آرایش بعد از عمل بینی: نکات حساس برای جلوگیری از فاجعه!

تاریخ انتشار: 26 اسفند 1402
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 72
آرایش بعد از عمل بینی

چقدر خوب می‌شد اگر می‌توانستیم بعد از عمل بینی کبودی‌هایمان را با آرایش بپوشانیم و به استقبال زندگی روزمره برویم! اما حیف که لوازم آرایشی، این دوست وفادار ما خانم‌ها، بعد از عمل تبدیل به یک دشمن بینی جدیدتان می‌شود.

در این مطلب اینجا هستیم تا هر سوالی در مورد آرایش بعد از عمل بینی دارید را پاسخ دهیم؛ از ممنوعیت زمانی آرایش پس از جراحی زیبایی بینی گرفته، تا نحوه آرایش کردن بدون خطر و نگرانی؛ و همچنین معرفی اقلام آرایشی که استثئنا هستند و می‌توانید از آن‌ها بعد از عمل استفاده کنید!

تا چه زمانی بعد از عمل بینی آرایش ممنوع است؟

ابتدا باید بدانید که ممنوعیت زمانی آرایش بعد از عمل بینی بستگی به تکنیک جراحی دارد! جراحی بینی شما به روش باز انجام شده است یا بسته؟ باتوجه‌به این موضوع، در زیر پاسختان را بگیرید:

ممنوعیت آرایش بعد از عمل بینی بسته!

اگر جراحی بینی با تکنیک بازداشته‌اید، بعد از 1 هفته می‌توانید دوباره به سراغ لوازم آرایشی تان بروید. اما تا پایان هفته دوم باید همچنان از آرایش کردن ناحیه بینی خودداری کنید. به‌عبارت‌دیگر، در پایان هفته اول می‌توانید نواحی زیر را آرایش کنید:

  • چشم
  • گونه‌ها
  • چانه
  • لب

رعایت این موضوع باعث می‌شود که نتیجه بهتری از عملتان بگیرید. البته، بر هیچ‌کس پوشیده نیست که فراتر از همه این حرف‌ها، آنچه 90% از نتیجه عمل شما را رقم می‌زند مهارت جراحتان است! بسیاری از افراد نمی‌دانند که جراحشان را باید با توجه به سبک عملشان انتخاب کنند.

هر پزشکی برای هر سبک جراحی مناسب نیست! برای مثال، اگر انتخاب شما مدل بینی عروسکی است، باید بهترین جراحان این سبک را برای عمل خود انتخاب کنید.

ممنوعیت آرایش بعد از جراحی بینی باز!

اگر از تکنیک جراحی بینی باز برای شما استفاده شده باشد، باید کمی بیشتر طاقت دوری از لوازم‌آرایشی‌تان را داشته باشید! آرایش بعد از عمل بینی با تکنیک باز تا 1 الی 2 ماه ممنوع است. اما در بعضی موارد هم ممکن است پزشک شما بگوید که بعد از برداشتن بخیه‌ها می‌توانید آرایش کنید؛ و فقط باید مراقبت باشید که در محل زخم‌ها و برش‌ها لوازم آرایشی استفاده نکنید.

استثناها: مرطوب‌کننده، ضدآفتاب و آرایش چشم | ممنوع یا آزاد؟

«حتی مرطوب‌کننده و آرایش چشم هم بعد از عمل بینی ممنوع است؟ ضدآفتاب چطور؟»

بسیاری از افرادی که عمل زیبایی بینی انجام می‌دهند، این سؤال را می‌پرسند. این موارد تا حدودی استثنا محسوب می‌شوند؛ اما باید بدانید که استفاده از هر کدامشان را چه زمانی شروع کنید.

مرطوب‌کننده بعد از عمل بینی: ممنوع یا آزاد؟

اگر پوستتان خشک است، اشکالی ندارد که از مرطوب‌کننده استفاده کنید. اما نباید مرطوب‌کننده را روی پوست آلوده بزنید. پس ابتدا صبر کنید تا جراح اجازه شستن صورتتان را بدهد و سپس به سراغ مرطوب‌کننده بروید.

البته استفاده از مرطوب کننده بعد از عمل بینی به شرطی آزاد است که....

  • فاقد عطر و بو باشد.
  • فاقد آلفا هیدروکسی اسید باشد.
  • در مواد آن از «رتینوئیدها»استفاده نشده باشد.

چرا؟ دلیلش این است که اگر این مواد را به پوستتان بزنید، پوست شما ملتهب می‌شود و نسبت به آفتاب هم حساس‌تر خواهد آورد. بعلاوه، این مواد باعث خشک شدن پوست می‌شوند. درحالی‌که ما هدفمان این است که شما بعد از عمل بینی پوستتان را سالم و مرطوب نگه دارید.

آرایش چشم بعد از عمل بینی: خط‌قرمز یا پرچم سبز؟!

اگر بخواهید، همان روز بعد از جراحی بینی هم می‌توانید آرایش چشم کنید! اما باندپیچی بینی‌تان نباید کثیف یا خیس شود. مثلاً می‌توانید از پدهای پاک‌کننده آرایش استفاده کنید تا برای پاک‌کردن آن بینی‌تان خیس نشود.

آرایش چشم بعد از عمل بینی

ضدآفتاب بعد از عمل بینی: ممنوع یا آزاد؟

برای استفاده از ضدآفتاب بهتر است تا زمان بهبودی کامل بخیه‌ها صبر کنید. پس حداقل یک هفته و ترجیحاً 2 هفته باید استفاده از ضدآفتاب را هم کنار بگذارید؛ و البته واضح است که در این مدت اصلاً نباید صورتتان را در معرض آفتاب قرار ندهید؛ زیرا آفتاب دشمن پوست حساس شماست! بعد از این مدت، حتماً هروقت در طول روز بیرون می‌روید از ضدآفتاب حاوی SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

استفاده از ضدآفتاب بعد از عمل بینی

چرا آرایش ممنوع؟ فاجعه‌ای که با آرایش کردن در کمین شماست!

لوازم آرایشی چیزی به‌جز محصولات شیمیایی نیست؛ و در آن‌ها از سولفات، پارابن، رنگ مصنوعی، رایحه‌های مصنوعی، الکل، و... استفاده شده است. وقتی این محصولات را بر روی پوستتان می‌زنید، آن‌ها منافذ پوستتان را پر می‌کنند. اگر جراحی باز انجام داده باشید، مواد آرایشی از طریق پوستتان صاف و مستقیم وارد بخیه‌ها می‌شوند!

اما حتی اگر جراحی بسته انجام داده باشید، باز هم پوستتان بعد از عمل حساس است و احتمال ورود آلودگی به آن بالاست. به همین دلیل است که آرایش بعد از عمل بینی مثل این است که یک بشقاب سولفات، پارابن، رنگ مصنوعی، الکل و... را به خورد بدنتان داده باشید!

همچنین باید بدانید که عمل بینی‌های گوشتی، حساسیت و ظرافت بیشتری دارند، بنابراین اگر انتخابتان مدل بینی نیمه فانتزی گوشتی است، باید نکته‌های مراقبتی بعد از عمل را به‌خوبی رعایت کنید.

توصیه‌های حیاتی برای آرایش بعد از عمل بینی! خط قرمز‌ها + نکات مهم!

مگر آرایش‌کردن هم اصول دارد؟ بله! وقتی به‌تازگی رینوپلاستی انجام داده‌اید، آرایش‌کردن و پاک‌کردن آن حتماً باید با این 10 نکته مهم انجام شود. در غیر این صورت، ممکن است ناخواسته باعث التهاب و عفونت بینی‌تان شوید.

5 نکته ضروری هنگام آرایش کردن!

  • هنگام استفاده از پدها و برس‌های آرایشی خیلی ملایم باشید و فشار ندهید. (به‌خصوص به اطراف بینی‌تان نباید اصلاً فشار بیاورید!)
  • کرم‌پودر و کانسیلر را به‌صورت ضربه‌ای (با ضربه‌های آرام) بزنید و از فشاردادن و کشیدن پوست خودداری کنید.
  • مواد آرایشی را روی نواحی زخم یا بخیه استفاده نکنید.
  • از محصولات لایه‌بردار پوستی حاوی مواد شیمیایی تا 3 ماه دوری کنید.
  • در دوران نقاهت به آرایش غلیظ نه بگویید!
نکات مهم برای آرایش کردن بعد عمل بینی

2 نکته مهم در مورد پاک کردن آرایش ...

  • خیس کردن بانداژ و بخیه‌ها مثل این است که برای عفونت کارت‌دعوت بفرستید! بنابراین، تا زمانی که بخیه‌های بیرونی و بانداژهایتان برداشته شده‌اند، صورتتان را فقط با یک حوله نم‌دار تمیز کنید.
  • برای پاک‌کردن آرایش، به‌جای آب از یک‌پارچه تمیز یا پدهای پاک‌کننده آرایش استفاده کنید.

3 نکته حساس در انتخاب لوازم آرایشی بعد از عمل!

  • فقط و فقط به سراغ لوازم آرایشی باکیفیت بروید. محصولات ارزان‌قیمت ممکن است باعث حساسیت پوستی شوند و نتیجه عملتان را تهدید کنند.
  • از کرم‌پودر و کانسیلر بر پایه آب و بدون چربی استفاده کنید.
  • از رژ لب و سایه چشم چرب استفاده نکنید.
  • به سراغ خط چشم و ریمل ضد آب نروید.

2 نکته برای قبل و بعد از آرایش پس از عمل بینی!

  • زمانی که آرایش دارید، به صورتتان دست ندهید. (حداقل تا زمانی که زخم‌هایتان کاملاً خوب شده باشند!)
  • هر بار قبل از استفاده، برس‌ها و پدهایتان را ضدعفونی کنید.

در آخر فراموش نکنید که...

آنچه در این مطلب گفتیم بر اساس نظر پزشکان معتبر نوشته شده است؛ اما بااین‌حال باید بدانید که هر جراحی سبک خاص خودش را دارد و ممکن است نظر خاص خودش را هم داشته باشد! پس حتماً نظر جراح خودتان را هم در این مورد بپرسید. اگر هر گونه علائم عفونت را دیدید، ناحیه موردنظر را با یک شوینده ملایم شستشو دهید و فوراً به پزشک مراجعه کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃