چطور در تولید محتوای متنی، نوآوری داشته باشیم؟

تاریخ انتشار: 19 آذر 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 279

چکیده : محتوای متنی جذاب به محتواهایی گفته می شود که از نظر خوانداری و درک و فهم، برای مخاطبان آسان باشد. محتوایی که برای نوشتن آن از منابع مختلف کمک گرفته شده و اعتبار کافی را دارد، مخاطب را بهتر جذب می کند. محتواهای متنی استاندارد، اهداف برند را دنبال می کنند.

تولید محتوای خلاقانه

اگر کارشناس تولید محتوای متنی یا مدیر بازاریابی محتوایی هستید، یا حتی اگر مدیر وبسایت هستید، یا وبلاگ خود را شخصاً مدیریت می کنید، آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چه نوع محتواهای متنی را باید در سایت خود منتشر کنید تا شما را از رقبایتان متمایز سازد؟

آیا به عنوان یک بازاریاب اینترنتی، آرزوی آن لحظه را دارید که با انتشار محتوای متنی حرفه ای، ذهن و فکر مخاطب را درگیر کنید، به گونه ای که بارها و بارها درباره برند شما صحبت کنند؟

اگر این چالش های ذهنی را دارید باید قطعاً به یک سوال پاسخ بدهید: "برند شما چطور می تواند با نورآوری در تولید محتوای متنی، مشتریان را مجذوب خود کند؟"

بیایید کمی تخصصی تر به این سوال و پاسخ های احتمالی آن بیاندیشیم. با " کافه محتوا بهترین سایت تولید محتوا همراه باشید تا شما را از فوت و فن های تولید محتوای حرفه ای و نوآورانه آگاه سازیم.

کشف ایده های جدید برای نوآوری در نوشتن محتوا

تولید محتوای متنی

برای آنکه در نحوه نوشتن محتوای متنی، یک نوآوری اتفاق بیوفتد، الزاماً نیازی نیست که خودتان ایده بسازید! البته اگر بتوانید ایده های خلاقانه داشته باشید، یک امتیاز محسوب می شود؛ اما برای خلاقانه نوشتن، کافیست ایده های مناسبی را پیدا کنید که با هویت برندتان متناسب باشد. این ایده ها باید بتوانند شما را از رقبا متمایز کرده و مخاطبان را با شما همراه سازند.

نویسنده محتوای متنی، فردی است که تلاش می کند، ایده پردازی دارد، باورها و اهداف برند را می شناسد و سعی می کند مطابق و همسو با نیازهای مخاطبان، مطلب بنویسد. خلاقیت از اهمیت ویژه ای در این مسیر برخوردار است. نوآوری در تولید محتوای متنی به نویسنده اجازه می دهد تا ارزش هایی را به محتوا بیافزاید. اجازه دهید این گزینه را با ذکر یک مثال، توضیح دهیم:

"فرض کنید قصد دارید برای یک وبسایت مجله ای ورزشی، محتوای متنی بنویسید. انتخاب یک ورزش خاص می تواند شانس دیده شدن بهتر را به شما بدهد. مثلاً وبلاگ درباره فوتبال، یا هاکی، یا تنیس یا گلف. محتواهای مرتبط با یک ورزش بخصوص، متنوع هستند؛ معرفی قهرمانان، برترین بازیکنان تاریخ، بررسی مسابقات، بررسی لوازم ورزشی و اخبار مرتبط با لیک ورزش.

تولید محتوا درباره هر موضوع متداول، یک امر بدیهی است. اما نوآوری زمانی اتفاق می افتد که نویسنده محتوا بتواند گزارش هایی را از ناگفته های یک ورزش خاص تهیه کند. بررسی اتفاقات زندگی یک قهرمان ورزشی، یا گزارش از مشکلات متداول یک ورزش، موضوعاتی هستند که برای یک سایت ورزشی می تواند مخاطبان و ترافیک زیادی ایجاد کند."

آیا ایده تولید محتوا، قابل اجرا و انتشار است؟

درست است که باید در تولید محتوای متنی، نوآوری داشته باشید و ایده های جدید معرفی کنید، اما قبل از آن اهمیت دارد که بسنجید آیا این ایده نو می تواند به مرحله اجرا و انتشار در بیاید یا خیر!

نویسنده و تیم تولید محتوا باید ده ها و یا صدها ایده خام را ابتدا پردازش کنند و فقط آنهایی را انتخاب نمایند که ارزش توسعه دارند. روش طوفان فکری بسیار کاربرد دارد. مجموعه ای از عملکردها و پرسش ها می تواند به خلق ایده های نوآورانه در تولید محتوا کمک کنند. این یکی از بزرگ ترین رمز و رازهای موفقیت در تولید محتوای سایت است.

اختراع یک ایده یا روش جدید، زمان زیادی را از کارشناسان تولید محتوا می گیرد. این در صورتی است که این افراد می توانند با بررسی سایت های رقیب، تحلیل کلمات کلیدی هدف، به راحتی با اندکی تغییر در نحوه تولید محتوا، متن های خلاقانه آماده نمایند. انجام این مراحل برای نویسنده های حرفه ای، کار چندان دشواری نیست اما شاید برای مبتدی ها کمی سخت باشد.

پیشنهاد ما به کسانی که یک تازه وارد در دنیای تولید محتوای متنی هستند این است که از ابتدای کار خود، با شیوه درست محتوانویسی آشنا شوند. اگر لازم است آموزش تولید محتوای متنی را از منابع معتبر دریافت کنند که با تکیه بر آن بتوانند سریع تر موفق شوند. انجام پروژه های بیشتر باعث درآمد بالاتر آنها خواهد شد.

ویژگی های محتوای جذاب چیست؟

ویژگی های محتوای جذاب

محتوای متنی جذاب به محتواهایی گفته می شود که از نظر خوانداری و درک و فهم، برای مخاطبان آسان باشد. محتوایی که برای نوشتن آن از منابع مختلف کمک گرفته شده و اعتبار کافی را دارد، مخاطب را بهتر جذب می کند. محتواهای متنی استاندارد، اهداف برند را دنبال می کنند.

از دیگر ویژگی هایی که برای یک محتوای جذاب مطرح می شود، قابلیت اشتراک گذاری آسان آن است. یک محتوای خوب به قدری جذاب است که مخاطبان می توانند آن را از طریق کانال های مختلف به اشتراک بگذارند. محتوای نوآورانه باعث می شود بازدیدکنندگان، علاقه بیشتری نسبت به محصولات یا خدمات برند نشان دهند.

زمانی که برای تولید محتوای متنی، ویدیو یا تصاویر مفهومی و یا اینفوگرافیک نیز طراحی می شود، اثرگذاری آن بر مخاطبان بیشتر خواهد شد. یک نوآوری این است که بتوانید متن محتوا را با تصاویر ترکیب کنند، و به این ترتیب، محتوای قدرتمند شما از نظر بصری بسیار جذاب و قابل توجه خواهد بود.

اگر نویسنده محتوا هستید یا یک تیم تولید محتوا را مدیریت می کنید لازم است بدانید که همه محتواهای متنی باید برای همه مخاطبان سایت، سرگرم کننده و جذاب باشد، نه فقط برای کسانی که متن ها را می نویسند! برای تولید محتوا وقت کافی بگذارید تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید.

چند ترفند کاربردی برای نوآوری در تولید محتوای متنی

برای تبدیل شدن به نویسنده ای که نوآوری های جالب در تولید محتوای متنی ارائه می دهد، پیشنهاد می کنیم ترفندهای زیر را به کار بگیرید:

  • برای یافتن ایده های نوآورانه در تولید محتوا، خارج از چهارچوب فکر کنید.
  • ایده هایی را امتحان کنید که بر احساسات و ارزش های مخاطبان، تأثیر مثبت بگذارد.
  • بر روی کیفیت متن محتوا بسیار تمرکز کنید. نوشتن حجم زیادی از جملات، هیچ کمکی به محبوبیت برند نمی کند؛ فقط ذهن مخاطب را خسته تر خواهد کرد.
  • سعی کنید در متن محتوای خود، آموزش کاربردی را به مشتری ارائه دهید تا اعتمادش به برند شما جلب شود.
  • منحصر به فرد بنویسید؛ لحن مخصوص به خودتان را داشته باشید.
  • همیشه کلمات کلیدی مهم کسب و کارتان را در نظر داشته باشید و از آن فاصله نگیرید.

تولید محتوای متنی را حرفه ای یاد بگیرید

بازاریابی محتوایی ، ابزار قدرتمندی است که می تواند همه کسب و کارها کمک کند مشتریان جدید را جذب کنند. بازاریابی محتوا در راستای تولید محتوای متنی در یک وبسایت، اثربخش است. رقابت در دنیای اینترنت، زیاد است و کسب و کارهایی موفق تر هستند که بتوانند ایده های نوآورانه را برای تولید محتوا و بازاریابی محتوایی خود به کار بگیرند.

با اجرای استراتژی های اثرگذار در کمپین های بازاریابی محتوایی می توانید نتیجه خوبی برای تبلیغات آنلاین به دست بیاورید. سعی کنید ابتدا بر روی تولید محتوای سایت خود، تمرکز و سرمایه گذاری نمایید و سپس تبلیغات اینترنتی را طراحی کنید.

امیدواریم این آموزش کوتاه توانسته باشد شما را برای نوشتن محتوای خلاقانه راهنمایی کند. ما در سایت کافه محتوا به آدرس www.cafe-mohtava.ir، دعوت می کنیم از آموزش های رایگان تولید محتوا استفاده نمایید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف