7 فایده زعفران برای لاغری و کاهش وزن

تاریخ انتشار: 21 دی 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 147
undefined

امروزه لاغری و تناسب اندام به یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از افراد تبدیل شده است؛ به همین دلیل به دنبال خوراکی‌هایی هستند که بتواند این روند را برایشان ساده‌تر کند. خرید زعفران اصل درجه یک هم از راه حل‌هایی است که برای تسریع روند کاهش وزن توصیه می‌شود. در این مقاله قصد داریم به فواید زعفران برای لاغری و کاهش وزن بپردازیم و بگوییم که زعفران چگونه می‌تواند باعث لاغرتر شدن شما شود.

ایجاد حس سیری

مهمترین خاصیت زعفران برای لاغری، ایجاد حس سیری است؛ خوردن زعفران باعث می‌شود که ماده‌ای به نام سروتونین در بدن افزایش پیدا کند. در نتیجه شما پس از خوردن این ادویه، احساس سیری کرده و تمایل کمتری به غذا خوردن دارید؛ به این ترتیب رفته‌رفته لاغرتر خواهید شد. اگر می‌خواهید که با مصرف زعفران فرایند لاغری خود را سریع‌تر کنید، پیشنهاد ما خرید زعفران‌های یک مثقالی است که حدود 4.6 گرم زعفران را در خود جای می‌دهد و می‌تواند برای مصرف 7 تا 8 ماهه کافی باشد. البته قبل از خرید، باید قیمت زعفران یک مثقالی امروز را از سایت‌های معتبر استعلام بگیرید.

بالا بردن سوخت و ساز بدن

یکی از سوالات مهمی که معمولا در طب سنتی مطرح می‌شود، این است که طبع زعفران سرد است یا گرم؟

undefined

باید بدانید که طبع زعفران از دید پزشکی سنتی، حالت گرمی دارد؛ به همین دلیل مصرف مداوم آن می‌تواند سوخت و ساز را در بدن شما افزایش داده و متابولیک بدن را بالا ببرد. افزایش متابولیک در نهایت منجر به مصرف سریع‌تر چربی‌های ذخیره شده در بدن می‌شود و کاهش وزن را به دنبال دارد.

جذب چربی در بدن

یکی از عناصر اصلی تشکیل دهنده زعفران به نام کروسین شناخته می‌شود که توانایی بالا در جذب چربی‌ها دارد. وجود این ماده در زعفران باعث شده که بتواند به خوبی چربی‌ها را جذب کرده و مانع از ذخیره شدن آنها در بدن شود. به این ترتیب از تجمع چربی جلوگیری کرده و خواص لاغری زعفران را تشدید می‌کند. علاوه بر این، وجود کروسین در زعفران باعث می‌شود که چربی‌های اضافه برای تامین انرژی بسوزند و به این ترتیب شما را سرحال و شاداب نگه می‌دارد.

بهبود خلق و خو

از دیگر فواید زعفران برای لاغری و کاهش وزن، می‌توان به کنترل سطح استرس و بهبود خلق و خو اشاره کرد. معمولا افرادی که عصبانی هستند یا استرس زیادی دارند، اقدام به خوردن بیش از حد می‌کنند که همین امر می‌تواند چاقی آنها را به دنبال داشته باشد. اما باید بدانید که مصرف زعفران به صورت مرتب می‌تواند مانع از افزایش استرس شود و آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ در نتیجه از خوردن عصبی تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد.

تنظیم کردن عادت ماهانه در خانم‎‌ها

undefined

یکی از دلایل افزایش وزن در خانم‌ها، نامرتب بودن عادت ماهیانه و به هم ریختن هورمون‌های بدن است که می‌توان با مصرف مقدار مناسبی زعفران، این مشکل را برطرف کرد. البته باید دقت داشته باشید که هرگز نباید در مصرف زعفران زیاده روی کرد؛ زیرا این موضوع نتیجه عکس دارد و می‌تواند شدت خونریزی را در بانوان افزایش دهد.

از بین بردن نفخ شکمی و یبوست

از دیگر دلایل چاقی افراد می‌توان به وجود نفخ یا یبوست اشاره کرد که با مصرف درست زعفران، قابل درمان است. دمنوش‌هایی که با استفاده از زعفران ساخته می‌شوند یا مواد غذایی دیگر، می‌توانند این نفخ‌ها و یبوست را برطرف کرده و از تجمع سم‌ها در بدن جلوگیری کنند. از قدیم الایام و در زمان ابن سینا هم از زعفران برای از بین بردن مشکلات گوارشی استفاده می‌شده است.

کمک به هضم بهتر غذا

یکی دیگر از مزایای زعفران برای لاغری، کمک به هضم بهتر غذا است که می‌تواند مانع از تجمع چربی در بدن شود. هرچقدر که غذای شما بهتر هضم شود، سموم راحت‌تر از بدن شما دفع خواهند شد و خود را به شکل باد کردن شکم نشان نخواهند داد. در نتیجه نیم ساعت قبل از غذا یکی از ترکیبات زعفران را مصرف کنید تا خیالتان از بابت هضم ساده آن، راحت شود.

چگونگی مصرف زعفران برای لاغری

حال که با خواص زعفران برای لاغری آشنا شدید، باید نحوه مصرف این ماده را هم بدانید. در برخی موارد، تنها بو کردن زعفران می‌تواند ماده سروتونین را در بدن شما ایجاد کرده و حس سیری به شما بدهد. اما در بسیاری از موارد، باید زعفران را بخورید تا بتوانید از مزایای آن برای لاغری بهره مند شوید. برخی از بهترین روش‌ها برای صرف زعفران در راستای کاهش وزن عبارتند از:

undefined

خوردن زعفران با شیر

برای تهیه زعفران با شیر باید رشته‌های زعفران را به خوبی بسابید و با هل ترکیب کنید. سپس این ترکیب را در داخل شیر گرم بریزید و صبر کنید تا به صورت کامل حل شود. این ترکیب نه تنها می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد، بلکه باعث استحکام استخوان‌ها شده و برای رفع افسردگی هم مهم است.

خوردن چای زعفران

شما می‌توانید با استفاده از گل‌های خشک شده زعفران، یک چای زعفرانی بسیار خوش عطر و طعم را دم کنید و برای کاهش وزن خود، مصرف نمایید. این چای کاملا گیاهی، می‌تواند چربی دور کمر و شاخص توده بدنی را به طور کلی کاهش دهد و مانع از پرخوری شما شود.

خوردن زعفران با تخم شربتی

یکی دیگر از ترکیبات لاغرکننده‌ای که با استفاده از زعفران می‌توانید بسازید، ترکیب کردن آن با تخم شربتی است. با این کار اشتهای شما تا حد زیادی کمتر می‌شود و تاثیر خوبی بر روی کاهش وزن دارد. برای افزایش اثر ترکیب زعفران و تخم شربتی نیاز است که این ترکیب را نیم ساعت قبل از غذا بخورید و هرگز از شیرین کننده‌ها برای آن استفاده نکنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی خواص زعفران برای لاغری و کاهش وزن پرداختیم و گفتیم که چگونه مصرف این ماده غذایی می‌تواند باعث کم شدن وزن شما شود. البته باید دقت داشته باشید که هرگز نباید به طور خودسرانه اقدام به مصرف زعفران کنید و حتما در این زمینه با متخصصان طب سنتی مشورت نمایید. همچنین زعفران درجه یک را حتما از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید که زعفران تازه و مرغوب را در اختیار شما قرار دهد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف