10 راه آسان برای صرفه جویی در هزینه‌های سفر به استانبول

تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1403
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 200

ترکیه از کشورهای همسایه است که در طی سال افراد بسیاری از کشور ما برای مسافرت به این کشور اقدام می‌کنند. شهر زیبای استانبول، یکی از شهرهای مختلف ترکیه است که بسیاری از ایرانیان به آنجا سفر کرده و از دیدنی‌های آن لذت می‌برند. هزینه سفر به استانبول چندان گران نیست، اما با این حال بسیاری از افراد به دنبال راه حل‌هایی هستند که در هزینه‌های سفر به این شهر صرفه‌جویی کنند. در ادامه ده راه آسان را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به شما کاربران گرامی معرفی می‌کنیم.

با ۱۰ راه آسان سفر ارزان به استانبول داشته باشید

با توجه به اتفاقات سیاسی و اقتصادی کشور ترکیه هزینه‌های مختلف بسیار افزایش پیدا کرده‌اند. اگر شما راه کاهش هزینه سفر به استانبول را ندانید، امکان دارد به سرعت بودجه شما به پایان برسد. تور لحظه آخری استانبول را از دست ندهید، این تورها با تخفیفات باورنکردنی عرضه می‌شوند. در انتخاب این تورها باید سرعت عمل بالایی داشته باشید، تا بتوانید سریع رزرو نمائید. ۱۰ ترفند آسان که در کاهش هزینه‌ها در این سفر به شما کمک می‌کند، به شرح ذیل هستند:

انتخاب روش سفر

برای سفر به ترکیه گزینه هوایی و زمینی وجود دارد که اولین قدم برای شروع سفر انتخاب شیوه مسافرت است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که سفر زمینی با قطار و اتوبوس نسبت به سفر هوایی هزینه کمتری را به همراه دارد. اما پروازهای لحظه آخری تخفیف‌های ویژه‌ای که در قیمت اعمال می‌کنند، بهترین گزینه خواهد بود.

در سفرهای زمینی لازم است که تایم بیشتری را در مسیر باشید و همچنین برای رسیدن به استانبول یک الی دو شب را باید در شهرهای مسیر اقامت داشته باشید. در سفرهای هوایی مسافت طولانی مسیر در مدت زمان کمتری به پایان رسیده و به این صورت می‌توانید در زمان خود نیز صرفه‌جویی کنید.

استقبال از تورهای استانبول گردی

یکی از محبوب‌ترین روش‌های سفر که باعث کاهش هزینه سفر به استانبول نیز می‌شود، تورهای جهانگردی هستند. با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید تور استانبول ارزان با امکانات مختلف، تعداد روزهای اقامت و سرویس‌های ارائه شده را مشاهده کنید. در این تورها درصدی از مخارج اقامت، ایاب و ذهاب و همچنین هزینه وعده‌های غذایی شما کاهش پیدا می‌کند.

اگر می‌خواهید همراه با تور به استانبول سفر کنید، حتماً به زمان مورد نظر توجه داشته باشید. زمان‌هایی را انتخاب کنید که در آن زمان این شهر تاریخی و زیبا گردشگران و مهمانان کمتری داشته باشد. در تایم‌هایی همچون کریسمس، عید نوروز، اوایل تابستان و تعطیلات رسمی تمامی هزینه‌ها از جمله حمل و نقل، سرویس شهری و مخارج داخل شهری افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر اگر قصد دارید تور استانبول ارزان رزرو کنید، از کارشناسان سفر مشاوره بگیرید.

گزینه‌های به صرفه اقامت

با توجه به اینکه شهر استانبول از مقاصد توریستی جهانی محسوب می‌شود، برای اقامت مسافران امکانات لوکسی را فراهم کرده است. با کمی جستجو می‌توانید هتل‌های ۵ ستاره تا هاستل‌های محلی ارزان قیمت را در اینترنت مشاهده کنید. برای کاهش هزینه سفر به استانبول بهتر است مکانی را انتخاب کنید که علاوه بر پاکیزگی و قیمت مناسب، بتواند سرویس‌های مناسبی را به شما ارائه دهد. در زمان انتخاب هتل حتماً به مکان هتل توجه داشته باشید. سعی کنید هتلی را انتخاب کنید که با جاذبه‌های دیدنی شهر فاصله کمتری داشته باشد.

تهیه استانبول کارت

توصیه می‌کنیم به محض اینکه به خاک استانبول وارد شدید، استانبول کارت تهیه کنید. این کارت‌ها دارای قابلیت شارژ مجدد هستند و می‌توانید برای پرداخت کرایه وسایل نقلیه مختلف مثل تاکسی، کشتی‌های توریستی، اتوبوس، مترو و ... از آن استفاده کنید. هزینه استانبول کارت حدود ۷۰ لیر بوده و می‌توانید هر کارت را تا سقف ۵۰۰ لیر شارژ نمایید.

اجاره ماشین در استانبول

یکی از راه‌های کاهش هزینه سفر به استانبول اجاره خودرو در این شهر است. با اجاره خودرو مناسب نیازی نیست که برای وسیله نقلیه و همچنین دردسرهای پرداخت کرایه انتظار بکشید؛ همچنین جهت گردش در شهر نیز آزادی کامل دارید. با اجاره خودرو، اختیار کاملا در دست خودتان بوده و قادر هستید از تمامی نقاط شهر دیدن فرمایید.

انتخاب رستوران‌های ارزان قیمت

هزینه خورد و خوراک از مخارج اصلی در هر سفری محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید در هزینه سفر به استانبول صرفه‌جویی کنید، وعده‌های غذایی از فروشنده‌های محلی تهیه کنید که غذای با کیفیت، تمیز و تازه را به شما ارائه دهند. همچنین رستوران‌هایی تحت عنوان اصناف در استانبول هستند که با دریافت هزینه بسیار مناسب خدمات سلف سرویس ارائه می‌دهند.

تفریح‌های رایگان در استانبول

جاذبه‌های فراوانی در استانبول وجود دارد که می‌توان اماکن تاریخی، مراکز خرید، طبیعت مدیترانه دلچسب، بناها با قدمت چند صد ساله را نام برد. بسیاری از این اماکن هزینه ورودی نسبتاً بالایی دریافت می‌کنند، اما نیازی نیست که برای لذت بردن در این شهر حتماً هزینه بالایی را پرداخت کنید. بازدید رایگان یکی از راه‌های آسان برای کاهش هزینه سفر به استانبول است. بازدید از موزه مدرن استانبول، ساحل ببک، پارک گلهان، پل گالاتا، مسجد سلطان احمد، قلعه آتادولوکاواگی، تنگه بسفر و گردش در خیابان استقلال از جاهای دیدنی هستند که برای بازدید هزینه ورودی دریافت نمی‌کنند.

خرید به صرفه در سفر به استانبول

در سفر به استانبول نمی‌توان دست خالی و بدون سوغاتی برگشت. در بخش‌های آسیایی و اروپایی این شهر پاساژ‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید. بسیاری از مراکز خرید در این شهر اجناس با کیفیت را نسبت به دیگر اماکن با قیمتی مناسب‌تر ارائه می‌دهند. مراکز خریدی از جمله ۲۱۲، وینیزیا و الوبوم مراکزی هستند که نباید آن را از دست دهید.

ارز خود را در فرودگاه تبدیل نکنید

یکی از راه‌های آسان برای صرفه‌جویی در هزینه سفر به استانبول این است که در فرودگاه تبدیل ارز انجام ندهید؛ چرا که شامل ۵ کمیسیون می‌شود. اگر نیاز ضروری به تبدیل ارز داشتید، تنها مقدار کمی لیر بگیرید که بتوانید با تاکسی به مرکز شهر برسید.

هزینه تماس در استانبول

اگر شما قصد دارید در هزینه‌های سفر به کشور ترکیه صرفه‌جویی کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش هزینه‌های تماس حتماً سیم کارت خریداری کنید. در کشور ما نیز می‌توانید سیم کارت ترکیه را خریداری کرده و یا در فرودگاه آن را تهیه کنید.

سفر ارزان و به صرفه به استانبول با تور مسافرتی

راه‌های کاهش هزینه سفر به استانبول برای تمامی افرادی که قصد دارند به این کشور سفر کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر می‌خواهید سفر خوب و قیمت مناسب داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً همراه با تور به این کشور زیبا سفر کنید. نهال گشت در تمامی فصول سال تور گردشگری برگزار می‌کند که شما نیز می‌توانید همراه با این تورها سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف