هیسترکتومی در اصفهان

تاریخ انتشار: 16 بهمن 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 175

در این نوشتار قصد داریم شما را با عمل هیسترکتومی و عوامل بروز بیماری های رحم آشنا کنیم. حتی قرار است در انتهای این مطلب برای کسانیکه به دنبال یک عمل موفق هیسترکتومی در اصفهان هستند، یک پزشک کار بلد و حرفه ای معرفی کنیم . پس تا پایان این مطلب کنار ما باشید.

هیسترکتومی چیست؟

به عمل جراحی برای برداشتن کل رحم با قسمتی از آن، هیسترکتومی یا زهدان برداری یا Hysterectomy گفته می شود. ممکن است حتی پزشک معالج بسته به علت عمل مجبور شود بافت و اندام های اطراف رحم مانند لوله های فالوپ و تخمدان ها را نیز خارج کند.

همان طور که می دانید رحم محل نگهداری و رشد جنین است، پس کاملا طبیعی است با برداشتن رحم و یا به اصطلاح پزشکی با هیسترکتومی دیگر فرد بیمار نه باردار شود و نه پریود.

بیماری هایی که منجر به هیسترکتومی می شود؟

  1. فیبروم رحمی

شایع ترین دلیل برای برداشتن رحم همین فیبروم های رحمی است که خوشبختانه غیر سرطانی می باشد. خانم هایی که تجربه فیبروم داشته اند بهتر می دانند چقدر این توده ها می تواند باعث درد و خونریزی شوند. البته همیشه راه حل خارج کردن فیبروم ها، برداشتن رحم نیست، پزشک معالج ابتدا داروها و روش کم تهاجمی میومکتومی را توصیه می کند و بدون دست زدن به رحم، آن ها را خارج می کند. در صورت نگرفتن جواب و یا تکثیر مجدد فیبروم ها مجبور به هیسترکتومی رحم خواهند شد.

  1. سرطان

خوب است بدانید 10 درصد از عمل هیسترکتومی ها به دلیل سرطان صورت می گیرد. خدای ناکرده در صورت گرفتار شدن به سرطان هایی از قبیل رحم، تخمدان، دهانه رحم و آندومتر به احتمال خیلی قوی نیاز به عمل جراحی هیسترکتومی پیدا خواهید کرد.

لاپاراسکوپی در اصفهان

  1. آدنومیوز

این بیماری زمانی برای بیمار اتفاق می افتد که پوشش رحم به داخل عضله رحم رشد کند و منجر به ضخیم شدن دیواره رحم شود که در این حالت باعث بروز درد و خونریزی خیلی زیادی خواهد شد.

البته خوبی این بیماری این است که بعد از یائسگی از بین می رود، اما خب مسلما اگر علائم آن که درد و خونریزی زیاد است، تشدید یابد باید حتما برای درمان فوری آن اقدام کرد. یک پزشک متعهد و حرفه ای از همان اول، روش برداشتن رحم را پیشنهاد نخواهد کرد و ابتدای امر با دارو و درمان های هورمونی سعی در معالجه این بیماری خواهد کرد و در صورت نگرفتن نتیجه، هیسترکتومی را توصیه خواهند کرد.

  1. عفونت

بیماری التهابی لگن نوعی عفونت باکتریایی است که می تواند باعث بروز درد شدید در ناحیه لگن می شود. در اوایل ابتدا به این بیماری، پزشک با تجویز دارو می تواند این بیماری را درمان کند اما در صورت گسترش یافتن و عود کردن آن، روش هیسترکتومی را پیشنهاد می کند.

  1. هایپرپلازی

زمانی که پوشش داخلی رحم بیش از حد ضخیم شود، در اصطلاح پزشکی به آن بیماری هایپرپلازی گفته می شود. حتی ممکن است این بیماری به دلیل داشتن استروژن بیش از حد نرمال نیز به وجود آید. از علائم این بیماری درد و خونریزی شدید و پریودی نامنظم می شود.

  1. خونریزی غیر طبیعی عمومی

زمانی که بیمار به صورت مکرر قاعدگی نامنظم و با خونریزی شدید داشته باشد، می تواند از علائم بیماری هایی مانند فیبروم، عفونت، تغییرات هورمونی، سرطان و ... باشد که این خونریزی های غیر طبیعی می تواند با درد و گرفتگی معده همراه شود.

هیسترکتومی اغلب برای تسکین درد و خونریزی های شدید انجام می شود که البته سایر راه های درمانی مانند هورمون درمانی معمولا قبل از برداشتن رحم انجام می‌شوند.

  1. افتادگی رحم

زمانی که رحم از محل طبیعی خود به پایین بلغزد و یا به داخل واژن بیفتد، افتادگی رحم اتفاق افتاده است. که این حالت بیشتر در خانم های چاق و یا آن هایی که زایمان های متعدد فیزبولوژیک داشته اند بروز می دهد. از علائم این بیماری شایع می توان به فشار لگن، مشکلات ادراری و روده اشاره کرد.

معمولا یک پزشک متخصص می تواند این عوارض را با یک جراحی کم تهاجم ترمیم کند اما در هر صورت اگر مفید واقع نشد منجر به عمل جراحی هیسترکتومی خواهد شد.

  1. چسبندگی جفت

در دوران بارداری زمانی که جفت در دیواره رحم خیلی عمیق رشد کند معمولا چسبندگی جفت اتفاق می افتد که معمولا علائم خاصی بروز نمی دهد. فقط زمان عمل سزارین ممکن است با خونریزی خیلی شدیدی همراه شود که معمولا عمل سزارین و برداشتن رحم با هم بطور هزمان انجام می شود.

تقریبا همه گفتنی ها را راجع به بیماری هایی که منجر به عمل هیسترکتومی می شود را گفتیم، اما در پایان خارج از لطف نیست به شمایی که ساکن اصفهان هستید و به دنبال یه پزشک نامی و کاربلد و با تجربه در حوزه بیماری ها و مشکلات زنان و زایمان و متخصص در عمل هیسترکتومی در اصفهان می گردید را معرفی کنیم. خانم مریم افقهی جزء بهترین و کاردرست ترین پزشکان زنان و زایمان ساکن اصفهان هستند.

افتخارات و تخصص های ایشان خود یک مقاله مجزایی خواهد شد که در این مقاله نمی توان از تمامی آن ها نام برد. لذا بر خود واجب می دانم که آدرس وبسایت خانم دکتر مریم افقهی را به نشانی www.drafghahi.com خدمتتان معرفی کنم که بتوانید سر فرصت جهت رزرو نوبت و شناخت بیشتر ایشان به آن مراجعه کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف