افتادگی سینه چیست؟

تاریخ انتشار: 13 آذر 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 167

منظور از افتادگی سینه چیست؟

اگرچه افتادگی سینه، مشکلی روشن و بی ابهام است اما برای اینکه مخاطبان عزیز این مقاله بتوانند به تشخیص درستی برسند، اشاره ای کوتاه به این مشکل خواهیم داشت. در قسمت پایین سینه ی همه ی خانم ها خطی وجود دارد. هنگامی که سینه دچار افتادگی می شود، این خط به صورت چینی مشخص می شود که به چین تحتانی سینه موسوم می باشد. به منظور تشخیص و اصلاح افتادگی سینه، نوک سینه و هاله را بررسی نمایید. اگر نوک سینه و قسمت هاله از چین پایین تر باشند، سینه دچار افتادگی می باشد. لازم به ذکر است که میزان افتادگی سینه در افراد مختلف، متفاوت می باشد و شامل افتادگی خفیف، افتادگی متوسط و افتادگی سینه شدید می باشد. برای مشاوره درباره اصلاح افتادگی سینه بابهترین جراح زیبایی پلاستیک در تهران می توانید به سایت دکتر علی پرند مراجعه کنید.

عمل اصلاح افتادگی سینه

اصلاح افتادگی سینه با عملی موسوم به ماستوپکسی درمان می شود. شیوه ی انجام این عمل به این صورت است که برشی دور هاله ی سینه ایجاد می شود. سپس خطی عمودی از قسمت نوک سینه به طرف پایین کشیده می شود. اگر شدت افتادگی سینه بسیار زیاد باشد، برش به شکل لنگری ایجاد خواهد شد. به این معنا که علاوه بر برشی که در قسمت دور هاله ی سینه ایجاد شده و برش عمودی، یک برش عرضی نیز در قسمت چین تحتانی ایجاد می شود. جراح پس از ایجاد برش های مورد نظر، پوست اضافی سینه ها را بر می دارد. سپس در بافت عمقی بخیه هایی زده می شود. با زدن بخیه ها، سینه ها در موقعیت جدید کاملا تثبیت خواهند شد. در انتهای نیز برش هایی که روی سینه ایجاد شده بود، بخیه زده می شوند.

شیوه ی انجام عمل اصلاح افتادگی سینه

چنان که پیش تر نیز اشاره نمودیم، افتادگی سینه درجات گوناگونی دارد. عمل اصلاح افتادگی سینه نیز براساس این درجات و میزان شدت افتادگی انجام می شود. در ادامه به انواع روش های انجام عمل اصلاح افتادگی سینه براساس درجات خفیف، متوسط و شدید، خواهیم پرداخت:

عمل اصلاح افتادگی سینه

این عمل با توجه به اندازه و سایز سینه انجام خواهد شد. به این معنا که اگر سینه های فرد کوچک باشد، با قرار دادن پروتز در سینه، هم افتادگی برطرف خواهد شد و هم بافت سینه بزرگ تر می شود و سینه به سمت بالاتر کشیده خواهد شد.

عمل اصلاح افتادگی سینه

در نوع متوسط افتادگی سینه، سینه ها معمولا نزدیک به 3 تا 7 سانتی متر پایین تر از قسمت چین تحتانی می باشد. در عمل اصلاح افتادگی سینه نوع متوسط برشی به منظور خارج نمودن بافت اضافی که سبب افتادگی شده است، در نزدیکی نوک سینه ایجاد می شود.

مراقبت های پس از عمل اصلاح افتادگی سینه

به منظور سرعت بخشیدن در روند بهبودی و نیز پایداری و دوام نتایج، مراقبت های زیر الزامی می باشد:

  • استفاده از سینه بند مخصوص ورزشی و گن های فشرده ساز
  • خودداری از انجام فعالیت ها و حرکات ورزشی سنگین
  • دو الی شش هفته پس از عمل اصلاح افتادگی سینه پیاده روی سبک را انجام دهید.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف