درمان قطعی کک و مک صورت

تاریخ انتشار: 19 آذر 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 374
درمان قطعی کک مک صورت

کک و مک یکی از انواع لک‌های پوستی به شمار می‌آید که ممکن است به صورت ارثی و یا به دلیل عوامل محیطی همچون تابش بیش از اندازه نور خورشید به صورت، بروز کند. خوشبختانه این نوع لک جزو آن دسته است لک‌های پوستی به شمار می‌آید که قابل درمان بوده و می‌توان با استفاده از روش‌های ساده خانگی آن را رفع نمود. در ادامه قصد داریم برخی از ساده‌ترین روش‌های خانگی را برای دریافت بهترین نتیجه در درمان کک و مک به شما معرفی کنیم.

درمان قطعی کک و مک صورت با روش های پزشکی

به نقل از دکتر گویا روش درمانی مناسب برای درمان کک و مک به شدت و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اگر کک و مک شدید باشد، لیزر درمانی یا لایه برداری شیمیایی بهترین گزینه برایتان خواهد بود. اگر کک و مک شما خفیف باشد، کرایوسرجری یا پیلینگ نقطه‌ای گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

لیزر برای کک و مک صورت

لیزر برای رفع کک و مک

لیزر درمانی یکی از موثرترین روش‌های درمان کک و مک به شمار می‌آید. در این روش ملانین توسط لیزر تحریک خواهد شد و باعث خارج شدن ملانین از پوست شده و در نهایت کک و مک روشن تر می‌شود. به طور کلی تعداد جلسات لیزر به شدت کک و مک شما بستگی خواهد داشت.

درمان کک و مک برای لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی نیز روشی موثر در کاهش کک و مک صورت است که طی یک جلسه انجام می‌شود. در این روش، از مواد شیمیایی برای لایه برداری پوست استفاده خواهد شد. لایه برداری شیمیایی باعث می‌شود لک‌ها از بین رفته و پوست روشن و درخشان شود.

کرایوسرجری و رفع کمک و مک صورت

کریوسرجری یک روش غیر تهاجمی بوده که برای درمان کک و مک استفاده می‌شود. در این روش، از نیتروژن مایع برای منجمد کردن کک و مک استفاده خواهد شد و نتیجه آن در یک جلسه خود را نشان خواهد داد.

رفع کک و مک صورت با پیلینگ نقطه ای

پیلینگ نقطه‌ای نیز روش غیر تهاجمی دیگری است که برای درمان کک و مک مفید بوده و طی آن از یک سوزن بسیار نازک برای تزریق یک محلول شیمیایی به ناحیه لک‌های صورت استفاده می‌شود. این کار موجب می‌شود که کک و مک از بین برود و نتیجه در یک جلسه ظاهر شود.

عوارض جانبی روش های درمانی پزشکی

هر یک از روش‌های درمانی کک و مک می‌توانند عوارض جانبی به خصوصی داشته باشند که برخی از آنها عبارتند از:

  • قرمزی و التهاب پوست
  • حساسیت پوست به نور خورشید
  • تورم و کبودی پوست

دقت داشته باشید لازم است در صورت بروز عوارض جانبی به بهترین پزشک پوست در تهران مراجعه کرده و برای جلوگیری از این عوارض مراقبت‌هایی نظیر موارد زیر را بعد از استفاده از روش‌های درمانی به کار بگیرید.

  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کرده و در صورت لزوم، از ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید و محصولات آرایشی حاوی ضد آفتاب استفاده نمایید.
  • مرطوب کننده استفاده کرده و پوست خود را هیدراته نگه دارید.
بهترین کرم رفع کک و مک صورت

درمان قطعی کک و مک در خانه

تحقیقات علمی به ما نشان می‌دهد درمان‌های خانگی می‌توانند به کاهش لک و کک و مک صورت کمک کنند. اما دقت داشته باشید این روش‌ها به زمان نیاز داشته و ممکن است برای همه افراد نتایج یکسانی به دنبال نداشته باشند و شما باید قبل از استفاده از هر یک از این درمان‌ها، ابتدا آن را روی یک قسمت کوچک از پوست خود تست نمایید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. اگر دارای پوست حساس هستید، قبل از استفاده از هر یک از این روش های خانگی درمان کک و مک، با پزشک خود مشورت کنید.

رفع کک و مک با سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان خانگی عالی برای کک و مک است. این ماده حاوی اسید استیک بوده و می‌تواند به کاهش تولید ملانین کمک کند. برای استفاده از سرکه سیب برای درمان کک و مک ، دو قاشق غذاخوری از سرکه را با یک فنجان آب مخلوط کرده و محلول را روی کک و مک خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس صورت خود را با آب بشویید و این کار را دو بار در روز تکرار کنید تا نتیجه دلخواه را دریافت نمایید.

عسل برای رفع کک و مک

عسل یک ماده مرطوب کننده طبیعی است که می‌تواند به نرم و درخشان شدن پوست کمک کند. این ماده دارای خواص ضد التهابی بوده و می‌تواند به کاهش قرمزی و التهاب ناشی از کک و مک کمک کند. برای استفاده از عسل در درمان کک و مک ، یک قاشق غذاخوری از آن را بر روی لک‌ها بمالید و بعد از 15 دقیقه صورت خود را با آب بشویید و این حرکت را دو بار در روز تکرار نمایید.

از بین بردن کک و مک با آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه دارویی به شمار می‌آید که از خواص ضد التهابی و ضد میکروبی برخوردار است. این گیاه می‌تواند به کاهش قرمزی، التهاب و تیرگی ناشی از کک و مک کمک کند. تنها کافی است روزی دوبار در استفاده از آلوئه ورا برای درمان کک و مک ، ژل آن را روی لک‌های صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس صورت را با آب بشویید.

درمان کک و مک با زردچوبه

زردچوبه یک ادویه با خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است و می‌تواند به کاهش قرمزی، التهاب و تیرگی ناشی از کک و مک کمک کند. برای استفاده از زردچوبه در درمان کک و مک ، یک قاشق غذاخوری از آن را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید تا خمیر شود. خمیر را روزی دوبار بر روی کک و مک خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند و در نهایت صورت را با آب بشویید.

از بین بردن کک و مک با اکالیپتوس

اکالیپتوس یک گیاه دارویی به شمار می‌آید که خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و می‌تواند در کاهش قرمزی، التهاب و تیرگی ناشی از کک و مک کمک کننده باشد. هنگام استفاده از اکالیپتوس برای درمان کک و مک ، تنها کافی است چند قطره روغن اکالیپتوس را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون ترکیب کنید و مخلوط را هر روز و روزی دو بار بر روی کک و مک خود بمالید و بعد از 15 دقیقه صورت را با آب بشویید.

درمان کک و مک در خانه

بهترین کرم برای رفع کک و مک

کرم های زیادی برای رفع کک و مک در بازار وجود دارد. انتخاب بهترین کرم برای رفع کک و مک به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع پوست شما، شدت کک و مک و سلایق شخصیتان. اگر کک و مک شما خفیف است، ممکن است بتوانید با استفاده از یک کرم بدون نسخه نتایج خوبی کسب کنید. اما اگر کک و مک شما شدید است، ممکن است نیاز به استفاده از یک کرم تجویزی داشته باشید. برخی از این کرم ها حاوی مواد فعال زیر هستند:

  • هیدروکینون
  • کوجیک اسید
  • ارتو هگزیلین دی آمین
  • اسید سالیسیلیک
undefined

پیشنهاد می‌شود در کنار این کرم‌ها از محصولات لایه بردار و روشن کننده هم استفاده کنید. محصولات لایه بردار می‌توانند به لایه برداری پوست و کاهش ظاهر کک و مک کمک کنند. محصولات روشن کننده پوست در کاهش تولید ملانین نیز موثر عمل می‌کنند.

منبع : https://drgoya.com/skin/

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف