‌توانند بهترین محصول را در اختیار شما قرار دهند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃