خواص بی نظیر فندق برای کودکان

تاریخ انتشار: 19 دی 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 144

چکیده : فندق برای همه سنین مناسب است، ولی ما در این مطلب قصد داریم از فواید آن برای رشد کودکان صحبت کنیم و بگوییم چطور آن را به رژیم کودک خود اضافه کنید. در ضمن، در انتها بارجیل را به عنوان فروشگاهی معتبر برای خرید آجیل و مغزها معرفی می‌کنیم.

فندق با طعم غنی خود در بسیاری از دسرها مصرف می‌شود و شکلات‌های تهیه شده با آن نیز طرفداران زیادی دارد. علاوه بر طعم خوشمزه، نباید از خواص فندق برای سلامتی غافل شوید. فندق برای همه سنین مناسب است، ولی ما در این مطلب قصد داریم از فواید آن برای رشد کودکان صحبت کنیم و بگوییم چطور آن را به رژیم کودک خود اضافه کنید. در ضمن، در انتها بارجیل را به عنوان فروشگاهی معتبر برای خرید آجیل و مغزها معرفی می‌کنیم.

مغز فندق برشته

ارزش غذایی و مقدار کالری 100 گرم فندق چقدر است؟

پیش از بررسی خواص فندق برای کودکان، ابتدا خوب است به ارزش غذایی آن بپردازیم تا بدانید که از کدام مواد مغذی تشکیل می‌شود. هر 100 گرم فندق دارای ارزش تغذیه‌ای زیر است:

  • چربی کل: 72 گرم
  • چربی اشباع شده: 5.2 گرم
  • چربی اشباع نشده: 9.6 گرم
  • چربی تک غیراشباع: 52 گرم
  • کل کربوهیدرات: 20 گرم
  • فیبر رژیمی 10.8 گرم
  • شکر: 5.6 گرم
  • پروتئین: 17.2 گرم

تاثیر مصرف فندق بر رشد کودکان

با اینکه مغز فندق خام سرشار از خواص است، ولی در این مطلب به بررسی تاثیر آن بر رشد کودکان می‌پردازیم. زیرا فندق به قدری برای رشد خوب است که حتی برای عضله‌سازی در ورزشکاران هم مصرف می‌شود. فندق سرشار از کلسیم است که استخوان‌ها و دندان‌های کودکان را تقویت می‌کند. همچنین علاوه بر کلسیم، از منگنز نیز تشکیل می‌شود. منگنز یک ماده مغذی مهم برای سلامت استخوان است و استخوان‌های قدیمی بدن را تقویت می‌کند و باعث رشد بهتر استخوان‌های جدید می‌شود.

اگر بدن دچار کمبود منیزیم و کلسیم باشد، استخوان‌ها ضعیف شده و مستعد شکستگی می‌شوند. از طرفی، علائم کمبود آن در بدن کودک، باعث درد شدید در ساق پا و ران می‌شود. حتی هنگام راه رفتن از چند پله هم ممکن است کودک دچار پا درد شود. بنابراین با افزودن فندق به رژیم غذایی کودکان، به رشد بهتر و تحرک آنها کمک می‌کنید.

چطور فندق را وارد رژیم غذایی کودکان کنیم؟

با گنجاندن فندق در رژیم غذایی کودک در سن مناسب، به رشد و سلامت بدن او کمک می‌کنید. مراقب باشید که چگونه آن را به فرزندتان می‌دهید تا بیشترین تاثیر را داشته باشد. فندق را باید در آسیاب کاملا پودر کرده و در میان وعده‌های زیر استفاده کنید:

  • یک قاشق عسل را به یک لیوان شیر اضافه کنید و مقداری پودر فندق به آن اضافه کنید و به کودک بدهید.
  • پودر فندق را به پوره یا غلات صبحانه اضافه کنید و به کودک بدهید.
  • یک موز را ریز خرد کنید و پودر فندق را به آن اضافه کنید.
  • پودر فندق را به سالاد کودک اضافه کنید.
  • درست کردن اسموتی و نوشیدنی با پودر فندق، یک راه عالی برای افزودن این آجیل به رژیم کودک است.
  • فندق‌های آسیاب شده را به همراه کره بادام زمینی با انواع ساندویچ میل کنید.
  • درست کردن حریره با فندق یکی از بهترین صبحانه‌ها برای کودکان است.

شرایط نگهداری انواع فندق چگونه است؟

اگر فندق را به صورت پوست کرده بخرید، می‌توانید آن را حداقل تا 5 ماه استفاده کنید. فندق بدون پوست را نیز می‌توانید چندین ماه در یخچال نگهداری کنید. در ضمن، این میزان در فریزر به یک سال افزایش می‌یابد. فندق نباید در معرض نور و حرارت زیاد قرار گیرد، زیرا خاصیت آن از بین می‌رود و برای خوردن مناسب نیست. برای نگهداری هرچه بهتر فندق، ترجیحا آن را در ظرف شیشه‌ای و در یخچال نگهداری کنید.

ظرفی که برای نگهداری انتخاب می‌کنید، باید کاملا دربسته باشد. فندق را نیز باید از مکان‌های مرطوب دور نگه داشت، زیرا وجود رطوبت باعث کپک زدن فندق می‌شود. بنابراین بهترین مکان، مکانی خشک و بدون رطوبت است. در صورت نگهداری از فندق در کابینت، حتما مطمئن شوید که هیچ حشره‌ای وجود ندارد.

فندق مرغوب از کجا بخریم؟

برای خرید فندق مرغوب می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین آجیل، خریدتان را انجام دهید. بارجیل به عنوان یک فروشگاه معتبر، انواع آجیل را با تنوع بی‌نظیر و قیمت‌های مختلف، عرضه می‌کند. شما می‌توانید وارد سایت بارجیل شوید و پس از مقایسه قیمت‌ها، محصول را آنلاین خریداری کنید و در سراسر ایران تحویل بگیرید. تمام محصولات بارجیل، با بسته‌بندی‌های سفارشی و با کیفیت بالا ارسال می‌شوند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف