سفر با قطار در مسیر بندرعباس قم: کدام قطار را انتخاب کنیم؟

تاریخ انتشار: 15 فروردین 1403
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 95

قطار همواره به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه شناخته می‌شود که در مسیرهای مختلف، مسافران زیادی را جابه‌جا می‌کند. در مسیر بندرعباس به قم نیز قطار یکی از پراستفاده‌ترین وسایل نقلیه است که آرامش و آسایش مطلوبی را با کمترین هزینه فراهم می‌کند؛ از‌این‌رو، اگر قصد سفر در این مسیر را دارید، خرید بلیط قطار بندرعباس قم انتخاب مناسبی است؛ با‌این‌حال، انتخاب قطار مناسب نیز شرط مهمی است که باید در نظر داشته باشید. در این مقاله، به معرفی قطارهای این مسیر خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مروری بر مسیر ریلی بندرعباس تا قم

بندرعباس شهری در جنوبی‌ترین استان کشور یعنی هرمزگان است و به‌عنوان مرکز آن نیز شناخته می‌شود. این شهر نقش مهمی در جابه‌جایی مسافران و کالاها به جزایر خلیج‌فارس و همچنین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس دارد. قم استان کوچکی در مجاورت تهران و اصفهان است که حرم مطهر حضرت معصومه (س) در آن واقع شده و همه‌روزه پذیرای مسافران و زائران متعددی از سرتاسر ایران است؛ از‌این‌رو، اتصال میان این دو شهر و تردد وسایل نقلیه اهمیت به‌سزایی دارد. شما می‌توانید مسیر میان این دو شهر را با وسایل نقلیه مختلف طی کنید. هواپیما سریع‌ترین وسیله برای سفر است؛ اما هزینه تهیه بلیط آن بسیار زیاد است. مسیر جاده‌ای نیز بسیار طولانی است و باید چندین ساعت در راه باشید تا به مقصد برسید. در چنین شرایطی، قطار می‌تواند بهترین انتخاب باشد. طول مسیر ریلی بندرعباس تا قم، ۱۴۰۰ کیلومتر است . برای طی‌کردن این مسیر تقریبا به ۱۸ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. در طی این مسیر از استان‌های مختلفی می‌گذرید. برخی از ایستگاه‌های بین‌راهی به شرح زیر هستند. اگر به یکی از این شهرها سفر می‌کنید، می‌توانید بلیط قطار بندرعباس قم را خریداری کرده در ایستگاه موردنظر از قطار پیاده شوید.

  • فین

  • تزرج

  • گل گهر

  • سیرجان

  • بردسیر

  • بافق

  • یزد

  • اصفهان

  • بادرود

  • کاشان

  • فیروزآباد

معرفی قطارهای مسیر بندرعباس قم

در این مسیر، قطارهای مختلفی در حرکت‌اند که مسافران را جابه‌جا می‌کنند. تنوع قطارها به این دلیل است که مسافران بتوانند بر‌اساس شرایط و بودجه خود، بهترین مورد را انتخاب کنند. آن دسته از قطارها که امکانات بیشتری را به مسافران ارائه می‌کنند، هزینه بیشتری هم دارند و برای خرید بلیط آن‌ها باید پول بیشتری بپردازید. چند مورد از قطارهایی که در این مسیر فعال هستند را معرفی می‌کنیم تا از میان آن‌ها مورد مناسب را انتخاب کنید.

قطار غزال

قطار غزال را می‌توان یکی از پراستفاده‌ترین قطارها در سیستم ریلی ایران دانست. این قطار به‌طورمعمول از نوع ۴تخته است و در هر واگن ۱۰ کوپه قرار دارد. جالب است بدانید که قطار غزال پس از قطارهای پردیس، جایگاه دوم را از‌نظر سرعت دارند و یکی از قطارهای تندرو محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید در زمان مطلوب به مقصد برسید، قطار غزال انتخابی مناسبی است. همچنین امکانات قابل‌قبولی در قطارهای غزال ارائه می‌شوند که آن را به انتخاب بهتری بدل می‌کنند.

از دیگر مزایای قطار غزال این است که تنوع قابل‌توجهی نیز دارد و می‌توانید بسته به نیاز، انتخاب مناسب را داشته باشید. یک نکته مهم که باید از آن مطلع باشید این است که قطارهای غزال در نوع اتوبوسی نیز وجود دارند که البته کمتر از انواع کوپه‌ای دیده می‌شوند. همچنین شرکت‌های ترابری مختلف از قطار غزال استفاده می‌کنند. بسته به تجربه سفرهای قبلی می‌توانید بهترین ترابری را انتخاب کنید. در هر کوپه از قطار غزال، امکانات متعددی از‌جمله سیستم‌های صوتی و تصویری، تهویه مطبوع، تختخواب‌های راحت و … ارائه می‌شوند که سفری آرام و دلچسب را به شما هدیه می‌دهند.

قطار البرز

قطار البرز یکی دیگر از قطارهای فعال در این مسیر است که می‌توانید برای خرید بلیط قطار بندرعباس قم، آن را مدنظر داشته باشید. این قطار یکی از قطارهای شرکت ریلی رجا است که از نوع درجه ۲ محسوب می‌شود. قطارهای البرز از نوع ۴تخته هستند. در هر کوپه، ۴ صندلی و ۲ تخت در قسمت بالایی قرار داده شده‌اند که صندلی‌های پایینی هم تبدیل به تخت می‌شوند. این قطار امکانات قابل‌توجهی را به مسافران ارائه می‌کند و درعین‌حال قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد؛ از‌این‌رو، می‌تواند انتخاب مناسبی برای سفرهای خانوادگی یا دانشجویی باشد. واگن‌های قطار البرز، عایق سرما و گرما هستند و سیستم تهویه مطبوع نیز دارند. سیستم تصویری و صوتی برای پخش فایل‌های مختلف و سرگرمی در کوپه‌ها تعبیه شده‌اند. لازم به ذکر است که مسافران امکان خرید غذا و نوشیدنی از بوفه قطار را دارند.

قطار جوپار

برخلاف دو نوع قطار قبلی، قطار جوپار یک قطار ۶تخته است که می‌توانید برای سفرهای خانوادگی آن را انتخاب کنید. این قطار از نوع سه‌ستاره بوده و امکانات قابل‌قبولی را ارائه می‌کند؛ درعین‌حال، هزینه خرید بلیط قطار جوپار اقتصادی است و نیازی به پرداخت هزینه زیاد نخواهد بود. در هر واگن این قطار، ۱۰ کوپه قرار گرفته‌ است؛ یعنی مجموعا ۶۰ مسافر در یک واگن با هم هم‌سفر می‌شوند. کوپه‌ها ۶ صندلی تاشو دارند که برای استراحت در شب هم مناسب‌اند و به تخت تبدیل می‌شوند. حداقل امکاناتی که برای یک سفر مطلوب و ایده‌آل نیاز دارید را می‌توانید در قطار جوپار در اختیار داشته باشید.

خرید ارزان بلیط قطار قم با فلای تودی

پلتفرم فلای تودی این روزها پیش فروش بلیط قطار را آغاز کرده است. چنان‌چه قصد سفر به قم را دارید، می‌توانید بلیط قطار بندرعباس قم را از سایت فلای تودی تهیه کنید. مزیت اصلی این پلتفرم، ارائه بهترین خدمات با کمترین هزینه است؛ به‌طوری‌که در هیچ مرجع دیگری چنین قیمتی را نخواهید دید؛ از‌سوی‌دیگر، فلای تودی این امکان را فراهم کرده که مجموعه‌ای از بهترین خدمات را به‌طور هم‌زمان دریافت کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید از پیش فروش قطار بلیط خود را تهیه کرده و از قسمت هتل، اقامتگاه مدنظر را رزرو کنید. همچنین برای سفرهای خارجی، بلیط هواپیما و ویزا را از فلای تودی تهیه کنید و با کمترین هزینه سفرهای‌تان را پیش ببرید. فلای تودی را همراه همیشگی خود در سفرها بدانید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃