نیاز جامعه دامپزشکی دام کوچک

تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1403
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 37

سالهاست که با پیشرفت تکنولوژِی البته تغییر طرز فکر دیگران، پت جایگاه خودش رو در زندگی مردم ایران جا انداخته است. هر کدام از افراد دلیلی برای داشتن حیوانات خانگی دارند. بعضی در جهت رفع تنهایی و بعضی هم به خاطر موقعیت اجتماعی پت به خانه خود راه می‌دهند. در کنار این تقاضا هم بعضی خدمات شکل گرفته شده و جامعه خصوصی به تنهایی بار این جامعه را به دوش می‌کشد و ما خدمات و برنامه ریزی دولتی درمورد این مسائل مشاهده نمی‌کنیم. حال انتخاب یک مرکز قابل اعتماد برای افراد جامعه مورد نیاز است.

نهادهای دولتی کمک انچنانی به سازمانهای خصوصی نکرده و تازه چوب لای چرخ آنها نیز می‌گزارند. البته که باتوجه به نگرش موجود که فرهنگ غرب بر این موقعیت چیره شده تنها راهکار، مقابله و یا سنگ اندازی است. هیچ قانون نوشته شده‌ای برای حمایت از حیوانات دام کوچک به انچنان شکل قابل تاملی نوشته نشده است. کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی دام کوچک هر کدام با هزینه های شخصی پابرجا هستند و خدمت رسانی میکنند و البته هیچ کدام به تنهایی هم نمی‌توانند تمامی نیازهای این جامعه را براورده کنند.

محلی امن برای نگهداری حیوانات خانگی

یکی از بزرگترین نیازهای صاحبان پت داشتن فضایی آرام برای گردش سگ‌ها و مراقبت از پت خانگی شان چه سگ و گربه است. زمانی که مسافرت هستند یا در ماموریت کاری به سر می‌برند! زمانی که درگیر اسباب کشی یا مشکلات رومزه زندگی هستند امکان رسیدگی و مراقبت از پتشان وجود ندارد و قاعدتا به مجموعه یا نهادی که مورد اطمینان باشد نیاز دارند. این موضوع در همه جای دنیا تحت عناوینی چون پانسیون گربه یا پانسیون سگ مراکز متنوع و مختلف و قابل اعتمادی خدمت رسانی می‌کنند.

فضای پانسیون حیوانات خانگی لاکچری در تهران
فضای پانسیون حیوانات خانگی لاکچری در تهران

نیاز جامعه دامپزشکی دام کوچک

نیازهای دامپزشکی و تغذیه تا حدودی توسط کلینیک‌های دامپزشکی تامین می‌شود. تغذیه حیوانات خانگی که سالها قبل از واردات حرفه ای جدا شد و کاملا به قاچاق تبدیل شد و داروهای تخصصی که متاسفانه 40 درصد انها با قاچاق وارد کشور می‌شود. این موضوع باعث نبود ساز و کار کنترلی و حمایتی شده است. تنها چندین شرکت مجوز گرفته و قانونی در ایران وجود دارد که مسئول واردات داروها و واکسن پت هستند و تغذیه پت نیز از هیچ استانداری گذر نمی‌کند.

پس از لغو مجوز ورود غذای پت به ایران تولید کنندگان ایرانی دست به کار شده و از باقی مانده گوشت ها غذای خشکی تهیه کردند که هر کدام به تنهایی بعد از مدتها بار بیماری‌های بی شمار پت را به ارمغان اورد. تولید کنندگان غذا از هیچ استانداری بین المللی بهره نبرده و هر کدام سلیقه ای دست به تولید می‌زنند.

تولیدات ایرانی ضعیف واردات غذای با کیفیت به سختی و با قیمت گزافی در بازار فروخته می‌شود صاحبان پت هر بار با هر مدل مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و اخرینش هم به فرصت مراقبت می‌رسد. اگر تقریبا تمام نیازهای اولیه پت برطرف شده باشد، در زمان سفر و یا مشکلات نیاز دیگری بروز پیدا می‌کند.

فضایی بهداشتی و امن برای گربه ها
فضایی بهداشتی و امن برای گربه ها

نیاز به پانسیون یا هتلینگ

نیاز به نگهداری موقت پت در جامعه کنونی یکی دیگر از بزرگترین معضلات جامعه پت در ایران هست. این مشکل تا زمانی که دوست یا رفیقی در کنارت باشد قابل حل است. ولی اگر کسی مسئولیت پت را برای بازه ی زمانی کوتاهی قبول نکند، مسئولیت پت به مراکز نگهداری یا پانسیون هتلینگ میفتد. درین مورد هم تعداد انگشت شماری هستند تا خدمات ویژه به پت خانگی بدهند اینکه فضایی ارام و راحتی را برای پت تامین کرده و امنیت و سلامت پت را گارانتی کنند.

تعداد پانسیون های خانگی ولی کم نیست افرادی که در خانه با اگهی در اینترنت خود را مایل به نگهداری پت اعلام می‌کنند و هزینه های گزافی را می‌گیرند که چون هیچ نهادی بر این پانسیون ها نظارت ندارد متاسافنه در صورت اتفاق ناگواری دست صاحب پت کاملا کوتاه است.

شرکت هایی که امکان نگهداری پت را دارند نیز به دوقسمت تقسیم می‌شوند. بعضی از پانسیون ها بخش هتلینگ و بستری مشترکی دارند که همین به تنهایی امار ابتلا به بیماری های خطرناک و کشنده و واگیردار در پانسیون افزایش پیدا کرده است. بعضی از مراکز هم بصورت ساده در یک فضای محدود تعداد زیادی از سگ و گربه را نگهداری می‌کنند. که این موضوع منجر به گسترش بیماری‌های مختلف عفونی خواهد شد.

راهنمای خرید لوازم گربه
راهنمای خرید لوازم گربه

این مجموعه در ابتدا فقط مشغول به تولید محتوا و راهنما و فرهنگ سازی برای افراد جامعه بود. اما بعد از دیدن نیاز مبرم در جامعه و شهروندان خدمات خود را گسترش داد.

مجموعه سایمون کت

سایمون کت به عنوان یک مجموعه قدیمی که بیش از 7 سال سابقه کار دارد، در موضوعات مختلف دامپزشکی مشغول به فعالیت است. این مجموعه با داشتن پت شاپ گربه، پانسیون سگ و گربه، خرید و فروش گربه و مشاوره مجموعه خدمات کاملی را به عزیزان در منطقه غرب تهران می‌دهد. آدرس این مجموعه تهران، جنت آباد مرکزی، بلوار مخبری، نبش 16 متری دوم جنوبی، پ 266 با شماره تلفن 02144444039 هرروزه حتی روزهای تعطیل از ساعت 10 صبح تا 10 شب در آماده خدمت رسانی به عزیزان صاحب حیوانات خانگی است.

پت شاپ سایمون کت، پت شاپ تخصصی گربه
پت شاپ سایمون کت، پت شاپ تخصصی گربه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃