راهنمای انتخاب بهترین انبر سیم لخت کن به همراه معرفی برترین مدل ها

تاریخ انتشار: 10 آذر 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 293

بهترین سیم لخت کن ، در صنایع گوناگون و هر فعالیتی که وابسته به تجهیزات الکترونیکی باشد و سیم‌ها در آن محل رد و بدل شده باشند قطعا به یک سیم لخت کن نیاز خواهید داشت. اما یک سیم لخت کن می‌بایست چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا به عنوان بهترین سیم لخت کن شناخته شود؟

برای پاسخ به این سوال و یک خرید مطمئن و رضایت بخش آبی بیوتی به عنوان یک رسانه‌ی مرجع برای خرید انواع محصولات در کنار شماست.

سیم لخت کن چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

سیم لخت کن از گروه ابزار‌های دستی محسوب می‌شود که به وسیله‌ی آن می‌توان روکش عایق سیم‌ها را از آن‌ها جدا کرد. در واقع حذف روکش عایق سیم‌ها به دلیل تعمیر بخشی از سیم که ممکن است دچار قطعی شده باشد و یا اتصال بخشی از سیم به سیم دیگر یا سوکت ممکن است صورت گیرد.

پیشنهاد میکنم مقاله بهترین سیم چین را مطالعه کنید.

پیشنهاد بهترین سیم لخت کن

جنس بدنهپلاستیک
جنس دستهپلاستیک
نوع انبرسیم لخت‌کن
ویژگی‌های انبرکاور

انبر سیم لخت کن مدل 2020 با طراحی مناسب و ابعاد کوچک، کاربری آسان و راحت را برای شما به ارمغان می‌آورد. با استفاده از این انبر، کارهای سیم‌کشی و کابل‌کشی به سادگی انجام خواهد شد. سیم لخت کن با کیفیت پلاستیکی برتر و دوام بالا، ابزاری قدرتمند و قابل اطمینان است که به راحتی کارهای سیم‌کشی و کابل‌کشی را برای ما آسان می‌سازد. این انبر دارای کاوری است که در هنگام استفاده از آن، ایمنی شما را حفظ می‌کند.

جنس بدنهفولاد
جنس دستهپلاستیک
نوع انبرسیم لخت‌کن/سیم چین
ویژگی‌های انبرکاور

سیم لخت کن اتوماتیک، مدلی فشار قوی و با کیفیت است. بدنه این سیم لخت کن از فولاد مخصوص ابزار و آلیاژ کروم وانادیوم با روش forging برای ایجاد مقاومت بسیار بالا در برابر فشار ساخته شده است و دسته‌ها از پلاستیک دو جزئی با ضخامت بالا ساخته شده‌اند تا در هنگام کارهای طولانی‌مدت به جلوگیری از خستگی و تعریق دست کمک کند. این انبر سیم لخت کن اتوماتیک دارای طراحی ارگونومیک و مهندسی شده است و قابلیت تنظیم دقیق طول لخت کردن سیم را دارد و پیچ تنطیم فشار فک بر سیم بر روی آن تعبیه شده است.

جنس بدنهفولاد
جنس دستهپلاستیک
نوع انبرسیم لخت‌کن
ویژگی‌های انبرکاور
جنس بدنهپلاستیک
جنس دستهپلاستیک
نوع انبرسیم لخت‌کن
ویژگی‌های انبرکاور
جنس بدنهفلز
جنس دستهای‌بی‌اس
نوع انبرکابل لخت‌کن
ویژگی‌های انبرکاور

سیم لخت کن استرنگ برنگ مدل HF یک محصول فوق العاده کاربردی و در عین حال جمع و جور است که به راحتی تمام قادر است سیمهای سایز 0. 5 تا 2. 2 را تنها با یک فشار دست لخت کند. این محصول علاوه بر کیفیت قابل قبول و استفاده از متریال مرغوب در ساخت، از قیمت معقولی به نسبت کیفیت برخوردار است. این محصول هم برای استفاده در طیف وسیعی از کارها شامل برقکاری ساختمان، سیم کشی خودرو، تولید لوازم برقی مختلف و. . . کاربرد دارد و هم یک ابزار خانگی محسوب می شود که می تواند در بسیاری از کارها، کار لخت کردن سیم را به خوبی انجام دهد.

جنس بدنهآهن
جنس دستهپلاستیک
نوع انبرانبر پرس BNC/سیم چین/سیم لخت کن/سیم لخت‌کن
ویژگی‌های انبرقفل
جنس بدنهکروم-وانادیوم
جنس دستهپلاستیک
نوع انبرسیم لخت‌کن
جنس بدنهاستیل
جنس دستهفلز
نوع انبرسیم لخت کن

از این وسیله برای برداشتن روکش پلاستیکی سیم از روی رشته‌های مسی جهت اتصال یا پیوند می‌توان استفاده نمود. لازم به ذکر است هنگام برداشتن روکش پلاستیکی سیم باید سیم لخت‌کن مناسب با سایز (AWG) انتخاب نمود تابه رشته‌های مسی آسیبی وارد نشود در غیر اینصورت توان انتقال جریان سیم افت نموده و سیم بازدهی کامل خود رانخواهد داشت. « سیم لخت‌کن اتوماتیک جاب مدل JB8910 » دارای فابلیت لخت کردن سیم‌های تک و رشته‌ای را دارد.

جنس بدنهفولاد
جنس دستهفلز
نوع انبرسیم چین/سیم لخت‌کن
ویژگی‌های انبرکاور

مدل VPE001 یکی از انبرهای ‌‎تولیدشده توسط شرکت «واستر» (VASTER) است. این محصول بسیار کاربردی دارد. ابعاد، وزن و جنس به‌کاررفته در ساخت این محصول، متناسب با کاربرد آن انتخاب‌شده است. تیغه‌ی این ابزار قابلیت تنظیم برای 5 ضخامت مختلف را دارد. نووا سیم لخت کن VPE001 را برای لخت کردن روکش سیم‌های مختلف تولید کرده است. با این انبر می‌توانید سر سیم‌هایی با قطرهای 0 تا 25 میلی‌متر را لخت کنید.

جنس بدنهفولاد
جنس دستهپلاستیک
نوع انبرسیم چین/سیم لخت‌کن
ویژگی‌های انبرقفل
جنس بدنهفولاد
جنس دستهپلاستیک/روکش دار/فولادی
نوع انبرانبر پرس BNC/سیم چین/سیم لخت کن
ویژگی‌های انبرکاور

انبر سیم لخت کن اتومات سه کاره اینکو سایز 8-1/4 اینچ مدل HWSP102418، دارای بدنه مستحکم از جنس فولاد که در برابر خوردگی، ضربه، حرارت و رطوبت، مقاومت بالایی دارد، ساختار ارگونومیک و سبک این انبر باعث صرفه جویی زیادی در نیروی دست کاربر می شود. اگر به دنبال خرید یک انبر سه کاره با کیفیت و قیمت مناسب هستید انبر سیم لخت کن اینکو سایز 210 میلی متر، با بدنه ای از جنس فولاد مستحکم با مقاومت خوب در برابر فرسودگی و فرسایش، قادر است لخت کردن سیم های تک رشته، کابل های فلت و سیم های دو رشته و چند رشته را انجام دهد.

جنس بدنهفولاد
جنس دستهپلاستیک
نوع انبرسیم لخت کن

سیم لخت کن اتوماتیک جاملی، مدلی فشار قوی با سایز 9 اینچ و طول 230 میلی‌متر است. بدنه این سیم لخت کن از فولاد مخصوص ابزار و آلیاژ کروم وانادیوم با روش forging برای ایجاد مقاومت بسیار بالا در برابر فشار ساخته شده است و دسته‌ها از پلاستیک دو جزئی با ضخامت بالا ساخته شده‌اند تا در هنگام کارهای طولانی‌مدت به جلوگیری از خستگی و تعریق دست کمک کند.

جنس بدنهفولاد
جنس دستهپلاستیک/فلز
نوع انبرسیم چین

سیم لخت کن اینکو مدل HWSP15608، ابزاری نیمه اتوماتیک برای برداشتن و حذف بی‌دردسر روکش انواع سیم با قطر سطح مقطع 0. 5 تا 6 میلی‌متر است که قابلیت سیم چین هم دارد. انبر سیم چین/سیم لخت کن اینکو برای تولید یا تعمیرات کالاهای برقی و الکترونیکی یا الکتریکی کارایی زیادی دارد. به گونه ای که بدون زخمی کردن سیم، روکش آن را به خوبی از آن جدا می‌سازد.

جنس بدنهفلز/پلاستیک
جنس دستهفلز/پلاستیک
نوع انبرسیم لخت‌کن/سیم لخت کن
جنس بدنهکروم-وانادیوم
جنس دستهروکش دار/پلاستیک
نوع انبرسیم لخت‌کن
ویژگی‌های انبرقفل

انبر سیم‌لخت‌کن یکی از پر‌مصرف‌ترین انبر‌ها جهت برداشتن روکش سیم‌ها است. از این سیم‌لخت‌کن جهت سیم‌های ظریف و سیم‌های بزرگتر استفاده می‌شود. « انبر سیم‌ لخت‎کن جاملی مدل No-1663 سایز 7 اینچ » جهت کارهای خانگی، الکتریکی و نیز حرفه‌ای عمدتا استفاده می‌شود. آلیاژ این انبر کروم وانادیوم است که بهترین آلیاژ جهت تولید انبر بوده. این انبر سیم‌لخت‌کن یکی از حرفه‎ای‌ترین و با دوام‌ترین انبر سیم‌لخت‌کن‌های موجود در بازار است.

جنس بدنهفولاد
جنس دستهفلز
نوع انبرسیم لخت‌کن
ویژگی‌های انبرکاور

سیم لخت کن اتوماتیک 8PK-371D از شرکت پروسکیت است. این دستگاه قابلیت لخت کردن سیم های تک رشته، کابل های فلت و سیم های دو و چند رسته را دارد. همچنین امکان لخت کردن سیم از سر سیم یا از وسط کابل وجود دارد. این دستگاه علاوه بر سیم لخت کن دارای سیم چین و پرس سرسیم نیز میباشد.

جنس بدنهپلاستیک
نوع انبرکابل لخت‌کن
ویژگی‌های انبرکاور
جنس بدنهفولاد
جنس دستهپلاستیک
نوع انبرسیم لخت کن

سیم لخت کن اتوماتیک وی تولز مدل VT2192، مدلی فشار قوی با سایز 8 اینچ و طول 205 میلی‌متر است. بدنه این سیم لخت کن از فولاد مخصوص ابزار و آلیاژ کروم وانادیوم با روش forging برای ایجاد مقاومت بسیار بالا در برابر فشار ساخته شده است و دسته‌ها از پلاستیک دو جزئی با ضخامت بالا ساخته شده‌اند تا در هنگام کارهای طولانی‌مدت به جلوگیری از خستگی و تعریق دست کمک کند. این انبر سیم لخت کن اتوماتیک دارای طراحی ارگونومیک و مهندسی شده است و قابلیت تنظیم دقیق طول لخت کردن سیم را دارد و پیچ تنطیم فشار فک بر سیم بر روی آن تعبیه شده است.

جنس بدنهکروم-وانادیوم
جنس دستهروکش دار
نوع انبرکابل شو/سیم لخت کن
جنس بدنهفولاد
جنس دستهفولادی/روکش دار/پلاستیک
نوع انبرسیم لخت‌کن/سیم چین
ویژگی‌های انبرکاور

سیم لخت کن اینکو مدل HWSP15608، ابزاری نیمه اتوماتیک برای برداشتن و حذف بی‌دردسر روکش انواع سیم با قطر سطح مقطع 0. 5 تا 6 میلی‌متر است که قابلیت سیم چین هم دارد. انبر سیم چین/سیم لخت کن اینکو برای تولید یا تعمیرات کالاهای برقی و الکترونیکی یا الکتریکی کارایی زیادی دارد. به گونه ای که بدون زخمی کردن سیم، روکش آن را به خوبی از آن جدا می‌سازد. وجود درجه بندی از 0 تا 25 میلی‌متر بر روی دهانه‌ی این انبر، به شما این امکان را می‌دهد که دقیقا به اندازه‌ای که می‌خواهید، روکش را از سیم جدا نمایید و به فعالیتی که مد نظر دارید بپردازید.

انواع انبر سیم لخت کن

سیم لخت کن‌ها به طور کلی سه دسته هستند که عبارتند از:

  • سیم لخت کن دستی (معمولی) که خود شامل چندین مدل می‌شود که در ادامه به معرفی آن‌ها میپردازیم: مکانیزم استفاده از این گروه از سیم لخت کن‌ها به گونه‌ای است که شخص استفاده کننده می‌بایست پس از ایجاد برش روکش عایق توسط سیم لخت کن، خودش آن را به گونه‌ای بکشد که روکش سیم جمع و از آن جدا شود. این قسم از سیم لخت کن‌ها مدل‌های مختلفی دارند که برخی از آ‌ها عبارتند از:

    1.سیم لخت کن قابل تنظیم:این مدل از سیم لخت کن با قرار ادن سیم در آن خود به خود تنظیم می‌شود. اگر چه امکان تنظیم این نوع از سیم لخت کن به صورت دستی نیز وجود دارد.

    2.سیم لخت کن سه گانه (سه کاره):در واقع این مدل بهترین سیم لخت کن دستی برای برش‌هایی به صورت مارپیچی و چرخشی است.

    3.سیم لخت کن تپانچه‌ای: این نوع سیم لخت کن نیز دارای حالت تنظیم شونده است و روکش سیم را به صورت لحظه‌ای و آنی حذف می‌کند.

    4.سیم لخت کن غلافی:عملکردی مشابه سیم لخت کن سه گانه دارد با این تفاوت که سیم لخت کن غلافی برش‌های چرخشی ساده‌ای روی روکش عایق سیم می‌زند.

    5.سیم لخت کن فولادی (زرهی):از این سیم لخت کن برای برداشتن محافظ فولاد، آلومینیوم و یا مس استفاده می‌شود.

  • سیم لخت کن اتوماتیک: سیم لخت کن اتوماتیک بعد از قرار گرفتن سیم علاوه بر ایجاد برش روی روکش سیم، آن را جمع نیز می‌کند. به عبارتی خودش روکش را از سیم جدا می‌کند و نیازی به اقدام فیزیکی از سوی ما نخواهد بود.
  • سیم لخت کن لیزری (حرارتی):این بهترین سیم لخت کن برای کار با سیم‌هایی است که بسیار ظریف بوده و یا موادی که سیم توسط آن عایق شده است بسیار قوی می‌باشد. از این نوع سیم لخت کن در تعمییرات تجهیزات پزشکی استفاده‌ی فراوانی می‌شود. مکانیزم این نوع سیم لخت کن به گونه‌ای است که با استفاده از پرتوهای تابشی سبب حذف بخش عایقی سیم می‌شوند.

راهنمای خرید بهترین سیم لخت کن

به منظور خرید بهترین سیم لخت کن می‌بایست یک سری المان‌ها را حین خرید مد نظر داشته باشید. تعدادی از این المان‌ها عبارتند از:

  1. نوع کاربرد آن: حین خرید می‌بایست سیم لخت کن مد نظر خود را با در نظر گرفتن نوع فعالیت انتخاب نمایید. به طور مثال اگر حجم کاری شما بسیار بالا باشد و به طور مرتب نیاز به لخت کردن انواع سیم‌ها داشته باشید سیم لخت کن لیزری بهترین نوع انتخاب است. اما اگر مرتبا نیاز به لخت کردن سیم‌ها ندارید و به طور مداوم نیاز به حمل سیم لخت کن دارید سیم لخت کن‌های دستی می‌توانند گزینه‌ی مناسب تری نسبت به دیگر انواع سیم لخت کن باشند. همچنین اگر فضای فعالیتی شما بسیار کوچک است انتخاب سیم لخت کن حرارتی به دلیل ایجاد بوی بد ناشی از جدا شدن روکش توسط پرتو لیزر گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود.
  2. جنس بدنه: در صنعت هر قدر جنس بدنه‌ی یک ابزار مقاوم‌تر باشد ارزش آن ابزار نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین استفاده از آلیاژ‌هایی مقاوم و تیغه‌هایی قوی برای برش روکش‌های ضخیم و یا عایق‌هایی مقاوم در هر سه مدل سیم لخت کن بسیار حائز اهمیت است.
  3. جنس دسته‌ها: جنس دسته‌ها در سیم لخت کن دستی بخش قابل توجهی است که می‌بایست آن را مد نظر داشته باشید. حین خرید حتما توجه داشته باشید که بهترین سیم لخت کن‌ها آن‌هایی هستند که دسته‌هایی با طراحی ارگونومیک داشته و از روکش مناسب برای عایق شدن و ضد لغزش بودن روی آن استفاده شده است.
  4. قیمت: قیمت انواع سیم لخت کن دستی بسته به برخی ویژگی‌هایی نظیر کشور تولید کننده و جنس آلیاژ مصرفی برای تولید بدنه‌ی آن و .... از حدود 100.000 تومان شروع شده و گران ‌ترین سیم لخت کن دستی نیز قیمتی معادل 1.100.000 تومان دارد. اما قیمت سیم لخت کن اتوماتیک از 100.000 تومان شروع و گران‌ترین نوع آن در حال حاضر به 10.600.000 تومان ختم می‌شود. سیم لخت کن حرارتی یا همان لیزری نیز تا حدود 20 میلیون تومان در بازار داخل متغیر است.
  5. وزن: سیم لخت کن می‌بایست وزن قابل توجهی نداشته باشد تا برای کار و حمل آن دچار درد سر و خستگی نشویم.
  6. طراحی: بهترین سیم لخت کن علاوه بر ویژگی‌های مطرح شده باید از طراحی ارگونومیک نیز برخوردار باشد. بدین ترتیب در صورت کار مداوم و طولانی با این نوع سیم لخت کن سخت و فرسایشی نخواهد بود.

بهترین مارک سیم لخت کن

در حال حاضر برند‌های مختلفی از سیم لخت کن در کشور موجود است که برخی از آن‌ها خارجی و برخی دیگر تولید داخل هستند. دو شرکت آروا و رونیکس از بهترین تولید کننده‌های ابزار های گوناگون در ایران می‌باشند.

قیمت سیم لخت کن در بازار چقدر است؟

عوامل بسیاری در قیمت یک سیم لخت کن مؤثر هستند که برخی از آن‌ها عبارتند از نوع کاربری آن، میزان مقاومت بدنه، میزان دقت سیم لخت کن در برداشتن روکش و عدم آسیب به سیم، طراحی ارگونومیک بدنه و دسته‌ها و ... که تمامی این ویژگی‌ها سبب شده است تا قیمت یک سیم لخت کن از حدود 100 هزار تومان تا 20 میلیون تومان متفاوت باشد.

سخن آخر (نتیجه گیری)

برای خرید بهترین سیم لخت کن متناسب با نوع فعالیت شما می‌بایست مؤلفه‌های ذکر شده در مقاله را مد نظر داشته باشید و حین خرید از سلامت فیزیکی محصول انتخابی خود اطمینان حاصل نمایید. یک سیم لخت کن کاملا سالم می‌بایست بدون ایجاد آسیب به سیم قادر به حذف روکش و یا محافظ از روی آن باشد. البته سعی کنید همواره ابزار مورد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر که ضامن کیفیت محصولات خود هستند خریداری نمایید تا در صورت نیاز به تعویض و یا مرجوع کالا دچار مشکل نشوید. برای مقایسه و یا اطلاعات از مرغوبیت یک کالا همراه آبی بیوتی باشید.

دوستان عزیز، مقاله بهترین سیم لخت کن همیشه بروزرسانی خواهد شد. مجددا به ما سر بزنید. خوشحال خواهیم شد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف