شامپو نزنید – شامپو باعث ریزش مو می‌شود

تاریخ انتشار: 12 آذر 1402
تعداد دیدگاه: 4
تعداد بازدید: 222

چکیده : آیا شامپوها ریزش مو را کنترل میکنند و یا باعث ریزش مو میشوند مقاله را بخوانید تا رازهایی را بدانید

شامپو باعث ریزش مو میشود

همه ما از ریزش مو ناراحت می‌شویم. و دیدن تارهای مو بر روی لباس‌هایمان باعث ایجاد اضطراب در ما می‌شود. اما آیا ریزش مو قابل کنترل است. قطعا این مشکلات و تمام مشکلات مو و پوست مو قابل درمان است. یکی از مواردی که قبل از هر چیزی به فکر ما می‌رسد. استفاده از شامپو است. شامپوها یکی از راه‌های درمان مشکلات مو هستند. و تا حد زیادی آن را بهبود خواهند داد. اما باید توجه کنید که گاهی این محصولات باعث تشدید بیماری می‌شود. مثلا بعضی از آنها باعث ریزش مو می‌شوند. بعضی دیگر موها را به خوبی تمیز نمی‌کنند. و مواردی از جمله شوره و آسیب زدن به موها می‌شوند. در این مقاله سعی می‌شود. که به این پرسش‌ها پاسخ داده شود. آیا شامپو باعث ریزش مو می‌شود و یا آن را کنترل می‌کند. چه موادی در این محصولات بهبود دهنده هستند. و چه موادی مضر هستند. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

برای بسیاری از ما پیش آمده است. که با اینکه افراد زیادی از یک محصول تعریف کرده‌اند. و طرفداران زیادی دارد. اما زمانی که ما از آن استفاده می‌کنیم. نه تنها مشکل ما برطرف نمی‌شود. بلکه آن را بدتر نیز می‌کند. اما چرا این وضعیت پیش می‌آید؟ اول باید توجه کنید. که آیا این مشکل سرچشمه ارثی و ژنتیکی دارد یا نه؟ اگر ارثی باشد راه چاره‌ای ندارد. و باید با متخصص در میان گذاشته شود. دومین مورد اگر موهای خود را با حرارت بالا سشوار می‌کنید. و یا اتو مو می‌زنید. این مورد باعث خشکی و شکنندگی موها می‌شود. پس در این حالت موها ریزش ندارند. بلکه شکسته می‌شوند. و به راحتی با استفاده از شامپوهای نرم کننده و یا مخصوص موهای خشک برطرف می‌شود. و باید توجه داشته باشید که قبل از استفاده از سشوار و یا اتو مو از سرم مو استفاده کنید.

مواد مضر موجود در شامپو که باعث ریزش مو می‌شود

شامپو دارای چه موادی است. بررسی‌ها نشان داده است. که در شامپوها تا 30 نوع ترکیب و ماده وجود دارد. و هر کدام برای مورد خاصی کاربرد دارد. و البته این مواد با وجود اینکه خاصیت‌های خوبی می‌توانند داشته باشند. در کنار آنها می‌توانند مضر هم باشند. اما این مواد کدام هستند که در شامپو باعث ریزش مو می‌شوند. در پایین تعدادی از مهمترین آن‌ها را برای شما لیست می‌کنیم.

سولفات از بین برنده‌ی موی سر

سولفات‌ها یکی از موادی هستند که در اغلب شامپوها وجود دارند. اما کار سولفات چیست؟ چرا با اینکه مضر هستند اما در شامپوها می‌درخشند. ترکیبات سولفاتی در واقع خاصیت تمیز کنندگی دارند. و این کف فراوانی که شما در شامپوها و محصولات شوینده می‌بینید. به علت وجود این ماده نحس است. اما وجود این ماده همیشه مضر نیست. و اگر به مقدار کافی باشد. مفید نیز است. البته شامپو بدون سولفات نیز در درمان ریزش مو تاثیر گذار است.

ماده‌ی نگه دارنده شامپوها فرمالدهید

همه‌ی ما اسم این ترکیب شیمایی را شنیده‌ایم. و شاید بارها در آزمایشگاه‌ها بالینی دیده باشید. که یک نمونه را در داخل آن می‌گذارند. تا فاسد نشود. این ماده در محصولات شوینده از جمله شامپو نیز خاصیت نگه‌دارندگی دارد. اما عوارضی دارد ازجمله باعث تحریک چشم و پوست سر می‌شود. که این تحریک باعث التهاب و خارش پوست می‌شود. و محیط رشد مو را ناسالم می‌کند. در نتیجه ریزش مو را باعث می‌شود. البته در مقدار کم مشکلی ندارد.

بالاخره از شامپو استفاده کنیم یا نه؟

بله شما که اکنون می‌دانید در داخل شامپوها چه خبر است. از استفاده از شامپوها نگران نباشید. و در صورتی که موادی که در بالا اشاره شد به مقدار کمتر از 5 درصد باشد. هیچ نگرانی بابت ریزش موهاتون نداشته باشید. البته باید توجه کنید که ریزش موهاتون به دلایل ارثی و یا خشک شدن و شکسته شدن که اشاره کردیم نباشد. در این حالت فرقی نمی‌کند. و به راحتی قابل درمان است. اما اگر باز هم ریزش مو داشتید. شما باید بیشتر در این مورد مطالعه نمایید. و یا به یک متخصص مراجعه نمایید. البته در نظر داشته باشید. برای خرید شامپو فروشگاه‌های زیادی وجود دارند. که می‌توانید از آنها خرید کنید. در حال حاضر فروشگاه‌هایی از جمله دیجی کالا ، فروشگاه اینترنتی فیضی وجود دارند. که محصولات متنوعی به مردم عرضه می‌کنند. و شما می‌توانید بهترین محصول را انتخاب نمایید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
دیدگاه کاربران
  • مهوش 7 اسفند 1402

    واقعا موندم چه شامپویی بزنم

    • srveh 5 اسفند 1402

      من از هر شامپویی که استفاده کردم موهام ریزش داشته ، بعضی وقتا مشکل تو شامپو نیست، رفتم پیش متخصص با چندتا قرص بعد سه ماه الان موهام به حالت خودش برگشته ، و از یه شامپوی عادی استفاده میکنم هیچ مشکلی هم ندارم

      • المیرا کیانفر 28 بهمن 1402

        من از شامپوهای بدون سولفات استفاده کرده ام . واقعا اون کف که قبلا از بقیه شامپوها میدیم اینا ندارن. و موی سر رو به خوبی تمیز نمیکنند. اما یسری از شرکتها با اینکه سولفات را حذف کردن محصولات خوبی رو تولید کرده اند که قدرت تمیز کنندگی بالایی نیز دارد

        • امیر رضایی 14 دی 1402

          در واقع مقدار مناسب سولفات که باید در شامپو باشد دو درصد است این بر اساس استاندارد اروپا است. البته این مقدار هم برای تمیز کردن موها لازم است. و در این میزان موها نیز ریزش نخواهند داشت. متن خوبی بود اطلاعات مهمی در مورد شامپو ارائه داده اید.

          ارسال دیدگاه
          امتیاز شما:
          🔃