هرآنچه باید از شرایط زندگی در روسیه بدانید

تاریخ انتشار: 19 خرداد 1403
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 134

روسیه، بزرگ‌ترین کشور جهان با 11 منطقه زمانی و یکی از جذاب‌ترین کشورها ازلحاظ تنوع فرهنگی، معماری و تاریخ پرشور است. نکات مثبت زیادی افراد را به مهاجرت و زندگی در این کشور ترغیب می‌کند. اگر قصد مهاجرت دارید یا می‌خواهید همراه با تور روسیه چند روزی را در این کشور اقامت داشته باشید، بهتر است درباره فرهنگ، زبان، هزینه‌ها، آب‌وهوا و به‌طورکلی شرایط زندگی در روسیه اطلاعاتی داشته باشید. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

اطلاعاتی درباره روسیه که باید بدانید

در سال‌های اخیر، افراد بسیاری از نقاط مختلف جهان، کشور روسیه را برای مهاجرت تحصیلی، کاری، زندگی یا سفر تفریحی انتخاب می‌کنند. ساختمان‌های قدیمی و جدید با معماری حیرت‌انگیز، غذاهای متنوع، تنوع فرهنگی و هزینه‌های فوق‌العاده پایین، چند مورد از ویژگی‌های برجسته روسیه هستند. روسیه هم مانند اکثر کشورهای جهان ویژگی‌های مثبت و منفی دارد که آگاهی از آن‌ها برای افراد خارجی و گردشگران ضروری است.

رفتار و عادات مردم روسیه

روسیه، کشوری با فرهنگ‌های متنوع است. اگرچه اکثر مردم این کشور اسلاو هستند؛ اما نسل‌های بسیاری از ترک و مغول نیز در آنجا زندگی می‌کنند. تاتارها، اوکراینی‌ها، چوواش‌ها، چچنی‌ها و باشقیرها، چند مورد از بزرگ‌ترین اقلیت‌های قومی ساکن در این کشور هستند. شاید جالب باشد بدانید که بسیاری از اقلیت‌های قومی در روسیه، هویت و سنت‌های فرهنگی خود را حفظ کرده‌اند.

دین مردم روسیه

درصد بسیاری از روس‌ها معتقد به فرقه مسیحی ارتدکس هستند. مردم این کشور بیش از هزار سال است که مسیحیت را پذیرفته‌اند. اقلیت قابل‌توجهی از افراد غیرمذهبی و پیروان ادیان دیگر ازجمله اسلام نیز در روسیه وجود دارند.

زبان مردم روسیه

درصد زیادی از مردم روسیه به زبان روسی صحبت می‌کنند. روسی یکی از زبان‌های رسمی است و در لیست سخت‌ترین زبان‌های دنیا قرار دارد. بیش از 100 زبان اقلیت دیگر در این کشور موجود است؛ ازجمله زبان اکراینی، چوواش از ریشه زبان ترکی، چچن از خانواده زبان‌های شمال شرقی قفقاز و ... .

براساس آخرین سرشماری در سال 2010، حدود 30 درصد از جمعیت روسیه می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. افراد با هر شرایط و هر شغلی برای دریافت ویزای کار روسیه ملزم به یادگیری زبان روسی هستند. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، همراهی با تور که لیدر فارسی‌زبان دارد، برای‌تان بهتر خواهد بود.

هزینه‌ها در روسیه

چه هزینه‌های سفر به روسیه و چه مخارج زندگی در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای آسیایی، اروپایی و ... پایین‌تر است. پایین‌بودن هزینه‌ها در روسیه شامل اجاره یا خرید مسکن، حمل‌ونقل، مایحتاج روزانه، پوشاک و اینترنت است. برای درک بهتر هزینه‌ها، باید درمورد واحد پول و وضعیت درآمد در روسیه اطلاعات داشته باشید.

واحد پول روسیه

واحد پول کشور روسیه روبل (₽) است و بسیاری از خرید و فروش‌ها در این کشور با روبل و واحد کوچک‌تر آن یعنی کوپک انجام می‌شود. هر روبل 100 کوپک است. البته گاهی معاملات با دلار نیز انجام می‌گیرد. در زمان نگارش این مقاله، هر 1 دلار آمریکا برابر با 90.081 روبل روسیه و هر 1 روبل روسیه با 466.87 ریال ایران است.

درآمد در روسیه

کیفیت زندگی در هر کشوری تا حدود زیادی به درآمد افراد آن بستگی دارد. متوسط حقوق سالانه در روسیه حدود 1240000 روبل برابر با حدوداً 14771 دلار است. البته حقوق‌ها در محدوده کمترین میزان 26200 روبل و بالاترین 463000 روبل قرار می‌گیرند که این محدوده بسیار بزرگی است؛ بااین‌حال، درآمدها در این کشور کفاف هزینه‌های خوراک، مسکن، تفریح، درمان و ... را می‌دهد. به‌عبارتی، سطح رفاه اجتماعی در روسیه خوب است.

اینترنت در روسیه

اینترنت در کشور روسیه ارزان و پرسرعت است. به‌طور متوسط، برای هزینه اینترنت در روسیه باید ماهانه 4 دلار را در نظر بگیرید. البته فضای مجازی در این کشور به‌شدت کنترل می‌شود و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی ازجمله تلگرام در آنجا فیلتر است.

حمل‌ونقل در روسیه

در تمام شهرهای روسیه، سیستم حمل‌ونقل عمومی ازجمله مترو، اتوبوس، قطارهای تندرو، تاکسی و تراموا در اختیار مردم و مسافران قرار دارد و هزینه‌های آن‌ها به‌طور شگفت‌انگیزی پایین است؛ علاوه‌براین، شما می‌توانید از کارت حمل‌ونقل استفاده کنید که هزینه کمتری دارد. رفت‌وآمد در شهرهای روسیه با کمک وسایل نقلیه عمومی به‌طور میانگین ماهانه 30 دلار هزینه خواهد داشت.

خوراک، پوشاک و مسکن در روسیه

روسیه ازلحاظ هزینه مسکن، خوراک و پوشاک، کشور گرانی نیست. اجاره آپارتمان در محله‌ای متوسط بین 360 تا 850 دلار است و اقلام ضروری زندگی ازجمله خوراک و پوشاک با قیمت ارزانی در دسترس مردم قرار می‌گیرد. البته هزینه‌ها برای فردی که در روسیه کار می‌کند، پایین است. به‌عبارتی، یک مسافر آن هم با واحد پولی ریال، باید بودجه‌بندی مناسبی داشته باشد تا بتواند در بهترین اقامتگاه‌ها بماند و رستوران‌ها و تفریحات جذاب این کشور را تجربه کند.

ارزان‌ترین روش سفر به روسیه در فلای تودی

روسیه کشوری جذاب برای زندگی، کار، تحصیل و گردش است. برای رفتن به این کشور با هدف تفریح می‌توانید از خدمات سایت فلای تودی در زمینه ویزا، رزرو محل اقامت، تهیه بلیط هواپیما و بیمه بهره بگیرید. تور روسیه با قیمت باورنکردنی و ارائه پکیج کامل سفر از ویزا تا محل اقامت، تفریح و همراهی با لیدر فارسی‌زبان، یکی از جذاب‌ترین پکیج‌های تور فلای تودی است.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف