چگونه بهترین لوستر مدرن را انتخاب کنیم؟

تاریخ انتشار: 15 آذر 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 227

چکیده : لوستر مدرن وسیله روشنایی است که می‌تواند سبک، ظرافت و پیچیدگی را به هر اتاق اضافه کند. لوسترهای مدرن در اشکال، اندازه‌ها، مواد و رنگ‌های مختلف، از مینیمالیستی تا عجیب و غریب وجود دارند. قبل از هر چیزی لازم است، جهت آشنایی بیشتر به توضیح مختصری از پرطرفدارترین لوسترهای مدرن بپردازیم؛

انواع لوستر مدرن را می شناسید؟

برخی از محبوب ترین لوسترهای مدرن عبارتند از:

- لوسترهای اسپوتنیک :

این لوسترها دارای بازوها یا میله‌های متعددی هستند، که از یک کره یا پایه مرکزی تابش می‌کنند و یک اثر انفجار ستاره ای ایجاد می‌کنند. آنها از طراحی مدرن اواسط قرن و زیبایی شناسی عصر فضا الهام گرفته‌اند. لوسترهای اسپوتنیک از فلز، شیشه، کریستال یا چوب ساخته می‌شوند و روکش‌های مختلفی مانند مشکی، طلایی، نقره‌ای یا برنجی دارند.

- لوسترهای خطی :

این لوسترها از یک قاب مستطیلی یا بیضی شکل بلند و باریک تشکیل شده‌اند، که چندین چراغ یا آویز را در خود جای می‌دهند. آنها به گونه‌ای طراحی شده‌اند، که نور کافی را در یک منطقه بزرگ مانند میز ناهار خوری، جزیره آشپزخانه یا مبل اتاق نشیمن ارائه دهند. لوسترهای خطی از فلز، چوب، اکریلیک یا پارچه ساخته می‌شوند و همچنین سبک‌های مختلفی مانند صنعتی، مزرعه‌ای دارند. آنها برای ایجاد ظاهری شیک و مدرن در هر اتاقی عالی هستند.

- لوسترهای هندسی :

این لوسترها دارای اشکال هندسی مانند دایره، مربع، مثلث یا شش ضلعی هستند، آنها از طراحی معاصر و مینیمالیستی و جنبش هنر انتزاعی الهام گرفته‌اند. لوسترهای هندسی از فلز، شیشه، چوب یا پلاستیک ساخته می‌شوند و رنگ‌های مختلفی مانند سفید، مشکی، طلایی یا نقره‌ای دارند. آنها برای افزودن یک حس شیک و هنری به هر اتاقی مناسب هستند.

- لوسترهای حلقه‌ای :

این لوسترها از یک یا چند حلقه تشکیل شده‌اند، که دور منبع نور را احاطه کرده یا از زنجیر یا میله آویزان می‌شوند. آنها از طراحی آینده‌نگر و مینیمالیستی و فناوری LED الهام گرفته شده‌اند. لوسترهای حلقه‌ای از فلز، اکریلیک یا کریستال ساخته می‌شوند و اندازه‌ها، شکل‌ها و جهت‌های مختلفی داشته باشند.

انواع لوستر مدرن

نحوه انتخاب بهترین لوستر مدرن برای اتاق خواب!

یک لوستر مدرن می‌تواند ظرافت و سبکی را به اتاق خواب شما اضافه کند. چه بخواهید فضایی دنج، یک نقطه کانونی دراماتیک یا یک زیبایی شناسی مینیمالیستی ایجاد کنید، یک لوستر متناسب با نیازها و ترجیحات شما وجود دارد. در اینجا نکاتی در مورد نحوه انتخاب و نصب یک لوستر مدرن برای اتاق خواب آورده شده است.

- اندازه و طراحی اتاق خواب

یک لوستر خیلی بزرگ یا خیلی کوچک می‌تواند فضا را زیر و رو کند. یک قانون کلی این است، که طول و عرض اتاق خود را بر حسب فوت اندازه گیری کنید، آنها را با هم جمع کنید و از آن عدد به عنوان قطر لوستر خود بر حسب اینچ استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر اندازه اتاق شما 12 فوت در 15 فوت است، می‌توانید به دنبال لوستری با قطر 27 اینچ باشید. همچنین باید مطمئن شوید، که لوستر متناسب با ارتفاع سقف و اندازه تخت شما باشد.

- سبک متناسب با دکوراسیون اتاق

یک لوستر مدرن می‌تواند طرح‌های مختلفی داشته باشد، از شیک و ساده گرفته تا پیچیده و آراسته. شما می‌توانید لوستری را انتخاب کنید، که دارای اشکال هندسی، روکش فلزی، سایه‌های شیشه‌ای، لهجه‌های کریستالی یا چراغ‌های LED باشد. شما باید سبکی را انتخاب کنید، که مکمل طرح رنگ، مبلمان و لوازم اتاق خواب شما باشد.

- بررسی روشنایی لوستر

یک لوستر می‌تواند نور محیطی، کاری یا برجسته را برای اتاق خواب شما فراهم کند. باید در نظر بگیرید، که چه مقدار نور نیاز دارید و چه روحی می‌خواهید ایجاد کنید. شما همچنین می‌توانید لوستری را انتخاب کنید، که دارای ویژگی‌های کم نور یا قابل تنظیم باشد، بنابراین می‌توانید روشنایی و دمای رنگ را با توجه به زمان روز یا ترجیح خود تغییر دهید. برای مثال، می‌توانید از نور سفید گرم برای محیطی آرامش‌بخش یا از نور سفید سرد برای ظاهری شفاف استفاده کنید.

- ایمنی لوستر

یک لوستر می‌تواند سنگین و پیچیده باشد. بنابراین ممکن است، برای نصب صحیح آن به کمک نیاز داشته باشید. باید مطمئن شوید، که سیم کشی برق با لوستر شما سازگار است و سقف می‌تواند وزن آن را تحمل کند. همچنین باید دستورالعمل‌های سازنده را در مورد نحوه آویزان کردن و اتصال لوستر خود دنبال کنید. شما باید فاصله کافی بین انتهای لوستر و کف زمین در نظر بگیرید تا مزاحمتی ایجاد نکند.

یک قانون خوب این است، که لوستر خود را حداقل 7 فوت بالاتر از زمین یا 3 فوت بالاتر از تخت آویزان کنید.

قیمت لوستر مدرن

نحوه انتخاب بهترین لوستر مدرن برای اتاق نشیمن!

یک لوستر مدرن ظرافت و زیبایی را به اتاق نشیمن شما اضافه می‎‌کند. اگر که بخواهید یک نقطه کانونی ایجاد کنید و همچنین محیط را تقویت کنید یا فضا را روشن کنید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی پیدا کردن لوستر مدرن مناسب برای اتاق نشیمن آورده شده است.

- تطابق با تناسب و چیدمان اتاق :

شما می‌خواهید لوستری را انتخاب کنید، که با تناسب و چیدمان اتاق شما مطابقت داشته باشد. یک لوستر بزرگ فضای کوچکی را تحت الشعاع قرار می‌دهد، در حالی که یک لوستر کوچک در یک منطقه بزرگ ظاهری نامناسب دارد. یک لوستر گرد یا مربع یک اتاق متقارن را تکمیل می‌کند، در حالی که یک لوستر مستطیلی یا بیضی به خوبی در یک اتاق کشیده قرار می‌گیرد.

- به سبک و تم اتاق نشیمن خود فکر کنید :

شما می‌خواهید لوستری انتخاب کنید که نشان دهنده شخصیت و سلیقه شما و همچنین روحیه و طراحی کلی اتاق شما باشد. یک لوستر شیک و مینیمالیستی برای یک اتاق نشیمن معاصر یا اسکاندیناوی مناسب می‌باشد، در حالی که یک لوستر پر زرق و برق و آراسته با اتاق نشیمن سنتی یا شیک مطابقت دارد.

یک لوستر روستایی یا صنعتی با یک خانه مزرعه یا اتاق نشیمن زیر شیروانی ترکیب می‌شود، در حالی که یک لوستر رنگارنگ یا عجیب یک اتاق نشیمن غیرمتعارف یا التقاطی را ادویه می‌کند.

- متریال و رنگ مناسب برای لوستر خود را انتخاب کنید :

شما باید لوستری را انتخاب کنید که با عناصر و رنگ‌های موجود در اتاق نشیمن شما هماهنگ باشد. یک لوستر فلزی یا شیشه‌ای کمی درخشش و درخشندگی ایجاد می‌کند، در حالی که یک لوستر چوبی یا پارچه‌ای کمی گرما و لطافت را به آن اضافه می‌کند.

لوستر سفید یا خنثی ظاهری تمیز و مطبوع ایجاد می‌کند، در حالی که لوستر سیاه یا تیره ظاهری دراماتیک و پیچیده ایجاد می‌کند. یک لوستر رنگارنگ یا متالیک کمی کنتراست و جذابیت ایجاد می‌کند، در حالی که یک لوستر تک رنگ یا پاستل کمی هماهنگی و تعادل ایجاد می‌کند.

- ارتفاع و روشنایی لوستر خود را تنظیم کنید :

شما می خواهید لوستری را انتخاب کنید که نور کافی را برای اتاق نشیمن شما فراهم کند، بدون اینکه خیلی کم یا خیلی روشن باشد. یک قانون کلی این است که لوستر خود را حداقل 7 فوت بالاتر از زمین یا 30 اینچ بالاتر از میز آویزان کنید اگر در اتاق نشیمن خود دارید. همچنین می توانید از یک سوئیچ دیمر برای تنظیم روشنایی با توجه به حال و هوای خود استفاده کنید. همچنین نورپردازی خود را با منابع دیگر مانند چراغ های کف، چراغ های رومیزی یا دیوارکوب ها لایه بندی کنید تا فضایی دنج و دلپذیر ایجاد کنید.

لوسترمدرن

سخن پایانی

یک لوستر مدرن اتاق مدنظر شما را به فضایی زیبا و جذاب تبدیل می‌کند. اگر نیاز به مشاوره قبل از خرید داشتید، می‌توانید با کارشناسان ایران لوستر به شماره 02165548234 ارتباط برقرار کنید. ایران لوستر مرجع تخصصی نقد و بررسی انواع لوستر مدرن ، چوبی، سقفی و... می‌باشد. جهت مشاهده محصولات می‌توانید به سایت ایران لوستر به آدرس iranluster.com مراجعه نمائید.

تصویر شاخص:

لوستر مدرن

برچسب ها : لوستر مدرن

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف