انتخاب بهترین توپ فوتبال برای تمرین فوتبال

تاریخ انتشار: 12 دی 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 226

چکیده :

ما در این مقاله سعی کردیم به نکات خرید توپ فوتبال برای تمرین فوتبال بپردازیم.

قدم اول شروع خرید توپ فوتبال مناسب، تعیین هدف استفاده از توپ است. ابتدا از خود بپرسید که آیا توپ را برای بازی‌های سرگرم‌کننده، تمرینات روزانه یا مسابقات رسمی می‌خواهید و سپس تصمیم بگیرید. پس از تعیین هدف استفاده از توپ، اندازه مورد نظر را تعیین کنید. در مرحله بعدی، باید تصمیم بگیرید که توپ داخلی می‌خواهید یا خارجی. با این حال، یافتن توپ مناسب همچنان نیازمند آزمون و خطاست و می‌توانید از نظرات دیگران نیز بهره‌مند شوید. در ادامه راهنمای انتخاب توپ فوتبال برای تمرین فوتبال را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انتخاب بهترین توپ فوتبال برای تمرین فوتبال

انتخاب توپ فوتبال با توجه به نیازهای اساسی

1. توجه به مکان تمرین

موضوعی که باید مشخص کنید، این است که آیا تمرین خود را در داخل فضایی مانند خانه انجام می‌دهید یا خارج از آن؟ اگر تمرین خود را در سالن، ساحل، خیابان، زمین چمن مصنوعی یا چمن طبیعی انجام می‌دهید، توپ فوتبال مناسب را برای آن انتخاب کنید. از میان گزینه‌های زیر می توانید یکی را انتخاب نمایید:

  • توپ فوتبال داخل سالن
  • توپ فوتبال ساحلی
  • توپ فوتبال خیابانی
  • توپ فوتبال برای زمین چمن مصنوعی

2. انتخاب اندازه مناسب توپ فوتبال

انتخاب بهترین توپ فوتبال برای تمرین فوتبال

اگر به دنبال خرید توپ فوتبال برای تمرین فوتبال هستید، توصیه می‌شود توپی با اندازه‌ای مناسب برای گروه سنی خود انتخاب کنید. برای دریافت اندازه دقیق، به مربی یا مسئولان لیگ مراجعه فرمایید. اندازه‌های توپ ممکن است برای هر لیگ متفاوت باشند؛ اما به طور کلی، اندازه های توپ شامل موارد زیر هستند:

  • سایز 5 : برای 12 سال و بالاتر
  • سایز 4 : برای 8 تا 12 سال
  • سایز 3: برای 7 سال و کمتر
  • برخی توپ ها نیز در مسابقات استفاده نمی‌شوند، اما می‌توانید از آن‌ها برای سرگرمی، تقویت حرکت و عضلات پا استفاده کنید.

3. قیمت توپ فوتبال

تصمیم بگیرید که چه مقدار می‌خواهید هزینه کنید. قیمت توپ فوتبال بسته به نوع استفاده‌ای که از آن می‌کنید، متغیر است. برند تولیدکننده و لوگوی تاییدیه فیفا نقش مهمی در تعیین قیمت توپ‌ها دارند. همچنین در نظر داشته باشید که چقدر قصد دارید از توپ استفاده کنید. اگر تنها به دنبال توپی برای چند بار ضربه زدن به اطراف هستید، یک توپ ارزان معمولا کافی است.

برای کودکان، خرید یک توپ ارزان‌تر معمولا ایده خوبی است. حتی اگر در یک لیگ باشند؛ زیرا با پیشرفت سن، نیاز به توپ با سایز بزرگ‌تر افزایش می‌یابد. برای استفاده بیشتر، معمولا سرمایه‌گذاری در یک توپ با کیفیت، ارزشمند است و دوام بیشتری نیز از آن به دست می‌آید. اگر می‌خواهید مقدار زیادی پول برای خرید توپ خرج کنید، تحقیقاتی درباره توپ‌های خاص انجام دهید؛ زیرا گران ترین توپ‌ها لزوما بهترین‌ها نیستند.

4. قبل از خرید توپ فوتبال، نظرات آنلاین را بررسی کنید

قبل از خرید، باید از بالا بودن کیفیت توپ فوتبال آگاه شوید. اگر می‌خواهید بهترین توپ را برای تمرین انتخاب کنید، تعدادی توپ را گلچین کرده و آن‌ها را بررسی کنید. با دقت نظرات را چک کنید تا از کیفیت توپ فوتبال مطمئن شوید. سپس به سراغ فاکتورهای دیگر مثل قیمت توپ فوتبال بروید. حتما قبل از خرید، انواع توپ فوتبال را بررسی کنید.

توجه به کیفیت توپ فوتبال برای تمرین فوتبال

کیفیت توپ

1. دوخت و درزهای توپ را بررسی کنید.

توجه کنید که تمام قسمت‌های توپ باید به صورت کامل به هم دوخته شده باشند. اگر از چسب برای نگه‌داشتن توپ استفاده شده باشد، برای خرید آن بیشتر دقت کنید؛ زیرا این اتصالات به‌راحتی ضعیف می‌شوند. توپ‌هایی که دوخته شده‌اند، دوام بالاتری دارند و از تعویض مکرر توپ‌ها جلوگیری می‌شود. توپ فوتبال اصل و درجه یک معمولاً با دست دوخته می‌شود، در حالی که توپ‌های ارزان‌تر با استفاده از ماشین دوخته می‌شوند.

2. پنل‌ها یا تکه‌های توپ فوتبال را بشمارید

تعداد تکه‌هایی که در ساختار توپ فوتبال به‌کار می‌روند را مورد بررسی قرار دهید. سطح این توپ‌ها از واحد‌های جداگانه‌ای تشکیل شده است که برآیند آن ها، توپ را بدون منحرف شدن در مسیر حرکت می‌دارد. مقدار این بخش‌ها ممکن است از ۶ تا ۳۲ تکه متغیر باشد، به‌عنوان مثال، توپ‌های در لیگ برتر فوتبال ایالات متحده معمولاً دارای ۱۸ بخش هستند. تعداد این بخش‌ها بسیار مهم است که بر توپ در بازی تأثیر گذار است. اصطلاح محلی "توپ چهل‌تکه" نیز به این خصوصیت توپ اشاره دارد. شما در سایت محمدسعید حمیدزاده علاوه بر خرید انواع توپ‌های فوتبال، می‌توانید دوره‌های آموزش فوتبال را خریداری کنید.

3. وزن و سختی توپ را پیدا کنید

وزن و سختی توپ

انتخاب توپ فوتبال نیازمند توجه به وزن و نرمی آن است تا در زمان ضربه زدن، سر زدن، صدمات کمتری به شما و دیگر بازیکنان وارد شود. از خرید توپ‌هایی که به نظر می‌آیند سنگین و سفت هستند، بهتر است اجتناب کنید، اما از توپ‌های خیلی نرم هم پرهیز کنید تا از جهش زیاد و خروج آن از دروازه جلوگیری کنید.

پس توپی که سبک‌تر باشد را انتخاب کنید. در صورت استفاده برای مسابقات یا تمرین رسمی، به دستورالعمل‌های مسابقات درباره وزن قابل قبول توپ مراجعه کنید.

  • توپ‌های شماره 5 معمولاً وزنی بین 14 تا 16 اونس (397 تا 454 گرم) دارند.
  • توپ‌های شماره 4 باید وزنی بین 12 تا 13 اونس (340 تا 369 گرم) داشته باشند.
  • توپ‌های شماره 3 باید وزنی بین 11 تا 12 اونس (312 تا 340 گرم) را دارا باشند.

توپ‌هایی که تعداد بخش‌های کمتری دارند، به‌منظور افزایش سرعت معمولاً در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که توپ‌هایی با تعداد بخش‌های بیشتر، برای ایجاد کنترل راحت‌تر مدنظر قرار می‌گیرند.

4. کیسه هوای داخلی توپ فوتبال را بررسی نمایید

به توضیحات محصول مراجعه نمایید و بررسی نمایید که کیسه هوای داخلی توپ یا توپ بادی لاستیکی از جنس بوتیل (butyl) یا لاتکس ساخته شده است یا خیر. برای انتخاب بهترین توپ برای تمرین، توصیه می‌شود توپ‌هایی را که دارای کیسه هوای لاتکس هستند انتخاب کنید؛ زیرا این نوع توپ‌ها به حرکات پا بهتر پاسخ می‌دهند. هرچند که کیسه‌های هوای بوتیل توانایی نگه‌داشتن هوا را به مدت طولانی‌تری دارند و یکی از مزایای لاتکس این است که آن‌ها بیشتر از بوتیل، با هوا پر شده‌اند.

5. مواد به‌کاررفته در ساخت توپ فوتبال اصل را بشناسید

اغلب توپ‌های مدرن با PU (پلی‌اورتان) یا PVC (پلی وینیل کربنات) پوشانده می‌شوند. PVC یک ماده مقاومتر بوده و طول عمر بیشتری نسبت به PU دارد. هر دو ماده دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که هرکدام در حوزه خودشان بهترین می باشند.

PU : اغلب در توپ‌های مسابقات حرفه‌ای استفاده می‌شود و این توپ‌ها دارای سطح نرم و لطیف‌تری نسبت به PVC هستند. انعطاف بهتر این ماده کمک می‌کند تا در زمان استفاده، حس بهتری از کنترل و ضربه برای شما ایجاد شود و از نظر ضدآبی هم نسبت به PVC بهتر عمل می‌کنند.

PVC : این ماده دارای مقاومت بیشتری نسبت به PU است و برای تمرین و توپ‌های داخلی استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های PVC ، مقاومت در برابر سایش است. این توپ‌ها همچنین برای فوتبال خیابانی مناسب هستند.

چرم: برخی از توپ‌های فوتبال از چرم ساخته می‌شوند؛ اما به دلیل جذب آب، عملکرد بالایی ندارند.

کلام آخر

انتخاب توپ فوتبال برای تمرین فوتبال یک فرآیند مهمی می باشد که نیازمند توجه به جزئیات مختلف است. ابتدا باید اندازه مناسب بر اساس گروه سنی خود را انتخاب کنید. محل تمرین نیز نقش مهمی در انتخاب توپ دارد؛ برای هر محیطی توپ مناسبی وجود دارد. هزینه نیز یک فاکتور حیاتی است که باید با دقت مدنظر قرار گیرد، با این حال، کیفیت توپ اهمیت بالایی دارد. بررسی نظرات آنلاین و توجه به جزئیات ساخت توپ، از جمله دوخت و تعداد تکه‌ها، نکاتی اساسی هستند.

برچسب ها : تمرین فوتبال

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف