گوتا پرکننده ای ایمن و فوق العاده در دندانپزشکی

تاریخ انتشار: 13 اسفند 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 178

گوتا پرکننده ای ایمن و فوق العاده در دندانپزشکی

بی شک امروزه کیفیت موادی که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند حرف اول را در جذب و رضایت مشتری می زنند. در حال حاضر شاهد ارتقا روزافزون کیفیت و تنوع مواد دندانپزشکی مانند گوتا، کامپوزیت و مواد باندینگ دندان و … هستیم. بنابراین تهیه این مواد با قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا یکی از موارد بسیار مهمی است که مراکز خدمات دندانپزشکی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند تا بتوانند رضایت مشتریان با درآمدهای کمتر را نیز به دست آورند. ما در این مطلب قصد داریم ضمن توضیحی مختصر درباره گوتا، کامپوزیت و باندینگ یکی از بهترین مراکز خرید مواد و وسایل دندانپزشکی را به شما معرف نماییم.

گوتا ماده ای از دل طبیعت

یکی از مواردی که در انتخاب و ساخت مواد مورد استفاده در دندانپزشکی اهمیت زیادی دارد ایمن بودن آنها است. قطعا گوتا (gutta) در این زمینه یکی از بهترین ها است. با وجود اینکه بیش از 170 سال از به کارگیری آن در در دندانپزشکی می گذرد ولی تاکنون ماده دیگری نتوانسته جای آن را به طور کامل بگیرید. در واقع Gutta نوعی صمغ درختی است که ویژگی های بسیار مناسبی برای استفاده در دندانپزشکی دارد.

کاربرد گوتا

آنچه که باعث خرید گوتا دندانپزشکی در مقیاس وسیع شده است کاربرد عالی این ماده در پر کردن ریشه دندان است. ریشه های دندانی وقتی که دچار فساد و عفونت گسترده می‌شوند باید توسط دندانپزشک به طور کامل تخلیه شوند. در نتیجه یک فضای خالی ایجاد می گردد که حتما باید با یک ماده مناسب پر گردد. این ماده باید ویژگی های خاصی داشته باشد که همه آنها را می توان در گوتا یافت. از جمله شکل پذیری آسان، سمی نبودن، استحکام بالا، دوام زیاد و ….

یکی از خصوصیات بارز و مهم گوتا، رادیواپک بودن نوک آن است. در نتیجه به سادگی می توان بعد از نصب در کانال های دندانی آن را با اشعه ایکس مورد بررسی قرار داد. بنابراین می شود به راحتی نحوه جاگیری آن را رصد کرد و در صورت لزوم اصلاح نمود.

گوتا

قیمت گوتا دندانپزشکی

بنابه آنچه که در بالا آورده شد امروزه خرید گوتا به شدت رونق گرفته و جزء مواد الزامی برای هر مرکز دندانپزشکی به روزی است. با توجه به تولید gutta در سایزهای گوناگون و متناسب با ریشه های مختلف دندانی قیمت گوتا دندانپزشکی می تواند بسیار مناسب و مطابق با نیاز مشتری باشد.

امروزه می توان انواع گوتا دندانپزشکی را در مراکز خرید معتبر مواد دندانپزشکی یافت و با توجه به هدف و نیازی که دارید آنها را تهیه نمایید. به طور کلی دو نوع گوتا وجود دارد که شامل آلفا و بتا می شوند. البته به لحاظ اندازه و سایز بندی نیز دارای تنوع بالایی است. نوع آلفا در حال حاضر با توجه به ویژگی هایی که دارد (مثل چسبندگی بیشتر و جمع شدن کمتر) به میزان بیشتری نسبت به نوع بتا مورد استفاده قرار می گیرد.

کامپوزیت پای ثابت دندانپزشکی

تصور یک مرکز دندانپزشکی زیبایی بدون مواد کامپوزیتی غیر ممکن است. کامپوزیت کاربرد بسیار وسیعی در دندانپزشکی دارد و در انواع ترمیم های دندانی (رفع تیرگی، پوسیدگی، ترمیم شکستگی و…) و بحث زیباسازی دندان ها (تغییر شکل، رنگ، سایز دندان ها و …) نقش محوری و بی بدیلی دارد.

در حال حاضر شاهد فروش کامپوزیت دندان آن هم به صورت گسترده در بازار هستیم. با توجه به مصرف و تقاضای بالا برای این ماده پرکاربرد، بسیاری از دندانپزشکان به دنبال مراکز معتبر فروش عمده کامپوزیت دندان هستند و اقدام به خرید کامپوزیت در حجم های بالا می کنند.

انواع کامپوزیت دندانی

کامپوزیتهای دندانی را می توان براساس نوع مواد سازنده آنها، اندازه ذرات، محل و نوع کاربرد به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد. به عنوان مثال بحث زیبایی شناسی برای مواد کامپوزیتی که برای دندان های جلویی به کار می روند نسبت به دندان های عقبی از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است. در مقابل فشار ناشی از جویدن در قسمت های داخلی تر دهان بسیار بیشتر از قسمت جلویی دهان می باشد. بنابراین استحکام مواد کامپوزیتی برای دندان های خلفی از اهمیت ویژه تری برخوردار است. به طور کلی اندازه و نوع ذرات تشکیل دهنده کامپوزیت دندان نقش مهمی در استحکام و میزان ماندگار آن دارند.

بنابراین هنگام خرید و فروش کامپوزیت دندان باید موارد متعددی را مد نظر قرار داد که همگی آنها به نوبه خود بر قیمت نهایی مواد کامپوزیتی تاثیر گذار هستند.

کامپوزیت دندان

باندینگ دندان روشی سریع و مناسب

در میان تکنیک های دندانپزشکی، باندینگ یکی از روش های سریع ترمیم و زیباسازی دندان محسوب می گردد. چندین دلیل مختلف باعث افزایش اقبال مصرف کنندگان به استفاده و خرید باندینگ دندانپزشکی شده است. یکی از مهم ترین دلایل آن قیمت باندینگ دندانپزشکی نسبت به سایر روش های ترمیم و زیباسازی دندان ها است. در حال حاضر هزینه و قیمت باندینگ دندان بسیار مناسب تر از سایر روش های ترمیمی در دندانپزشکی است.

رفع شکستگی با باندینگ دندان

مزایا و کاربرد باندینگ دندان

مواد باندینگ دندان که ترکیب ویژه ای از کامپوزیت است برای مواردی چون پوشاندن و پنهان کردن ترک ها، تغییر رنگ دندانها و لکه های دندانی و همچنین تغییر فرم دندان ها، پر نمودن حفره ها، افزایش طول دندان و … به کار می روند.

از مزایای مهم باندینگ دندان می توان به زمان نصب نسبتا کم، نداشتن درد هنگام نصب، آماده سازی سریع و قیمت مناسب اشاره نمود. با این وجود نسبت به ونیر دندان ماندگاری کمتری دارند و بین 3 تا حداکثر 10 سال عمر می کنند.

خرید مواد دندانپزشکی با کیفیت بالا و قیمت مناسب

جدا از بحث درمانی امروزه بخش زیبایی شناسی دندانپزشکی به شدت مورد توجه و استقبال واقع شده است. در این میان کیفیت مواد مورد استفاده در کنار مهارت دندانپزشک حرف اول را در جذب مشتری میزند. نیک دندان یکی از معتبرترین مراکز تامین و فروش مواد و لوازم دندانپزشکی در ایران است. این مرکز توانسته است با تامین گسترده مواد دندانپزشکی از بهترین برندهای جهانی در این زمینه، قیمت نهایی را تا حد امکان کاهش دهد.

علاوه بر این، مواردی چون دارا بودن سیستم فروش به روز، تهیه و ارسال به موقع مواد در کنار تضمین کیفیت محصولات موجب شده است که بسیاری از دندانپزشکی ها مواد مورد نیاز خود را از این مرکز تامین نمایند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف