7 تا از موثرترین روش ها برای مراقبت از مو کراتین شده، رنگ شده و آسیب دیده

تاریخ انتشار: 15 اسفند 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 120

چکیده : مراقبت از مو بعد از انجام کراتینه، یا بعد از سوختن با رنگ و دکلره از زیبایی موها هم مهم تر است. نکات این مقاله برای مراقبت از مو کاملا تست شده و قطعی است.

کراتین مو چند سال هست که ترند شده و خیلی ها یا انجامش دادن و یا برنامه ریزی کردن که برای عید موهاشون رو کراتین کنن. اما باید گفت که در صورت عدم مراقبت های بعد از کراتینه مو، اثر اون در کمتر از دو ماه از بین میره. متخصص کراتین و رنگ مو سالن زیبایی سانا اصغری پیشنهاد میده که برای داشتن موهای زیبا و ابریشمی، حتما مراقبت هایی مثل استفاده از ماسک مو و شامپو مناسب بدون سولفات، ویتامینه کردن، روغن تراپی، کم کردن تعداد دفعات حمام، کوتاه کردن مرتب پایین موها و... رو انجام بدید. همچنین کارهایی وجود داره که نباید انجام بدید. در این مقاله لیستی از بهترین مراقبت ها و موثرترین روش هایی که برای موهاتون می تونید داشته باشید آورده شده . برای موهای رنگ شده و آسیب دیده هم روش هایی گفته شده که قطعا برای احیا موهاتون موثر هست.

مراقبت از مو کراتین شده

مهم ترین نکاتی که برای مو کراتین شده باید رعایت کنید

  • از شامپو و نرم‌کننده بدون سولفات استفاده کنید. سولفات‌ها می‌تونن پروتئین رو از موها خارج کنن و باعث وز شدن مجدد موها بشن.
  • موهای خودتون رو بیش از حد نشورید. شستن بیش از حد موها، باعث از بین رفتن رطوبت موها می‌شه.
  • از وسایل حرارتی با دمای بالا کمتر استفاده کنید. استفاده زیاد از وسایل حرارتی مثل سشوار، اتو مو و بابلیس، می‌تونه به موهای کراتین شده آسیب برسونه.
  • از محصولات مراقبت از موهای کراتینه شده استفاده کنید. این محصولات موادی دارن که به حفظ صافی و درخشندگی موها کمک می‌کنن.
  • موهای خودتون رو به آرامی شانه کنید. شانه کردن خشن موها، می‌تونه باعث گره خوردن و آسیب دیدن موها بشه.
  • از روبالشی ساتن یا ابریشم استفاده کنید. روبالشی‌های نخی می‌تونن باعث وز شدن موهای کراتین شده بشن.
  • رنگ کردن یا دکلره کردن موها، می‌تونه به کراتین موجود در موها آسیب برسونه و باعث وز شدن مجدد موها بشه. و اگر موهای خودتون رو رنگ یا دکلره می‌کنید، حتماً از یه رنگکار و سالن زیبایی حرفه ای در زمینه رنگ مو کمک بگیرید.
  • اگر موهای خودتون رو کوتاه می‌کنید، از یک متخصص بخواید که موهای شما رو به صورت لایه‌ای کوتاه کنه. این کار به حفظ صافی و درخشندگی موهای شما کمک می‌کنه.
  • با رعایت این نکات، می‌تونید از موهای کراتین شده خودتون به مدت طولانی محافظت کنید و از زیبایی اون‌ها لذت ببرید.
  • کراتینه کردن مو، یک روش درمانی هست که با استفاده از مواد شیمیایی، رطوبت و پروتئین رو به موها برمیگردونه. این روش می‌تونه موهای وز و آسیب‌دیده رو صاف، درخشان و نرم کنه.

مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده

یک سری مراقبت‌ها رو باید به‌ صورت کلی برای انواع موها در نظر داشت. اول اینکه رنگ مو را در یک سالن تخصصی با تجربه بالا انجام بدید تا موهای شما با بهترین مواد و روش ها رنگ بشه. ولی موها به‌صورت کلی نیاز به یک سری ویتامین‌ها دارن و باید مدام آب‌رسانی بشن. خشکی مو و تقویت‌نشدن اون، از عوامل مهم تضعیف تار موها و ریزش مو هستند. ماساژ با روغن، پاک‌سازی، آب‌رسانی، ترمیم موها، استفاده از روش‌های درمانی و مراقبتی، محافظت از موها، استفاده از محصولات مناسب و مواردی ازاین‌دست رو میشه به‌عنوان روتین‌های مراقبت از مو برای انواع موها در نظر گرفت. این کارها رو میشه به‌صورت مرحله‌به‌مرحله برای مراقبت از موها دنبال کرد. ماساژ موها با روغن، یه روش درمانی سنتی هست که قرن‌هاست برای تقویت موها و بهبود سلامت پوست سر استفاده می‌شه. این روش مزایای زیادی برای موها داره، از جمله اینکه باعث افزایش جریان خون در پوست سر، تغذیه و تقویت ریشه مو، کاهش خشکی، وزی و شکنندگی مومیشه و اثراتی مثل کمک به درمان مشکلات پوست سر از جمله شوره سر و خارش و کاهش ریزش مو داره. برای ماساژ موها با روغن، به روغن گیاهی اصل و خالص نیاز دارید. بعضی از روغن‌های گیاهی که برای این کار مناسب هستند عبارتند از: روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آرگان، روغن رزماری و روغن جوجوبا. برای اینکه تاثیر ماساژ مو با روغن رو ببینید، بهتر هست که این کار رو هفته‌ای یک بار انجام بدید.

احیا مو دکلره شده

3 چند نکته مهم برای ماساژ موها با روغن

  • اگر موهای چرب دارید، از روغن‌های سبک‌تر مثل روغن جوجوبا یا روغن آرگان استفاده کنید.
  • اگر موهای خشک یا آسیب‌دیده دارید، از روغن‌های سنگین‌تر مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون استفاده کنید.
  • اگر پوست سر حساسی دارید، از روغن‌های ملایم مثل روغن کرچک یا روغن رزماری استفاده کنید.

موثرترین روش احیا مو

غیر از مواردی که گفته شد، بهترین و سریعترین روش حفظ سلامت و تقویت ریشه و ساقه موها، چه برای موهای رنگ شده و دکلره شده و کراتین شده، جه موهای ضعیف و نیازمند مراقبت، احیا و پروتئینه مو در یک سالن زیبایی تخصصی و معتبر هست. انتخاب مرکز احیا و کراتین مو، یک تصمیم مهمی هست. چون این کار می‌تونه تأثیر زیادی روی سلامت و زیبایی موهای شما داشته باشه. و به همون اندازه انتخاب یه مرکز غیرمتخصص میتونه صدمات زیادی رو به موها و زیبایی شما بزنه. مواردی که باید برای انتخاب یه سالن زیبایی مناسب برای رنگ و کراتین مو و احیا و پروتئین موها انتخاب کنید این هست که باید قبل از انتخاب سال زیبایی، حتماً در مورد تجربه مشتریانی که ازشون خدمات دریافت کردن، تحقیق کنید. ببینید که متخصص مو سالن مورد نظر شما، چه مدت هست که در این زمینه فعالیت می‌کنه و آیا تجربه کافی در زمینه رنگ مو و کراتین و احیا مو داره یا نه. یکی از بهترین راه‌ها برای بررسی کیفیت خدمات یک سالن زیبایی، خوندن نظرات سایر مشتریان هست.
از سالن زیبایی مورد نظر خودتون بپرسید که از چه مواد و برندهایی برای احیا و کراتین مو استفاده می‌کنه. مواد مورد استفاده باید با کیفیت بالا و مناسب برای نوع موهای شما باشن. روش‌های مورد استفاده هم باید ایمن و موثر باشن.

موثرترین روش احیا مو

جمع بندی
سالن زیبایی سانا اصغری بهترین سالن زیبایی در تهران در زمینه رنگ مو، دکلره، کراتین، پروتئینه و احیا مو است. برای دریافت مشاوره رایگان هم میتونید ازشون کمک بگیرید. بیشتربن سابقه کاری و باکیفیت ترین نتیجه ها رو توی لاین های مختلف زیبایی دارن و مشتری هاشون بیشترین میزان رضایت رو از تمامی لاین هاشون دارن. مواد و رنگ های مورد استفاده شون هم باکیفیت و اورجینال هست.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف