8 اصل مهم برای انتخاب و خرید مانتو مناسب

تاریخ انتشار: 9 آذر 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 205

چکیده : در این نوشته به بررسی 8 نکته مهم که باید در هنگام خرید مانتو به آن توجه داشته باشید؛ پرداخته‌ایم.

خرید مانتو

مانتو یکی از بخش‌های اصلی پوشش زنان ایرانی محسوب می‌شود. همواره تمام خانم‌ها دغدغه انتخاب و خرید مانتو مناسب را در طول زندگی خود دارند. شاید بارها برای شما این سوال پیش آمده که چه مانتویی برای من مناسب است؟ در هنگام خرید مانتو باید به چه نکاتی دقت کنم؟ در این نوشته قصد داریم به این 2 سوال پاسخی کامل و جامع بدهیم و به شما کمک کنیم انتخابی مناسب در خرید مانتو داشته باشید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

1. موقعیت و کاربرد

اولین و مهم‌ترین اصل برای خرید مانتو توجه به موقعیتی است که قصد دارید در آن از مانتو استفاده کنید. درصورتی که مانتو انتخابی شما مناسب موقعیت مدنظرتان نباشد؛ احساس معذب بودن در جمع خواهید داشت.

بدیهی است که یک مانتو اداری را نمی‌توانید در مجالس و مهمانی‌های خانوادگی تن کنید. این موضوع برای انواع مدل مانتو صدق می‌کند. به همین دلیل لازم است قبل از اقدام به خرید مانتو، هدف و کاربرد آن را برای خود مشخص و متناسب با آن مانتو مناسبی را تهیه کنید.

اگر هدف شما از خرید مانتو حضور در مجالس مختلف است؛ بهتر است به‌سراغ خرید مانتو مجلسی بروید اما اگر برای برای دانشگاه و محیط کار دنبال مانتو مناسب می‌گردید؛ مانتوهای اداری و دانشجویی که معمولاً جلوبسته، ساده و بلند هستند، انتخاب بهتری است. برای دورهمی‌های خانودگی و دوستانه نیز بهترین انتخاب مانتوهای اسپرت، عروسکی و فانتزی هستند.

2. اندام و فرم بدن

خرید مانتو

احتمالاً برای شما پیش آمده که مانتویی را دیده‌‌اید و بسیار موردپسندتان واقع شده است؛ اما هنگامی که آن را تن کرده‌اید از خرید آن پشیمان شده‌اید. یکی از دلایلی که باعث می‌شود مانتو در تن شما جلوه و زیبایی چندانی نداشته باشد؛ متناسب نبودن آن با فرم بدنتان است.

هر فرد اندام متفاوتی دارد که باید متناسب با آن بهترین مانتو را انتخاب و خرید کند. مانتویی که مناسب فرم بدن شما باشد؛ زیبایی‌‌های اندامتان را بیشتر نشان خواهد داد و ایرادات آن را کم‌رنگ می‌کند. در ادامه به شما کمک خواهیم کرد بهترین مانتو را متناسب با اندامتان انتخاب کنید.

  • اگر قد کوتاهی دارید؛ مانتوهایی با خطوط عمودی قد شما را بلندتر نشان خواهند داد. بدترین انتخاب برای افراد کوتاه قد مانتوهای پیلی‌دار و چین‌دار هستند.
  • اگر بالاتنه چاقی دارید؛ بهتر است از خرید مانتوهایی که در قسمت بالاتنه دارای طرح‌های شلوغ هستند خودداری کنید و به سراغ خرید مانتو راسته و آزاد بروید.
  • اگر پایین‌تنه اندامتان نسبت بالاتنه شما بزرگ‌تر است؛ مانتوهایی که توجه را به سمت بالاتنه جذب می‌کنند بهترین انتخاب برای شما است. برای خرید مانتو متناسب با این اندام باید مدل‌هایی که یقه بزرگ و پهن دارند و یا قسمت بالاتنه آن‌ها کار شده است؛ انتخاب کنید.
  • اگر در دسته افراد قد بلند قرار می‌گیرید و عرض شانه و باسن شما تقریباً یکسان است؛ بهتر است مانتوهایی که در قسمت کمر تنگ می‌شوند و قد متوسطی دارند را انتخاب و خرید کنید.

3. رنگ پوست

سومین عاملی که در خرید مانتو مناسب اهمیت دارد؛ توجه به رنگ پوست است. انتخاب مانتویی که با رنگ پوست شما تناسب داشته باشد؛ باعث جذابیت دوچندان چهره شما خواهد شد.

اگر رنگ پوست روشنی دارید؛ مانتوهایی با رنگ تیره جلوه بیشتری به صورت شما می‌دهند. بهترین رنگ‌ها برای افرادی که پوست روشن دارند، رنگ‌های سرمه‌ای، بژ، قهوه‌ای، آبی ملایم و... هستند.

برای پوست‌های تیره مانتوهایی که رنگ خیلی روشن دارند مناسب نیستند. مانتوهایی به رنگ نارنجی، قرمز، زرد و رنگ‌هایی از این دست بهترین انتخاب برای افراد با پوست تیره است.

4. سن

قیمت مانتو اداری

سن از دیگر عواملی است که در خرید مانتو باید به آن توجه داشت. طراحان و تولیدکنندگان مانتو برای سنین مختلف مانتوهای متفاوتی تولید می‌کنند. بهترین مدل مانتو برای خانم‌های جوان مانتوهای فانتزی، اسپرت و جلوباز است که در قدها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شود.

برای افراد میانسال نیز بهترین انتخاب مانتوهای بلند نسبتاً رسمی است که معمولاً روی آن‌ها کار شده و طرحی شیک و زیبا دارند.

5. فصل

مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته‌ای که در خرید مانتو باید به آن توجه کنید؛ فصل است. هر فصل پارچه، رنگ و طرح مخصوص به خود را دارد که مناسب آب‌وهوای آن فصل است. مانتوهای بهاری و تابستانی معمولاً مدل‌هایی جلوباز دارند و در رنگ‌های شاد، روشن و پاستلی تولید می‌شوند. مانتوهای بهاری و تابستانی باید خنک باشند تا از گرم شدن و تعریق بدن شما در طی روز جلوگیری کنند.

خرید مانتو زمستانی که گرمای مناسبی به بدن می‌دهد، بهترین انتخاب برای فصل‌های سرد سال است. مانتوهای مناسب این فصل‌ها، مانتوهایی ضخیم و جلوبسته هستند و رنگ‌هایی گرم دارند.

6. جنس پارچه

خرید مانتو زمستانی

مانتوها با پارچه‌های مختلفی دوخته می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. برای خرید مانتو مناسب باید به 3 نکته اساسی درباره پارچه آن توجه داشته باشید.

  • عملکرد پارچه در شست‌و‌شو:

پارچه‌های بسیاری وجود دارند که پس از شست‌وشو دچار آبرفت یا تغییر رنگ می‌شوند. در هنگام خرید مانتو باید مطمئن شوید که پارچه مانتو مورد انتخاب شما بعد از شستن دچار افت کیفیت نشود.

  • نیاز پارچه به اتو:

برخی از پارچه‌ها به‌خصوص پارچه‌های نخی بعد از چند مرتبه استفاده و یا شستن چروک می‌شوند. اگر راحتی در استفاده برای شما اهمیت زیادی دارد؛ مانتویی را انتخاب کنید که پارچه آن بدون اتو نیز زیبایی داشته باشد.

  • پرز گرفتن پارچه:

در هنگام خرید دقت کنید که پارچه مانتو به خود پرز جذب نکند. این پارچه‌ها دوام کمتری دارند و مراقبت و نگهداری از آن‌ها دردسرهای مربوط به خود را دارد.

  • پود پود شدن پارچه:

این اتفاق بیشتر در مانتوهایی که از الیاف غیرطبیعی تهیه شده‌اند؛ دیده می‌شود. لازم است در هنگام خرید مانتو به این نکته نیز دقت داشته باشید؛ چرا که مانتوهایی که پود پود می‌شوند، بعد از مدتی ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهند.

7. قیمت

در کنار کیفیت مناسب، قیمت مانتو نیز اهمیت زیادی دارد. قیمت مانتو براساس معیارهای مختلفی تعیین می‌شود. این معیارها عبارتند از: جنس مانتو، میزان مصرف پارچه، برند تولید کننده، طراحی مانتو و میزان کارشدگی آن. بدیهی است هیچ‌گاه قیمت مانتو اداری با قیمت مانتو مجلسی یکی نخواهد بود. چراکه برای دوخت مانتوهای مجلسی زمان و پارچه بیشتری مصرف می‌شود و احتمالاً پارچه آن نسبت به پارچه‌های معمولی گران‌تر است.

8. سایر اجزای استایل

خرید مانتو زمستانی

یک استایل شیک و کامل تنها به مانتو احتیاج ندارد و در کنار آن باید از شلوار، روسری یا شال مناسبی نیز استفاده کنید. اگر قصد ندارید هم‌زمان با خرید مانتو جدید، شال، کفش و شلوار جدید نیز بخرید؛ بهتر است قبل از اقدام به انتخاب مانتو به سایر آیتم‌های موجود در کمدتان فکر کنید. با این کار شما می‌توانید مانتویی انتخاب کنید که با سایر لباس‌های شما هم‌خوانی داشته و استایلی شیک و جذاب به شما می‌دهد.

سخن پایانی

در این نوشته به 8 اصل مهم که به شما کمک می‌کند مانتویی شیک، جذاب و مناسب بخرید، پرداختیم. نکاتی که گفته شد تنها کمکی برای انتخاب راحت‌تر است و این شما هستید که در نهایت تصمیم می‌گیرید متناسب با سلیقه شخصی خود چه مدل مانتویی را انتخاب و خرید کنید.

اگر قصد خرید آنلاین مانتو دارید می‌توانید از فروشگاه مانتو امین کمک بگیرید. این مجموعه از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین مانتو در کشور است که بهترین و متنوع‌ترین مدل‌ها را با قیمت مناسب برای شما فراهم کرده است. برای مشاهده و خرید مانتو از این فروشگاه می‌توانید به سایت آن به آدرس www.mantoamin.com مراجعه کرده یا عبارت " فروشگاه مانتو امین" را در گوگل جست‌وجو کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف