راهنمای جامع انتخاب بهترین کفپوش برای حمام: زیبایی و کاربردی بودن

تاریخ انتشار: 15 خرداد 1403
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 96

انتخاب بهترین کفپوش حمام یا کفپوش دیگر فضاهای خانه متفاوت است.زیرا علاوه بر مشخصاتی همانند دوام، شکل ظاهری و هزینه که باید برای انتخاب کفپوش به آن دقت کنید، وجود مقدار زیاد آب پارامتری است که در دیگر فضاها حضور ندارد و برای انها مساله ساز نمی شود.آب و رطوبت همیشه در فضای حمام و سرویس وجود دارد و با انتخاب نادرست می تواند به راحتی کفپوش را تخریب کرده و از بین ببرد.

جهت انتخاب کفپوش برای فضاهای مختلف خانه از جمله فضای نشیمن، غذاخوری، اتاق خواب یا دفتر کار، عمدتا ظاهر کفپوش اهمیت گسترده‌ای پیدا می‌کند. درست است که کارایی و عملکرد هم دارای اهمیت است اما عمدتا در درجه دوم و پس از زیبایی ظاهری مد نظر گرفته می‌شود. اما درمورد انتخاب کفپوش حمام قضیه کاملا متفاوت است.

اهمیت انتخاب کفپوش مناسب برای حمام

انتخاب کف پوش مناسب برای حمام به چند دلیل اهمیت دارد، زیرا این انتخاب علاوه بر آنکه سلیقه صاحب خانه را نشان می دهد، می تواند امنیت، بهداشت و سلامت را برای اعضای خانواده به همراه داشته باشد. انتخاب کف پوش حمام نقش مهمی در تعیین حالت کلی دکوراسیون حمام دارد. کف پوش‌های حمام در معرض آب، رطوبت، چربی، و مواد آرایشی و بهداشتی هستند و به همین دلیل دوام و بهداشت آن‌ها از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است. با این حال، این موضوع به معنی بی‌اهمیت بودن و قربانی کردن سبک و طراحی حمام و کف پوش‌های آن نیست. بسیار مهم است که متریال هایی را برای کف حمام و سرویس بهداشتی انتخاب کنید که ضریب اصطکاک بالایی داشته باشند. هر چه این ضریب بالاتر باشد، مقاومت لغزشی آن بیشتر خواهد بود.

خیس بودن محیط حمام و دستشویی کاملا معمول است؛ آب میتواند از سینک روشویی و توالت بیرون بریزد، بخار حاصل از دوش حداقل یک بار در روز کل سرویس بهداشتی را خیس میکند، ولی این را باید در نظر داشت که رطوبت و خیس بودن سرویس بهداشتی می تواند در صورت انتخاب یک کفپوش نا مناسب، خرابی عظیمی به بار بیاورد.

پیشنهاد میکنم مقاله بهترین آفتابه دست شویی را مطالعه کنید.

پیشنهاد بهترین کفپوش حمام

ویژگی‌های زیرپایی حمام ضد لغزش/
ویژگی‌های مقاومتی مقاوم در برابر ضربه/
جنس پی‌وی‌سی/

کفپوش ضد لغزش کفپوش ضد لغزش یا تایل ضد لغزش از نمونه تجهیزات ایمنی برای جلوگیری از سر خوردن کودکان، شناگران و یا سالمندان هستند. حفظ ایمنی در هر محیطی تنها مختص قفل‌های امنیتی و نرده‌های محافظ نیست. در اغلب محیط‌ها با سطح لغزنده لازم است ایمنی افراد حفظ شود، چرا که راه رفتن ساده هم می‌تواند منجر به بروز سانحه شود. با استفاده از کفپوش ضد لغزش در محیط‌هایی با سطح لغزنده و سُر می‌توانید از بروز حادثه بویژه برای کودکان و سالمندان جلوگیری کنید. چنین کفپوش‌هایی برای محیط‌هایی که با آب و رطوبت در ارتباط هستند، بسیار مناسب می‌باشند کفپوش ضد لغزش که با نام کفپوش ضد سُر نیز شناخته می‌شود، از جنس PVC می‌باشد و قابلیت نصب روی سطوح مختلف را دارد.

ویژگی‌های زیرپایی حمام ضد لغزش/
ویژگی‌های مقاومتی مقاوم در برابر تابش نور آفتاب/
جنس پی‌وی‌سی/
ویژگی‌های زیرپایی حمام ضد لغزش/
ویژگی‌های مقاومتی مقاوم در برابر ضربه/
جنس پی‌وی‌سی/
ویژگی‌های زیرپایی حمام ضد لغزش/
ویژگی‌های مقاومتی مقاوم در برابر تابش نور آفتاب/
جنس پی‌وی‌سی/
ویژگی‌های زیرپایی حمام ضد لغزش/
ویژگی‌های مقاومتی مقاوم در برابر ضربه/
جنس پی‌وی‌سی/
ویژگی‌های زیرپایی حمام ضد لغزش/
ویژگی‌های مقاومتی مقاوم در برابر ضربه/
جنس پی‌وی‌سی/
جنس پلاستیک/
جنس فوم PVC/
جنس فوم PVC/
جنس فوم PVC/
جنس فوم PVC/
جنس فوم PVC/
جنس پلاستیک/
جنس پلاستیک/
جنس پلاستیک/

انواع کف پوش حمام(تخته سه لا،کف پوش لینو،سرامیک پرسلان،سنگ مرمر،سنگ ریزه ای،چوبی)؟

  • تخته سه لا: کفپوش تخته سه لا یا WBP زیراندازی عالی برای اتاق های مرطوب به ویژه حمام است. این کفپوش از کیفیت بالایی برخوردار است و مانعی مناسب برای نشت رطوبت ایجاد می کند. اگر کفپوش تخته سه لا را انتخاب کرده اید، برای نصب آن حتما با نصاب حرفه ای این کار صحبت کنید. تخته سه لا به شکل سنتی به لایه های زیرین کف محدود می شود، اما امروزه به عنوان یک کفپوش مقرون به صرفه نیز به کار می رود. تخته ی چند لای تحت فشار را می توان به تنهایی مورد استفاده قرار داد. زیرادر برابر آب مقاوم است و در برابر دماهای معمول در حمام ها مقاومت می کند.
  • کفپوش لینو: لینو از مواد طبیعی و پایدار ساخته شده و محصول جانبی چوب، سنگ آهک و چوب پنبه است و برای کف حمام مناسب است. کفپوش لینو را می توانید به عنون انتخابی مقرون به صرفه در طرح ها و مدل های مختلف استفاده کنید. این ماده خاصیت ضد باکتریایی دارد، در برابر آب مقاوم است.
  • سرامیک پرسلان: اگر از انواع دیگر سرامیک چیزی نمی گوییم به این دلیل است که سرامیک پرسلان بهترین نوع سرامیک است. سرامیک معمولی نسبت به سرامیک پرسلان آب بیشتری جذب می کند و زودتر آسیب می بیند. سرامیک پرسلان تحت فشار و حرارت بالایی ساخته می شود، بنابراین در برابر ضربه، رطوبت، فشار و … مقاوم است. اگر می خواهید گزینه ای عالی برای حمام خود انتخاب کنید، سرامیک پرسلان را انتخاب کنید. گرچه قیمت سرامیک پرسلان از قیمت سرامیک معمولی بیشتر است، ولی مزایای بی شماری که دارد، قیمت آن را توجیه می کند. سرامیک پرسلان در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد و می تواند از رشد باکتری ها و تکثیر آن ها جلوگیری کند.
  • سنگ مرمر: سنگ مرمر در مقایسه با سایر سنگ های طبیعی، ماده ی گران قیمتی است. روکش باکیفیت و مجلل سنگ مرمر باعث می شود که خیلی ها در حمام خود آرزوی آن را داشته باشند. سنگ مرمر یک انتخاب محبوب برای دلیل ماهیت متخلخل سنگ مرمر، می تواند مستعد ایجاد لکه و خراش باشد. بنابراین سطوح و کف است، اما برای حفظ کیفیت اولیه، باید جزئیاتی را در نظافتشان رعایت کرد. بنابراین بسیار مهم است که برای تمیز کردن کف و دیوار از جنس سنگ مرمر وقت بگذارید و از هرگونه ماده ی شیمیایی و خشن برای جلوگیری از آسیب، اجتناب کنید. سنگ مرمر برای حمام های کوچک به خصوص اگر کودکان بخواهند از آن استفاده کنند، توصیه نمی شود.
  • کفپوش های سنگ ریزه ای: کفپوشی از سنگ ریزه هایی که جلوه ای بسیار خاص به حمام شما میدهند و هم راه رفتن روی این نوع کفپوش، خستگی را از پاهای شما در می آورد. همچنین قابل باز یافت میباشد.
  • کفپوش حمام چوبی:کفپوش چوبی یکی دیگر از انواع متریال مناسب برای حمام هستند که محدودیت نصب در فضای مرطوب را ندارند. تنها مورد مهم در این زمینه نصب حرفه ای کفپوش چوبی است. برای اینکه کفپوش طرح چوب دوام بیشتری داشته باشد باید به خوبی درزبندی شود در غیر این صورت راه نفوذ به زیر کفپوش چوبی باز خواهد شد.

مزایای استفاده از کفپوش حمام

اگر بخواهیم در یک توضیح بسیار کوتاه و مختصر مزایای استفاده از کفپوش حمام را برای شما بیان کنیم این است که از نفوذ آب به وجود آمدن نم در قسمت های دیگر ساختمان جلوگیری خواهد کرد. با استفاده از کفپوش حمام هیچگونه درزی در کف حمام با این محصول ایجاد نمی شود و دیگر آب به قسمت های دیگر ساختمان که ممکن است در ساختمان های چند طبقه استفاده شود انتقال نمی یابد و نم به وجود نمی‌آید.

راهنمای انتخاب بهترین کفپوش حمام

مواردی که باید در انتخاب کفپوش مناسب حمام در نظر بگیریم:

  1. مقاومت در برابر رطوبت:

    طبیعتا کفپوش انتخاب شده برای کف حمام باید از مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار باشد. این متریال باید جذب آب و رطوبت نداشته و استحکام بالایی در برابر فرسایش ناشی از جریان آب داشته باشد.

  2. ضد لغزش بودن:

    با توجه به اینکه حمام به طور معمول مرطوب است، ضد لغزندگی کاشی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، طرح و سطح کفپوش انتخابی باید ضد لغزش باشد. در این حالت انتخاب کفپوشی با پوشش ضد آب یا استفاده از مواد مقاوم در برابر رطوبت مانند سرامیک، سنگ طبیعی یا وینیل مناسب است.

  3. مقاومت در برابر مواد شیمیایی:

    مواد شوینده، صابون‌ها و مواد شیمیایی دیگر به مقدار زیادی در تماس با کفپوش حمام خواهند بود. بنابراین کفپوش انتخاب شده باید مقاومت کافی در برابر این مواد داشته و از آسیب و فرسایش در امان باشد.

  4. ظاهر زیبا:

    به علاوه از عملکرد عالی، کفپوش حمام باید دارای ظاهری زیبا و آرامش‌بخش باشد. انتخاب طرح، رنگ و متریالی مناسب با توجه به سبک دکوراسیون حمام و سلیقه شما اهمیت دارد.

  5. نگهداری و تمیزکاری آسان:

    حمام بخشی است که به طور مداوم در تماس با آب و مواد شوینده است. در نتیجه، انتخاب کفپوشی که نگهداری و تمیزکاری آسانی داشته باشد، می‌تواند بسیار مفید باشد.

نحوه تمیز کردن کفپوش حمام

  • جوش شیرین:برای لک های معمولی ، یک قاشق چایخوری بی کربنات جوش شیرین را روی یک اسفنج مرطوب بریزید.
  • مایع شوینده:برای لکه روغنی، محل را با یک پارچه نرم و یک قطره مایع شوینده می مالیم تا چربی ها تجزیه شوند. سپس با آب تمیز و گرم آبکشی می کنیم و این کار را تا زمانی که لکه از بین برود تکرار می کنیم.
  • سیم ظرفشویی:برای لکه های تیره، مانند آثار آب قبل از پولیش کردن با پارچه نرم آغشته به روغن مفپوش، با سیم ظرفشویی مرغوب سطح را مالش می دهیم.
  • سرکه سفید: اگر محل هنوز تیره است، یک قاشق غذا خوری سرکه می زنیم و اجازه می دهیم حدود یک ساعت خیس بخورد. سپس با یک پارچه مرطوب آبکشی می کنیم، و بعد از آن با روغنی که با رنگ کف شما مطابقت دارد، آن را جلا می دهیم.
  • روغن کفپوش: ما می توانیم با مالش پشم فولادی و روغن کف ، رد پاشنه پا را از بین ببریم.

قیمت انواع کف پوش حمام

عواملی هستند که می توانند بر روی قیمت و هزینه های کف پوش حمام تاثیر بگذارد.

  • در ابتدا فضای مد نظر است که در چه متراژی باید اجرا شود در مراحل بعدی نوع بافت، نقشه ها، رنگ ها و طرح های مختلف همه این عوامل می توانند بر روی قیمت تاثیر بگذارد.
  • کف پوش حمام در وزن های مختلفی در بازار وجود دارد که روی قیمت تاثیر دارد.
  • هزینه های حمل و نقل و جابه جایی روی قیمت تاثیر دارد.
  • نیروهای متخصص که در کف پوش حمام نقش دارند بر روی قیمت نهایی تاثیر چشمگیری می گذارد.
  • مساله مهم دیگر نوسانات بازار ارز است که مدام در حال تغییر بوده و در نهایت بر روی قیمت اجرای کفپوش حمام تاثیر گذاشته است.

سوالات متداول درباره بهترین کف پوش حمام

  1. کدام کفپوش برای سرویس بهداشتی مناسب است؟

    زمان انتخاب کفپوش برای سرویس بهداشتی باید به جنس کفپوش، کیفیت بالای مصالح و میزان مقاومت آن در برابر رطوبت و ضد آب بودن آن توجه بسیار داشته باشید. همچنین عواملی مانند استحکام، ماندگاری، مقاومت و زیبایی ظاهری آن از لحاظ سبک و طراحی مواردی هستند که باید حتماً به آنها توجه داشته باشید. ضد آب بودن و مقاومت و غیر قابل نفوذ بودن رطوبت مهمترین ویژگی یک کفپوش مناسب سرویس بهداشتی می‌باشد؛‌ زیرا تحت هر شرایطی اگر آب به زیر کفپوش نفوذ کند خسارت زیادی ایجاد کرده و ممکن است مجبور به کندن کفپوش ها شوید. انتخاب‌های متنوعی برای کفپوش سرویس بهداشتی از جمله مرمر، کاشی، وینیل، چوبی، سرامیک و یا پارکت لمینت وجود دارد.

  2. مناسب ترین ابعاد برای کفپوش حمام؟

    درواقع انواع کفپوش حمام در ابعاد بزرگتری برش داده می‌شوند. و فاصله میان آنها با مواد ضدآب پر می‌شود تا کفپوش حمام مقاومت و ماندگاری بالایی داشته باشد. با این حال، هر اندازه فضای حمام شما کوچک باشد، بهتر است از سرامیک‌هایی با ابعاد کوچکتر استفاده کنید. چراکه انتخاب کفپوش‌هایی در ابعاد بزرگ می‌تواند فضا را کوچکتر از آنچه که هست نمایش دهد. این در حالی است که انتخاب کفپوش‌هایی در اندازه کوچکتر، فضای اندک حمام شما را بزرگتر نشان می‌دهد.

سخن آخر(نتیجه گیری)

در هر ساختمانی، حمام جزو مهمترین فضاهای داخلی است که در ارتباط مستقیم با آب، رطوبت و مواد شوینده قرار می‌گیرد. بنابراین لازم است به کف‌پوش و دیوار‌پوش سرویس بهداشتی اهمیت زیادی بدهید. کفپوش‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام می‌توانند در رنگ‌های متفاوتی عرضه شوند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید هر نوع کف‌پوشی، با متخصصان و طراحان ساختمان خود مشورت داشته باشید، تا بتوانید از میان انواع کفپوش حمام، بهترین‌ها را انتخاب کنید

مهم ترین ویژگی بهترین کفپوش حمام این است که ضد آب و ضد رطوبت باشد. در غیر این صورت به سرعت آسیب می بیند و دیگر قابل استفاده نیست. به همین خاطر، اصلا به سراغ کفپوش هایی که ضد آب نیستند و کیفیت پایینی هم دارند، نروید. زیرا آسیب بسیار زیادی می بینند و شما مجبور می شوید که به سرعت آن ها را تعویض کنید.

دوستان عزیز، مقاله بهترین کفپوش حمام همیشه بروزرسانی خواهد شد. مجددا به ما سر بزنید. خوشحال خواهیم شد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف