بهترین شرکت برای استخدام تولید محتوا

تاریخ انتشار: 8 مهر 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 216
بهترین شرکت برای استخدام تولید محتوا

شرکت استخدام تولید محتوا امروزه به یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد تبدیل شده است. دنیای امروز، دنیای کار و اقتصاد مدرن است که در آن می‌توانید مشاغلی را پیدا کنید که استخدام به‌صورت دورکاری را بر استخدام افراد به‌صورت حضوری در یک شرکت ترجیح می‌دهند. خدمات سفارش تولید محتوا یکی از این مشاغل است که به بسیاری از افراد کمک کرده تا بتوانند شغلی با درآمد مناسب و شرایط کاری قابل قبول داشته باشند.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یا content creation به تبدیل اطلاعات به شکل‌های مختلفی از رسانه به‌ویژه رسانه‌های دیجیتال گفته می‌شود. به عبارت دیگر در تولید محتوا برای موضوع مشخصی محتوای متنی یا بصری تولید می‌شود و در دسترس مخاطبان و کاربران قرار داده خواهد شد.

امروزه به دلیل گسترش فضای مجازی و همچنین استفاده مداوم افراد از اینترنت به اشکال مختلف، رسانه، شبکه‌های اجتماعی و همچنین سایت‌های مختلف، بهترین راه‌ها برای معرفی کسب‌وکارهای گوناگون به‌شمار می‌روند. برای معرفی یک کسب‌وکار یا ارائه اطلاعات مختلف می‌توان از انواع فرم‌های محتوایی استفاده کرد. در ادامه به بررسی محتواهای گوناگون می‌پردازیم.

  • محتوای متنی سایت‌ها
  • محتوای متنی برای وبلاگ
  • محتوای متنی برای مجله‌های اینترنتی
  • خبرنامه‌های ایمیلی
  • محتوای متنی و همچنین تصویری و ویدیویی برای شبکه‌های اجتماعی
  • کتاب‌های الکترونیک
  • طراحی‌های گرافیکی

همانطور که اشاره شد، تولید محتوا از طریق اینترنت و فضای مجازی امروزه مورد توجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ قرار گرفته است. دلیل این امر را نیز می‌توان به عملکرد بازاریابی از طریق تولید محتوا دانست که 3 برابر از بازاریابی سنتی بهتر بوده و دارای هزینه کمتری نیز است.

کارشناس تولید محتوا کیست؟

کارشناس تولید محتوا کیست؟

کارشناس تولید محتوا به فردی گفته می‌شود که دارای تخصص و تجربه در این زمینه است. این فرد با به‌دست‌آوردن اطلاعات لازم در این زمینه به تولید محتوایی متناسب با اهداف شرکت و همچنین هدف‌گیری مخاطبان می‌پردازد. کارشناس تولید محتوا باید دارای مهارت‌های مختلف نگارشی، ادبیاتی و همچنین فنی در این زمینه باشد تا بتواند در تمامی جوانب موثر عمل کند.

چگونه کارشناس تولید محتوا شویم؟

اولین موردی که باید در زمینه تولید محتوا در نظر داشته باشیم این است که تولید محتوا را با نوشتن یک متن اشتباه نگیریم. افراد بسیاری تصور می‌کنند تنها با نوشتن یک متن در مورد موضوع مورد نظر می‌توانند به تولید محتوای متنی بپردازند.

کارشناس تولید محتوا باید با اصول اولیه نویسندگی به‌طور کامل آشنا باشد تا بتواند ذهن مخاطب را با متن خود درگیر کند. از طرفی از کپی رایتینگ و همچنین تولید محتوای عمومی نیز به‌طور کامل آگاه باشد. در ادامه به‌برخی از مهارت‌هایی که هر کارشناس محتوا برای تولید یک محتوای مناسب و موثر باید دارا باشد، اشاره می‌کنیم.

جستجوی اینترنتی

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که کارشناس تولید محتوا باید به آن تسلط داشته باشد، جستجوی اینترنتی است. با اینکه در نگاه اول تصور می‌شود همه افراد از عهده این کار برمی‌آیند، اما تنها کارشناس تولید محتوا است که می‌تواند به‌نحوی جهت‌دار این کار را انجام دهد.

کارشناس باید بهترین پاسخ‌ را برای پرسشی که ذهن مخاطب را درگیر کرده پیدا کنند و منابعی معتبر و مناسب را انتخاب کند. یافتن بهترین منبع و بهترین پاسخ از ابتدایی‌ترین مهارت‌هایی است که یک کارشناس تولید محتوا باید دارا باشد.

مطالعه از منابع فارسی و انگلیسی

کارشناس تولید محتوا باید بتواند برای موضوعات مختلف تمامی منابع در دسترس را بررسی کرده و بهترین را برای مخاطب خود در نظر بگیرد. اینکه منبع از چه زبانی انتخاب شود، کاملا بستگی به موضوعی دارد که درباره آن محتوا تولید می‌شود.

به‌عنوان مثال اگر محتوای شما مربوط به موضوعی فارسی باشد می‌توانید از منابع فارسی و ایرانی استفاده کنید. اما اگر محتوای شما دارای موضوعی جهانی است، بهتر است از منابع انگلیسی برای تولید محتوا بهره‌ ببرید. گاهی اوقات لازم است تا منابع با زبان‌های مختلف را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات دقیق و کاملی را در اختیار مخاطب قرار دهید.

تسلط به قواعد نگارشی

محتوایی که حاوی بهترین اطلاعات است اما از نظر نگارشی مناسب نیست، هیچ‌گاه نمی‌تواند با محتوایی که اطلاعات متوسطی داشته اما از نظر نگارشی عالی است، رقابت کند. محتوا علاوه‌بر مضمونی جذاب و اطلاعاتی کامل باید دارای لحنی مناسب و قابل فهم و همچنین نگارشی صحیح داشته باشد تا مخاطب بتواند به‌درستی با آن ارتباط برقرار کند.

ازآنجایی‌که اغلب شرکت‌ها از محتوا برای انتقال پیام برند خود استفاده می‌کنند، ممکن است استفاده نادرست از علائم نگارشی باعث لطمه به‌برند و در نتیجه کاهش مشتریان آن شود.

آشنایی با اصول ویراستاری

ویراستار متن نگارش‌شده توسط نویسنده را ویرایش کرده و اشتباهات آن را اصلاح می‌کند. آشنایی با اصول ویراستاری به تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کند تا بتوانند بدون اینکه دچار سردرگمی و اشتباه شوند، از منابع گوناگون برای استخراج اطلاعات استفاده کنند.

سئو محتوا

سئو یکی از مهم‌ترین مواردی است که تولیدکننده محتوا باید آن را در نگارش متن‌های خود در نظر داشته باشد. یک متن عالی با نگارشی فوق‌العاده بدون رعایت اصول سئو ارزشی ندارد و در دسترس مخاطب قرار نمی‌گیرد.

سئو مخفف بهینه سازی برای موتورهای جستجو بوده که به‌معنی آن است که بتوانید الگوریتم‌های گوگل را شناسایی کرده و با به‌کارگیری الگوهای آن، محتوا بنویسید. با رعایت اصول سئو می‌توانید محتوای خود را در صدر نتایج گوگل به‌نمایش درآورده و در دسترس افراد بیشتری قرار دهید.

چگونگی کسب درآمد از تولید محتوا

چگونگی کسب درآمد از تولید محتوا

با اینکه امروزه تولید محتوا دارای درآمد مناسب‌تری نسبت به سایر شغل‌های مشابه است، اما به‌دلیل جدیدبودن چندان گسترش پیدا نکرده است. تولیدکننده محتوا گزینه‌های زیادی برای کسب درآمد از این طریق دارد و می‌تواند این شغل را به‌ شیوه‌های مختلفی انجام دهد که در ادامه به‌بررسی هریک می‌پردازیم.

شرکت استخدام تولید محتوا به‌صورت دورکاری در منزل

امروزه شرکت‌های بسیاری کارشناسان تولیدکننده محتوای خود را به‌صورت دورکاری استخدام می‌کنند. مزیت استخدام به‌صورت دورکاری است که شما می‌توانید در هر نقطه‌ای از کشور که باشید با بهترین و مطرح‌ترین شرکت‌‌ها همکاری داشته باشید.

در کار به‌صورت فریلنس یا آزادکاری باید به‌صورت پروژه‌ای فعالیت کنید. برای این کار یا باید در وب‌سایت‌های آزادکاری ثبت‌نام کنید یا برای خود یک نمونه کار قوی بسازید تا شرکت‌ها و کارفرمایان به سراغ شما بیایند.

توجه داشته باشید که رقابت در سایت‌های برون‌سپاری و کارکردن به‌صورت پروژه‌ای اندکی سخت است. گاهی اوقات افراد زیادی برای یک پروژه درخواست می‌دهند و به‌ همین دلیل مجبور می‌شوید تا با قیمت‌های پایین کار کنید.

شرکت استخدام تولید محتوا به‌صورت تمام وقت یا حضوری

تولید محتوا به‌صورت تمام وقت و حضوری تنها زمانی برای شما مناسب خواهد بود که آن را به‌عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنید؛ بنابراین بهتر است پیش از شروع کار به‌صورت تمام وقت، با دریافت پروژه و کار به‌صورت پاره وقت، تجربه و مهارت کافی را به‌دست آورید.

برای استخدام رسمی و ثبت سفارش تولید محتوا معمولا باید در محل کار حضور داشته باشد، اما امکان استخدام رسمی در صورت فعالیت به‌صورت دورکاری نیز در برخی شرکت‌ها وجود دارد. برای استخدام به این صورت می‌توانید به وب‌سایت‌های کاریابی مراجعه کنید.

سخن پایانی

امروزه تولید محتوا در انواع مختلف، به دلیل گسترش فضای مجازی در زندگی روزمره افراد، از اهمیت بالایی برخوردار است. در نگاه اول بسیاری از افراد خود را واجد شرایط برای تولید محتوا می‌دانند، اما برای اینکه بتوانید در زمینه تهیه محتوا فعالیت کنید باید مهارت‌ و دانش کافی را به‌دست آورید. شرکت‌های زیادی در زمینه استخدام تولیدکننده محتوا فعالیت می‌کنند اما انتخاب شرکت استخدام تولید محتوا می‌تواند اندکی دشوار باشد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف