راهنمای انتخاب بهترین قیچی ورق بر و آهن بر به همراه معرفی برترین مدل ها

تاریخ انتشار: 12 آذر 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 220

بهترین قیچی ورق بر و آهن بر ، ورقه‌های آهن و یا دیگر آهن آلات در سایز‌های مخصوصی تولید شده و گاهی لازم به تغییراتی در آن‌ها می‌باشد. بهترین قیچی ورق بر و آهن بر برای همین امور ساخته شده‌اند. گاهی حتی برای شکستن برخی از قفل‌ها از همین نوع ابزار استفاده می‌شود. این ابزار را با نام‌های دیگری نظیر قیچی قفل شکن و انبر آهن بر و یا قیچی حلب برنیز می‌شناسند. اما بهترین نوع قیچی ورق بر و آهن بر موجود در بازار کدام است؟ چه ویژگی‌هایی سبب تمایز یک قیچی ورق بر و آهن بر با دیگر محصولات و رقبای موجود در بازار خواهد شد؟

آبی بیوتی برای یافتن پاسخ این سوال و اطلاعات تکمیلی در خصوص میخ کوب‌ها، به عنوان رسانه‌ای مرجع با هدف مقایسه‌ی بی طرف و یک خرید هوشمندانه کنار شماست.

قیچی ورق بر و آهن بر چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

کاربرد قیچی‌های ورق بر و آهن بر منحصر به ورقه‌های فلزی نبوده و از آن برای شکستن قفل‌های آهنی و یا حلقه‌های زنجیر و ... نیز می‌توان استفاده کرد. استفاده از این قیچی ضایعات را کاهش داده و امکان ایجاد تغییرات دلخواه روی ورقه‌های فلزی را میسر می‌نماید.

پیشنهاد میکنم مقاله بهترین سیم لخت کن را مطالعه کنید.

پیشنهاد بهترین قیچی ورق بر و آهن بر

ابزارقیچی
جنس دستهپلاستیک
ویژگی‌های قیچی‌، چاقو و ابزار باغبانیقفل

قیچی ورق‌بر مستقیم مدل «FQRS 88554» ازجمله‌ محصولات است که از آن برای برش ورق‌های فلزی با جنس مختلف استفاده می‌کنند. این محصول در ابعاد 2. 5 × 7 × 25 سانتی متر تولید می‌شود. این مدل دارای تیغه‌ای دندا نه ای از جنس فولاد است که با روکش کروم پوشیده می‌شود؛ قابلیت عنصر کروم باعث افزایش قدرت و مقاومت ابزار در برابر فشار می‌شود. جنس پلاستیکی روکش دسته و طراحی مناسب آن اتکای مناسبی را برای کاربر ایجاد کرده است. جهت ایمنی بیشتر ابزار و افزایش عمر مفید تیغه، یک ضامن برای قفل‌کردن زبانه‌های تیغه روی قیچی در نظر گرفته ‌شده است.

ابزارقیچی
جنس دستهفولادی
ویژگی‌های قیچی‌، چاقو و ابزار باغبانیقفل
ابزارقیچی
جنس دستهفولادی
ویژگی‌های قیچی‌، چاقو و ابزار باغبانیقفل
ابزارقیچی
ویژگی‌های قیچی‌، چاقو و ابزار باغبانیقفل
ابزارقیچی
جنس دستهفولادی
ویژگی‌های قیچی‌، چاقو و ابزار باغبانیقفل
ابزارقیچی
جنس دستهفولادی
ویژگی‌های قیچی‌، چاقو و ابزار باغبانیقفل
ابزارقیچی
ویژگی‌های قیچی‌، چاقو و ابزار باغبانیقفل
ابزارقیچی
جنس دستهروکش دار
ابزارقیچی
جنس دستهروکش دار
ویژگی‌های قیچی‌، چاقو و ابزار باغبانیقفل
ابزارقیچی
جنس دستهروکش دار/فولادی
ویژگی‌های قیچی‌، چاقو و ابزار باغبانیقفل
ابزارقیچی/قابل حمل
جنس دستهروکش دار/فولادی
ویژگی‌های قیچی‌، چاقو و ابزار باغبانیقفل

قیچی ورق بر 10 اینچ 250 میلی متری اینکو مدل HTSN0110S جهت برش انواع ورق‌های فلزی، ورق‌های UPVC، حلقه‌های سیمی و صفحات آلومینیومی به کار می رود. جنس تیغه های این ابزار از آلیاژ کروم - مولیبدن ساخته شده است که استحکام و مقاومت بالایی در برابر خوردگی، خمش، پیچش، ضربه و رطوبت دارد. مکانیزم اهرم این ابزار به گونه ایست که با کم ترین فشار دست، بیشترین برش را ایجاد می کند و در انرژی دست کاربر بیشترین صرفه جویی می شود. قیچی ورق بر مدل HTSN0110S اینکو یک قیچی قدرتمند و خوش ساخت است که توانایی برش در سه جهت چپ، راست و مستقیم را داراست. حاصل شده است.

ابزارقیچی
جنس دستهفولادی
ویژگی‌های قیچی‌، چاقو و ابزار باغبانیقفل
ابزارقیچی
جنس دستهپلاستیک
ویژگی‌های قیچی‌، چاقو و ابزار باغبانیقفل

قیچی مدل 2305 نووا یک قیچی ورق بر 10 اینچی است که تیغه هایی از متریال آلیاژ فولاد کروم- مولیبدن دارد. لبه های این تیغه های قوی برای برش بهتر دارای دندانه شده اند و سطح شان سند بلاست شده است. سختی این تیغه ها بین 60 تا 62 در واحد راکول (HRC) است و طوی برابر با 50 میلیمتر دارند. این تیغه ها کاملا در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند تا آنها را مناسب برای کار در شرایط مرطوب کند. سطح این قیجی آهن بر با روش ویژه نووا سختکاری شده و گرمادهی شده است و با روش دراپ فورج تولید شده اند که این ابزار دستی را برای استفاده های صنعتی مداوم و با فشار بالا مناسب کرده است. فک های این قیچی بسیار قوی هستند و به خاطر خاصیت اهرمی مناسب، به خوبی نیروی دست شما را به سطح کار منتقل می کنند .

ابزارقیچی
جنس دستهفولادی
ویژگی‌های قیچی‌، چاقو و ابزار باغبانیقفل
ابزارقیچی
جنس دستهروکش دار
ویژگی‌های قیچی‌، چاقو و ابزار باغبانیقفل
ابزارقیچی
جنس دستهپلاستیک/کروم وانادیوم
ابزارقیچی
جنس دستهفولادی
ابزارقیچی
جنس دستهفولادی
ابزارقیچی
جنس دستهفولادی
ویژگی‌های قیچی‌، چاقو و ابزار باغبانیقفل

رایج‌ترین وسیله برای برش ورق‌ها و صفحات فلزی قیچی‌های ورق بر هستند. قیچی ورق بر مدل (VC010874A) یکی از همین نوع ابزارهاست که شرکت «فاکس» (Fox) آن را تولید می‌کند. تیغه‌ها نقش تعیین کننده‌ای در کیفیت قیچی‌های ورق بر دارند. این محصول هم از تیغه‌هایی فولادی سود می‌برد که هم برندگی و تیزی خوبی دارند و هم از مقاومت بالایی دربرابر کند شدن برخوردار هستند. البته این برندگی به‌لطف دسته‌های بلند که موجب افزایش نیروی وارد بر قیچی می‌شود هم حاصل شده است.

ابزارقیچی
جنس دستهفولادی

انواع قیچی ورق بر و آهن بر

قیچی‌های ورق بر و آهن بر به طور کلی دارای سه مدل هستند که رنگ دسته‌ی آن‌ها نشانگر نوع کاربرد‌شان می‌باشد. پیش از خرید بهتر است انواع قیچی ورق بر و آهن بر را شناخته و مزایا و معایب و نقاط قوت و ضعف هر یک را بشناسید. در این صورت خرید شما با رضایت بیشتری همراه خواهد بود.

  • مدل قیچی ورق بر و آهن بر‌های دستی مکانیزم استفاده از این گروه از سیم لخت کن‌ها به گونه‌ای است که شخص استفاده کننده می‌بایست پس از ایجاد برش روکش عایق توسط سیم لخت کن، خودش آن را به گونه‌ای بکشد که روکش سیم جمع و از آن جدا شود. این قسم از سیم لخت کن‌ها مدل‌های مختلفی دارند که برخی از آ‌ها عبارتند از:

    1.دسته زرد : بهترین قیچی ورق بر و آهن بر برای برش‌های مستقیم روی ورقه‌های فلزی و ایجاد سایز و اشکال دلخواه همین نوع قیچی یعنی دسته زرد می‌باشد. از این قیچی تنها برای برش‌هایی که به صورت یک خط صاف هستنند می‌توان استفاده نمود. به این نوع قیچی صاف بر نیز می‌گویند.

    2.دسته قرمز:این مدل قیچی ورق بر و آهن بر برای برش‌هایی که دارای زاویه هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این نوع قیچی اصطلاحا قیچی چپ بر هم می‌گویند. زیرا جهت برش این نوع قیچی به سمت چپ یعنی برخلاف جهت چرخش عقربه‌های ساعت می‌باشد.

    3.دسته سبز:قیچی‌های دسته سبز که به قیچی راست بر نیز معروف هستند، دقیقا عملکردی مخالف قیچی‌های دسته قرمز یعنی قیچی چپ بر دارند. از قیچی‌های دسته سبز برای برش ورقه‌های فلزی در جهت راست یعنی موافق با جهت چرخش عقربه‌های ساعت استفاده می‌شود.

    به طور کلی با در نظر گرفتن این حالت‌ها انواع قیچی‌های ورق بر و آهن بر ساخته شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

    قیچی آهن بر نوک اردکی : این مدل قیچی آهن بر از نوع دسته قرمز‌هاست که برای برش‌های زاویه دار استفاده می‌شود.

    قیچی آهن بر هواپیمایی : اگر نیازمند برش‌های خیلی دقیق هستید این نوع قیچی آهن بر برای فعالیت شما مناسب خواهد بود.

    قیچی آهن بر سر خم : این نوع قیچی از دسته قیچی‌های آهن بر هواپیمایی محسوب می‌شوند با این تفاوت که نوک این قیچی دارای خم شدگی می‌باشد. این مدل نسبت به مدل قبلی دارای محدودیت در انتقال فشار و قدرت دست می‌باشد. اما برای قسمت‌هایی از ورقه‌های آهنی که زاویه خوبی برای بریدن ندارند به کار برده می‌شود.

  • قیچی ورق بر و آهن بر‌های برقی: این نوع قیچی ورق بر و آهن بر با کمترین دخالت دست و از طریق نیروی التکریکی ورق‌های اهن را برش خواهد داد. این نمونه از ورق بر نسبت به نمونه‌های دستی دارای قدرت و سرعت و دقت بیشتر است.
  • قیچی ورق بر و آهن بر‌های بادی: قیچی ورق بر بادی نیز مشابه ورق بر‌های برقی می‌باشد با این تفاوت که انرژی لازم جهت برش ورقه از طریق کمپرسور باد در این نمونه تأمین خواهد شد. قیچی ورق بر بادی به دلیل داشتن کمپرسور باد نسبت به نمونه‌های ربقی به فضای بیشتری نیاز دارد اما ساختار ساده‌تری دارد.

راهنمایی برای خرید بهترین قیچی ورق بر و آهن بر

در حین خرید لازم است برخی از موارد مهم را در نظر داشته باشید و از این جوانب ابزار انتخابی خود را بررسی کنید. برخی از این موارد عبارتند از:

  1. جنس: برای تهیه‌ی قیچی ورق بر و آهن بر علاوه بر جنس بدنه می‌بایست به جنس دسته‌ها نیز توجه داشته باشید. جنس بدنه بهتر است از آلیاژ کروم- مولیبدن و یا کروم- وانادیوم با روکشی از نیکل باشد تا علاوه بر داشتن استحکام و مقاومت فوق العاده خاصیت ضد زنگ نیز داشته باشد. جنس دسته‌ها نیز بهتر است دارای پلاستیک تزریق شده باشد که از لغزش دست هنگام کار جلوگیری می‌نماید.
  2. اندازه: در این جا مقصود از اندازه‌ی قیچی ورق بر و آهن بر میزان باز شدگی دهانه‌ی آن می‌باشد. معمولا سایز‌های قیچی ورق بر‌ها را روی دسته و یا جعبه‌ی محصول بر حسب واحد اینچ و یا میلی‌متر درج می‌کنند. قیچی‌هی ورق بر و آهن بر در سایز‌های 8، 10، 12، 14، 18، 24، 30، 36 و 42 اینچی طراحی شده‌اند. بهتر است شما مشخص نمایید که با چه ضخامتی از ورقه‌های فلزی سر و کار دارید و قیچی ورق بر چند اینچی برای برش آن مناسب‌تر خواهدبود؟
  3. قیچی ورق بر و آهن بر‌های بادی: با توجه به انواع قیچی نام برده شده و کاربرد هر یک در صنعت می‌توانید بهترین قیچی ورق بر و آهن بر متناسب با نیاز خود را خریداری نمایید. به طور مثال چنانچه شما نیاز به برش‌های مستقیم روی ورقه‌ای از فولاد دارید می‌توانید از قیچی‌های ورق بر دسته زرد هواپیمایی استفاده نمایید که برش‌های صاف با دقت بسیار بالا می‌زنند.
  4. طراحی ارگونومیک: طراحی دسته و لبه‌های قیچی می‌بایست طوری باشد که در استفاده‌ی مداوم و طولانی مدت باعث آسیب، و در استفاده‌های کوتاه مدت موجب خستگی برای دست نشود. همچنین مواردی نظیر ضد لغزش بودن و شیار‌های اصطکاکی جهت ایمنی بیشتر حین استفاده روی روکش دسته رعایت شده باشد.
  5. قیمت: قیمت یک قیچی ورق بر و آهن بر به موارد زیادی نظیر کشور تولید کننده، جنس دسته و بدنه، طراحی ارگونومیک محصول، نوع کاربری و عوامل متعدد دیگری وابسته است که هر یک در افزایش و یا کاهش قیمت یک ورق بر مؤثر هستند. اما به طور کلی قیمت یک قیچی ورق بر و آهن بر معمولی از 50 هزار تومان شروع شده و در نهایت بهترین قیچی ورق بر و آهن بر قیمتی معادل 42 میلیون تومان دارد.

بهترین مارک قیچی ورق بر و آهن بر موجود در بازار

از خوش نام‌ترین برند‌های قیچی ورق بر و آهن بر موجود در بازار داخل می‌توان به بوش، ماکیتا، میلواکی، پوما، دانگ چنگ، سوماک، یونوایر، ریجید، محک، رونیکس و آروا اشاره نمود.

قیمت قیچی ورق بر و آهن بر در بازار چقدر است؟

قیمت یک قیچی ورق بر و آهن از قیمتی حدود 50 هزار تومان شروع شده و در حال حاضر به 42 میلیون تومان ختم می‌شود.

سخن آخر (نتیجه گیری)

پیش از آن که به سراغ خرید یک منگنه کوب بروید با مطالعه‌ی این مقاله و در نظر گرفتن سایر مؤلفه‌های مطرح شده نسبت به تمامی جزئیات محصول انتخابی خود اطلاعات کافی کسب کنید. با داشتن اطلاعات کافی می‌توانید بهترین قیچی ورق بر و آهن بر مناسب برای کارتان را خرید نمایید.همواره ابزار مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایید تا در صورت نیاز به تعویض و یا مرجوع کردن آن دچار مشکل نشوید. در مسیر یک خرید هوشمندانه ابی بیوتی همراه شماست.

دوستان عزیز، مقاله بهترین قیچی ورق بر و آهن بر همیشه بروزرسانی خواهد شد. مجددا به ما سر بزنید. خوشحال خواهیم شد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف