10 ساحل زیبای ایران که باید ببینید

تاریخ انتشار: 16 آذر 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 293

نواحی شمال کشور به دلیل طبیعت بکر و زیبایی که دارند، سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران هستند. علاوه بر جنگل‌هایی که در مجاورت رشته‌کوه البرز قرار گرفته‌اند، سواحل دریای خزر نیز بسیار چشم‌نواز بوده و قطعا اوقات خوشی را کنار آن‌ها خواهید گذراند؛ همچنین می‌توانید با رزرو و اقامت در یکی از بهترین هتل های ساحلی شمال از امکانات آن بهره‌مند شده و زمان بیشتری را در کنار دریای خزر سپری کنید.

ساحل چمخاله

این ساحل به‌عنوان یکی از بهترین سواحل استان گیلان شناخته شده و نه تنها از امکانات خوبی برخوردار است، بلکه منظره بسیار زیبایی نیز داشته و ترکیب صدف‌های سفید رنگ با شن‌های ساحل، محیطی متفاوت را ایجاد کرده‌اند. ساحل چمخاله در شهری به همین نام واقع شده است که فاصله‌ای ۱۰ کیلومتری با لنگرود دارد. حدود ۳۰۰ سال قبل، در زمان نادرشاه افشار، مردم نواحی مختلف برای این که از جنگ دور باشند به این منطقه مهاجرت کردند و آبادی در چمخاله رونق پیدا کرد.

ساحل چابکسر

یکی دیگر از سواحل شمال کشور که مناظری بسیار خاص را به شما هدیه خواهد داد، ساحل چابکسر است. چابکسر شرقی‌ترین شهر گیلان بوده و در مجاورت مازندران قرار دارد. خط ساحلی این شهر، ۷ کیلومتر طول داشته و به دلیل عدم ساخت‌وسازهای بی‌رویه، هنوز هم بکر و دست‌نخورده به‌شمار می‌رود. یکی از جالب‌ترین نکاتی که در مورد این ساحل وجود دارد، فاصله کم آن با جنگل است. این فاصله تقریبا ۱۳۰۰ متر بوده و تلاقی این دو جاذبه طبیعی، توانسته تا صحنه بسیار زیبایی را به ارمغان بیاورد.

ساحل صدف آستارا

یکی از زیباترین سواحل شمالی که می‌توانید از آن دیدن کنید، ساحل صدف آستارا است. این ساحل با مرکز شهر فاصله چندانی ندارد اما با این حال، امکانات رفاهی مناسبی در محیط آن برای گردشگران در نظر گرفته شده‌اند. مهم‌ترین ویژگی این ساحل، صدف‌های فراوانی هستند که در این ناحیه قرار داشته و می‌توانید با تماشا و قدم گذاشتن روی آن‌ها، احساس خوبی را به خود منتقل کنید.

ساحل بندر انزلی

بندر انزلی، اولین بندری است که در شمال ایران احداث شده است و هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ توریستی اهمیت بالایی دارد. بندر انزلی از لحاظ میزان بارش، نخستین شهر ایران بوده و از آب‌وهوایی بسیار مرطوب برخوردار است. این شهر حدود ۴۲ کیلومتر ساحل داشته و مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با سواحل بندر انزلی وجود دارد، عمومی بودن آن‌ها است. علاوه بر این، امکانات رفاهی مختلفی نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده‌اند و می‌توانید سفری مطمئن و بدون نگرانی را تجربه کنید.

ساحل بندر کیاشهر

یکی از بنادر استان گیلان که غروب بسیار زیبایی دارد، بندر کیاشهر است . ساحل این بندر با آستانه اشرفیه ۱۷ کیلومتر فاصله داشته و می‌توانید در عرض کم‌تر از نیم ساعت، به این مکان برسید . علاوه بر این، ساحل بندر کیاشهر از نوع شنی بوده و برای شنا کردن، بسیار مناسب است .

ساحل خلج رامسر

اگر علاقه‌مند هستید تا در یکی از بهترین هتل های ساحلی شمال اقامت داشته باشید و چند روز در کنار دریای خزر وقت بگذرانید، پیشنهاد می‌کنیم که به ساحل خلج رامسر بروید . نه‌تنها طبیعت بکر این ساحل حفظ شده است، بلکه امکانات بسیار بی‌نظیری نیز برای آن در نظر گرفته شده‌اند و می‌توانید اقامتی بی‌دردسر را در کنار این ساحل تجربه کنید .

ساحل متل قو

برای کسانی که به داشتن اقامتی لوکس در هتل‌ هایی شیک و تمیز تمایل دارند، ساحل متل قو انتخاب خوبی است . ساخت‌وسازهای زیادی در این منطقه انجام شده‌اند و اگر ترجیح می‌دهید تا به‌جای تماشای مناظر بکر و طبیعی، در محیطی مدرن وقت بگذرانید، می‌توانید به این ساحل بروید . برج‌های دوقلو، مراکز خرید مختلف، رستوران و کافه‌های متنوع، گوشه‌ای از امکانات این ناحیه به‌شمار می‌روند .

ساحل چپکرود

یکی از سواحل مازندران که برخلاف باقی نواحی این استان، طبیعت دست‌نخورده‌ای دارد، ساحل چپکرود است. این ساحل تقریبا ۱۸ کیلومتر طول داشته و در مجاورت جویبار قرار دارد. با این که طبیعت این منطقه بکر به‌شمار می‌رود، اما امکانات رفاهی خوبی نیز برای مسافران در نظر گرفته شده‌اند.

ساحل نور

اگر قصد دارید تا علاوه بر مناظر زیبا، امکانات زیادی نیز در اختیارتان باشد، ساحل نور گزینه مناسبی است . این ساحل حدود ۲۳ کیلومتر طول داشته و امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی در آن قرار دارند . علاوه بر این، مراکز خرید متنوع و هتل ‌های شیکی نیز در این ناحیه احداث شده‌اند و می‌توانید نهایت استفاده را از آن‌ها داشته باشید .

ساحل سی‌سنگان

یکی از متفاوت‌ترین ساحل‌هایی که در منطقه نوشهر قرار داشته و پیشنهاد می‌کنیم که حتما از آن بازدید کنید، ساحل سی‌سنگان است . زلال بودن آب و داشتن درخچه‌های فراوان را می‌توان از ویژگی‌های خاص ساحل سی‌سنگان دانست . به غیر از طبیعتی چشم‌نواز، امکانات رفاهی فراوانی همچون اقامتگاه‌های مختلف و مراکز خرید متنوع نیز در اطراف این ساحل وجود دارند .

همچنین می‌توانید تفریحات آبی هیجان‌انگیزی مانند جت‌اسکی و قایق سواری را نیز در این ناحیه تجربه کنید . لازم به ذکر است که به دلیل ازدحام جمعیت، بهترین زمان برای بازدید از این ساحل، اواخر بهار یا اوایل پاییز است .

نحوه رزرو هتل در کنار سواحل شمال

شاید شما هم مانند بسیاری دیگر از افراد، تمایل داشته باشید تا مدت زمانی طولانی را در کنار دریای خزر سپری کرده و از صدای موج و آرامشی که به انسان القا می‌کند، لذت ببرید . برای این کار پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از شروع سفر، نسبت به رزرو یکی از هتل های ساحلی اقدام کرده و از محل اقامت خود اطمینان حاصل کنید .

امروزه آژانس‌های مسافرتی زیادی خدمات رزرو هتل را ارائه می‌دهند؛ اما اگر قصد دارید تا اقامتی بدون دردسر را تجربه کنید، بهتر است تا این کار را از طریق وب‌سایت فلای‌تودی انجام دهید . فلای‌تودی یکی از بزرگترین آژانس‌های مسافرتی کشور بوده و می‌توانید از طریق وب‌سایت این شرکت، نسبت به رزرو بهترین هتل های ساحلی شمال اقدام کرده و سفری دلنشین را برای خود رقم بزنید .

علاوه بر این، تمامی خدمات مرتبط با رزرو بلیط قطار ، هواپیما و اتوبوس نیز توسط فلای‌تودی ارائه شده و در صورت نیاز می‌توانید به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید .

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف