هر آنچه باید درباره ساعت های اتوماتیک بدانیم؟

تاریخ انتشار: 13 آذر 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 288

ساعت های اتوماتیک مزیت های بسیاری را به ما ارائه می دهند؛ از جمله این مزیت ها می توان به موارد متعددی اشاره نمود . وجود کالیبر مکانیکی کوچک و ظریفی که در ساعت اتوماتیک به کار رفته است، باعث تمایز بین این نسل از ساعت ها و ساعت های معمولی می شود. این کالیبر مکانیکی باعث کارکرد بهتر ساعت اتوماتیک می گردد.

یکی از اجزای به کار رفته در موتور ساعت اتوماتیک، روتوری است که به صورت خودکار فعالیت می کند. اگر این روتور به صورت منظم پوشیده شود، ساعت اتوماتیک در طولانی مدت آسیب نخواهد دید؛ که باعث افزایش عمر مفید این ساعت ها می شود.

یکی از بزرگترین نقاط قوت ساعت اتوماتیک این است که فاقد باتری بوده و با حرکت شارژ می شود. به این صورت که با حرکت مچ دست، انرژی در یک فنر در ساعت ذخیره می شود و می توان از آن استفاده نمود. زمانی که ساعت های اتوماتیک به صورت کامل شارژ شود، به مدت یک الی دو روز می توان از آن ها استفاده کرد.

ساعت های اتوماتیک نیز مانند سایر وسایل مکانیکی، عمر محدودی دارند. همین عمر محدود باعث می شود برای افزایش کارایی و بازدهی، به تعمیر یا تعویض قطعات نیاز داشته باشند. اما باید در نظر داشته باشید که اگر به شیوه های صحیح و مناسبی از آن نگهداری کنید، یک ساعت اتوماتیک، چند سال دوام خواهد داشت. موضوع دیگری که درباره ساعت های اتوماتیک اهمیت دارد این است که اگر به طور مداوم از آن ها استفاده نمی کنید، ممکن است از حرکت بایستند. اگر ساعت متوقف شود، باید آن را به خوبی تکان دهید تا چرخ دنده ها دوباره شروع به حرکت و چرخش کنند.

اگر بخواهید درباره قیمت این ساعت ها هم اطلاعاتی داشته باشید، باید بگوییم قیمت ساعت اتوماتیک اغلب از ساعت های کوارتز بیشتر است. ساعت های اتوماتیک از کنارهم قرار گرفتن صدها قطعه تشکیل شده است. بهای این قطعات به علاوه هزینه نصب و مونتاژ آن ها، باعث افزایش قیمت این ساعت ها می شود.

ساختار درونی یک نمونه ساعت اتوماتیک با بند چرمی

اصول خرید ساعت های اتوماتیک

مردم همواره به دنبال خرید ساعت لوازم جانبی هستند که استایل مخصوص خودشان را بسازند و خودشان را از لحاظ ظاهری آنطور که می خواهند، به دیگران معرفی کنند. ساعت های اتوماتیک همچنین برای کلکسیونر هایی که به لوازم جانبی و اکسسوری های گران قیمت علاقه مند هستند، جز اقلامی است که خرید آن دارای اصولی است. یکسری اصول راهنمایی وجود دارد که می تواند به شما در خرید ساعت اتوماتیک کمک شایانی نماید. باتوجه به پیشرفت صنعت مد، هنگام خرید ساعت اتوماتیک باید مواردی را در نظر داشته باشید.

* ساعت اتوماتیکی که خریداری می کنید می تواند تا حد زیادی منعکس کننده سبک شخصی شما باشد. بنابراین رنگ صفحه، بند ساعت و جنس آن و حتی کوچکترین جزییات به کار رفته در طراحی ساعت باید با عناصر زیبایی شناسی شخصی شما همخوانی داشته باشند.

* هرچه جنس ساعت های اتوماتیک بهتر باشد، اهمیت بیشتری در زیبایی و دوام آن خواهد داشت.

* جنس بند ساعت چه از چرم، فلز یا پلاستیک باشد، باید به زیبایی هرچه بیشتر ساعت بیافزاید.

* حتما اطمینان حاصل کنید که ساعت اتوماتیکی که خریداری می کنید، ضد آب باشد.

* ساعتی را انتخاب کنید که زمان سنجی دقیقی را به شما ارائه دهد.

* یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، کریستال ساعت است. کریستال یاقوت کبود جز انتخاب های درجه یک به حساب می آید. این کریستال ها به دلیل شفافیت و مقاومتی که در برابر خراش دارند، بسیار معروف هستند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف