راهنمای انتخاب بهترین انبر قفلی به همراه معرفی برترین مدلها

تاریخ انتشار: 8 آذر 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 285

بهترین انبر قفلی، بسیاری از افرادی که در صنایع گوناگون در حال فعالیت با ماشین آلات هستند، به طور حتمی با انواعی از انبر‌ها سر‌و‌کار دارند که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها انبر قفلی است. اما سوالی که ذهن بسیاری از افرادی که به طور روزانه در حال استفاده از این وسیله هستند درگیر کرده این است که بهترین نوع انبر قفلی کدام است؟ یک انبر قفلی چه ویژگی‌هایی می‌بایست داشته باشد تا سبب تمایز و برتری آن نسبت به دیگر انبر قفلی‌های موجود در بازار شود؟

چنانچه به دنبال پاسخ این سوالات و اطلاعات تکمیلی جهت خرید بهترین انبر قفلی هستید، در ادامه‌ی این مقاله آبی بیوتی به عنوان رسانه‌ای مرجع با هدف بررسی و معرفی محصولات گوناگون در کنار شما خواهد بود تا خرید مطمئن و هوشمندانه و رضایت بخشی داشته باشید.

انبر قفلی چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

از نظر ظاهری انبر قفلی دارای دو فک می‌باشد که به واسطه‌ی پیچ انتهایی دسته‌های انبر قابل باز و بسته شدن می‌باشند. به عبارتی فاصله‌ی بین دو فک برای گرفتن انواع مهره، پیچ و یا دیگر اشیاء کوچک و بزرگ از این طریق قابل کم و زیاد شدن است.

از این وسیله علاوه بر نگه داشتن قطعاتی نظیر پیچ و لوله، کاربردهای دیگری نظیر فشردن دو قطعه به یکدیگر نیز دارد. اما اهمیت انبر قفلی زمانی به وضوح حس می‌شود که با قطعاتی مانند مهره‌های فرسوده که دارای ساییدگی هستند سر‌و‌کار داشته باشیم.

پیشنهاد میکنم مقاله بهترین انبر دم باریک را مطالعه کنید.

پیشنهاد بهترین انبر قفلی

جنس بدنهکروم-وانادیوم
جنس دستهفلز
نوع انبرانبر قفلی
ویژگی‌های انبرقفل
جنس بدنهآلیاژ کروم -موبیدین
جنس دستهفلز
نوع انبرانبر قفلی
ویژگی‌های انبرقفل
جنس بدنهفولاد کربنی
جنس دستهفولادی
نوع انبرانبر قفلی
ویژگی‌های انبرقفل/کاور
جنس بدنهفولاد
جنس دستهفلز
نوع انبرانبر قفلی
ویژگی‌های انبرقفل
جنس بدنهکروم-مولیبدنیوم
جنس دستهفولادی
نوع انبرانبر قفلی
ویژگی‌های انبرقفل

انبر قفلی مدل marh-1413رونیکس ساخته شده از فولاد با آلیاژ CR-MO میباشد و دارای روکش بدنه از جنس نیکل جهت استهلاک کم تر است. این انبر دارای فک و دندانه های سخت کاری شده به وسیله پیشرفته ترین روش سخت کاری القايی می باشد و دارای مقاومت سایش بالایی است.

جنس بدنهفلز
جنس دستهفلز
نوع انبرانبر قفلی
ویژگی‌های انبرکاور
جنس بدنهکروم-وانادیوم
جنس دستهکروم وانادیوم
نوع انبرانبر قفلی
ویژگی‌های انبرقفل
جنس بدنهفولاد
جنس دستهفلز
ویژگی‌های انبرقفل
جنس بدنهکروم-وانادیوم
جنس دستهفلز
نوع انبرانبر قفلی
ویژگی‌های انبرقفل
جنس بدنهاستیل/فلز
جنس دستهآهن/فلز/کروم
نوع انبرانبر قفلی
ویژگی‌های انبرقفل
جنس بدنهفولاد
جنس دستهای‌بی‌اس/فولادی
نوع انبرانبر قفلی
ویژگی‌های انبرقفل

انبر قفلی مدل JB-1413 جاب ساخته شده از فولاد با آلیاژ CR-MO میباشد و دارای روکش بدنه از جنس نیکل جهت استهلاک کم تر است. این انبر دارای فک و دندانه های سخت کاری شده به وسیله پیشرفته ترین روش سخت کاری القايی می باشد و دارای مقاومت سایش بالایی است

جنس بدنهآلیاژ کروم -موبیدین
جنس دستهفلز
ویژگی‌های انبرقفل
جنس بدنهآلیاژ کروم -موبیدین
نوع انبرانبر قفلی

« انبر قفلی حرفه ای شیلدر مدلSH10  » دارای طراحی قالب انحصاری کشور آمریکا است. این انبر قفلی ساخته شده از آلیاژ CR-MO در ساخت فک و دسته و دارای پوشش آبکاری شده با متریال نیکل است که باعث جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدن می‌شود، کار کردن با انبر قفلی حرفه ای شیلدر  SH10 به دلیل طراحی ارگونومیک بدنه بسیار ساده است کافی است با چرخاندن پیچی که در قسمت انتهای دسته قرارگرفته، اندازه‌ی دهانه‌ی انبر را با جسم موردنظرتان، تنظیم کنید و باز کردن دسته‌ها، جسم مورد نظر را بگیرید. برای رها کردن جسم هم، ضامن داخلی دسته را فشار دهید تا دهانه‌ی انبر قفلی باز شود.

جنس بدنهکروم-وانادیوم
جنس دستهفلز
نوع انبرانبر قفلی/فیلتر بازکن
ویژگی‌های انبرقفل
جنس بدنهکروم-وانادیوم
جنس دستهفلز
نوع انبرانبر قفلی
ویژگی‌های انبرقفل

انبر قفلی کنیپکس مناسب برای کارهای سنگین بوده و به راحتی قطعات گرد و تخت را به صورت کاملا ایمن نگه می دارد. این انبر مجهز به پیچ تنظیم و اهرم آزاد کردن است.

جنس بدنهفولاد کربنی
جنس دستهفلز
نوع انبرانبر قفلی
ویژگی‌های انبرقفل
جنس بدنهآهن
جنس دستهآهن
نوع انبرانبر قفلی
جنس بدنهکروم-وانادیوم
جنس دستهفولادی
نوع انبرانبر قفلی/دم باریک
جنس بدنهآلیاژ کروم -موبیدین
جنس دستهفلز
ویژگی‌های انبرقفل
دارای دو فک
جنس بدنهکروم-وانادیوم
جنس دستهفلز
نوع انبرانبر قفلی C/انبر قفلی
ویژگی‌های انبرقفل

مزایای استفاده از انبر قفلی به جای دیگر وسایلی نظیر انبر دست

اصلی‌ترین مزیت یک انبر قفلی به دیگر وسایلی نظیر انبر دست که می‌توانند عمل مشابهی را انجام دهند همین قفل شدن آن است که امکان باز شدن آن وجود نداشته باشد. انجام برخی از کار‌ها در صورت باز شدن انبر و قفل نشدن آن دشوار است زیرا ممکن است قبل از اینکه بتوان آن قطعه را محکم نمود و یا نگه داشت، آن قطعه بیفتد و یا حتی گم شود.

همچنین در صورتی که انبر دست روی سطح قطعه (به طور مثال مهره) چرخیده شود، سایش لبه‌های انبر دست روی قطعه سبب ایجاد فرسایش و از بین رفتن لبه‌ها و یا خراشیدگی قطعه خواهد شد. بنابراین بهتر است از بهترین انبر قفلی موجود برای این کار استفاده شود.

انواع انبر قفلی

برای آن که بتوان بهترین انبر قفلی که متناسب با نیازمان باشد را خریداری کنیم ابتدا می‌بایست انواع آن را بشناسیم. انواعی از انبر قفلی موجود در بازار عبارتند از:

  • انبر قفلی دهانه صاف: این نوع انبر قفلی فک‌های یکسانی داشته و فک‌ها نیز صاف هستند. بدین معنی که ای نوع انبر قفلی فک‌ها دارای کش و قوس و ... نیستند اما سطح داخلی آن‌ها دارای شیار‌های متعدد است که به بهتر نگه داشتن قطعه خصوصا پیچ‌ها کمک می‌کند. از این نوع انبر قفلی در تاسیسات استفاده‌ی فراوانی می‌شود.
  • انبر قفلی دهانه تخت: انبر قفلی دهانه تخت و دهانه صاف در واقع دو انبر قفلی با ظاهری متفاوت هستند که برخی ممکن است این دو را به دلیل نام آن‌ها یکسان دانسته و یا جابجا فرض کنند. تفاوت انبر قفلی دهانه تخت با دهانه صاف در نداشتن شیار و پهن بودن سطح فک‌ها می‌باشد که به همین دلیل به انبر ورق گیر نیز معروف است. در واقع بهترین انبر قفلی برای نگه داشتن و یا خم کردن فلزات مختلف همین نوع انبر قفلی است.
  • انبر قفلی دهانه گرد: این نوع انبر از نظر ظاهری مشابه انبر قفلی دهانه صاف است با این تفاوت که هر دو فک آن دارای خمیدگی هستند. در صنعت از این نوع انبر قفلی برای نگه داشتن و یا باز و بسته کردن قطعاتی نظیر لوله و یا پیچ‌های استفاده می‌شود که دارای ابعاد بزرگتری هستند.
  • انبر قفلی دهانه V: این نوع انبر قفلی در واقع مشابه دو انبر قفلی دهانه صاف و دهانه گرد است. بدین صورت که یکی از فک‌ها دارای قوس بوده و فک دیگر صاف می‌باشد. از این نظر می‌توان آن را ترکیبی از این دو انبر قفلی دانست. این نوع انبر بهترین انبر قفلی برای کار با قطعاتی است که دارای یک بخش صاف و یک بخش منحنی هستند.
  • انبر قفلی دهانه C: از این نوع انبر عموما در جوشکاری و یا دیگر فعالیت‌هایی که نیاز به نزدیک کردن و یا چسباندن دو قطعه به یکدیگر است استفاده می‌شود. از نظر شکل ظاهری هر دو فک این نوع انبر شبیه به حرف C می‌باشد.
  • انبر قفلی دم باریک: از نظر شکل ظاهری این نوع انبر قفلی مشابه انبر‌های دم باریک معمولی هستند با این تفاوت که دارای قابلیت قفل شدن هستند. این نوع انبر قفلی نسبت به دیگر انبر‌های قفلی دارای مقاومت کمتری هستند. اما به دلیل داشتن فک باریک و بلند و چسبیدن دو فک به یکدیگر دقت و قدرت بیشتر برای نگه داشتن قطعات بسیار ریزی هستند که انواع دیگر انبر قفلی قادر به نگه داشتن آن‌ها نیستند. از این رو اگر با پیچ یا مهر‌های خیلی ریز سر و کار دارید این نوع انبر بهترین انبر قفلی برای شما محسوب می‌شود.
  • انبر قفلی دهانه بزرگ: انبر دهانه بزرگ مشابه انبر قفلی دهانه گرد است با این تفاوت که انبر قفلی دهانه گرد را می‌توان برای قطعات کوچکتر استفاده نمود. در واقع از انبر قفلی دهانه بزرگ عموما در مشاغل تاسیساتی و برای نگه داشتن لوله‌هایی که قطور هستند کاربرد دارد.
  • انبر قفلی جوشکاری: این نوع انبر مختص کار جوشکاری بوده و برای نگه داشتن دو قطعه برای جوش دادن استفاده می‌شود.
  • انبر قفلی زنجیری: این نوع انبر قفلی دارای ظاهری کاملا متفاوت با دیگر انبر‌های قفلی است و از دو دسته و یک زنجیر تشکیل شده است. شکل ظاهری این نوع انبر سبب شده است تا منعطف‌ترین نوع انبر قفلی باشد. این نوع انبر بهترین انتخاب برای زمانی است که با قطعاتی بسیار بزرگ و یا طویل و یا دارای ظاهری نامتعارف سر و کار داریم.
  • انبر قفلی دماغه طوطی: این مدل انبر قفلی نیز برای کار با مهره‌های شش گوشه و یا قطعاتی با اشکال نامتعارف کاربرد دارد.
  • انبر قفلی همه کاره: این نوع انبر قفلی ظاهری مشابه به انبر دست داشته، با این تفاوت که علاوه بر پیچ‌هایی برای قفل شدن دو فک، دارای یک قسمت چکش مانند برای کوبیدن و یک قسمت نیز برای بیرون کشیدن میخ نیز می‌باشد.

راهنمای خرید انبر قفلی

از اطلاعات داده شده در انواع انبر قفلی می‌توانید به منظور یافتن بهترین انبر قفلی برای نوع فعالیت خود استفاده نمایید. با این حال بهترین نوع انبر قفلی می‌بایست دارای یک سری ویژگی نیز باشد. بهترین نوع انبر‌های قفلی آن‌هایی هستند که از جنس آلیاژ کروم و وانادیوم بوده و رو کشی از جنس نیکل نیز داشته باشند.

بهترین مارک انبر قفلی موجود در ایران

در حال حاضر چنانچه مؤلفه‌هایی نظیر جنس، تنوع، گارانتی و ... را بخواهیم در نظر بگیریم دو شرکت تولید کننده‌ی رونیکس و آروا تولید کننده‌ی بهترین مارک انبر قفلی در ایران هستند. اما انبر قفلی های دیگری نظیر نووا که اصالت تایوانی دارد نیز در بازار یافت می‌شود.

قیمت انبر قفلی چقدر است؟

قیمت انواع انبر قفلی بسته به نوع و مارک آن و خارجی یا تولید داخل بودن آن متفاوت است. قیمت یک انبر قفلی از قیمت 75.000 تومان تا حدود 8 میلیون تومان متغییر است.

روش نگهداری از انبر قفلی

بهتر است انبر قفلی را در مکانی خشک و دور از سایر مایعات خورنده و غیر خورنده و در یک محفظه نگهداری نمود.

سخن آخر (نتیجه گیری)

اکنون با توجه به مطالب گفته شده می‌توانید بهترین انبر قفلی را از نظر مکانیزم و طراحی ارگونومیک و جنس و ... خریداری نمایید.

دوستان عزیز، مقاله بهترین انبر قفلی همیشه بروزرسانی خواهد شد. مجددا به ما سر بزنید. خوشحال خواهیم شد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف