اصول چاپ و طراحی جعبه غذا

تاریخ انتشار: 7 خرداد 1403
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 645

چکیده : برای رستوران و صنایع غذایی بهتره که از بسته‌بندی و جعبه‌های مقوایی استفاده کنید. شما می‌تونید برند خودتون رو روی این جعبه‌ها چاپ کنید و به برندینگتون کمک کنید. دراین مقاله اصول چاپ و طراحی جعبه‌های غذا رو بررسی کردیم.

همه مشتریان رستوران‌ها و صنایع غذایی مختلف بعد از خرید یک محصول خاص ، علاوه بر کیفیت و قیمت ، به نحوه‌ی ارائه محصول نیز توجه می‌کنند که بسته‌ی آنها در چه قالبی تحویل داده شده است؟ آیا بسته‌بندی مناسبی دارد؟ آیا بهداشتی و سالم به مقصد رسیده است؟ بنابراین اگر می‌خواهید در فروش محصولات خود پیشرفت کنید باید بدانید که بسته‌بندی خیلی مهم است . در این مقاله قصد داریم اصول مختلف طراحی و چاپ جعبه غذا و اهمیت آن در بازاریابی محصول را بررسی کنیم.

اصول چاپ و طراحی جعبه غذا

اصول طراحی بسته بندییا جعبه غذا

صنایع غذایی یکی از مهمترین صنایع در جهان محسوب می شود که مشتریان و مخاطبین آن تمامی افراد هستند و باید اصول بسته بندی آنها به نحوی باشد که هر مخاطبی را مجذوب خود کند، مزایای رقابتی را نشان دهد، کیفیت و تازگی محصولات مشخص باشند و غیره که نقش بسیار مهمی در میزان فروش دارد.

در ادامه به اصول طراحی جعبه غذا اشاره می کنیم:

  • فونت نوشتاری روی جعبه باید خوانایی کاملی داشته باشد و برای مصرف کننده محصول قابل شناسایی و تفکیک باشد.
  • در انتخاب رنگ جعبه به برند کاری و نوع محصولی که تولید می‌کنید، توجه کنید. در این زمینه بهتر است از انتخاب طرح‌ها و رنگ‌های شلوغ خودداری کنید.
  • ابعاد و اندازه جعبه باید مناسب سینی غذا درون آن باشد.
اصول چاپ و طراحی جعبه غذا
  • بهتر است روی جعبه غذا اطلاعات برند کاری خود مانند لوگوی شرکت ، اسم برند ، اطلاعات تماس و... را درج کنید.
  • بسته‌بندی و جعبه‌ای طراحی کنید که باز و بسته کردن آن برای مصرف کننده راحت باشد. در این صورت شانس بازگشت دوباره مصرف کننده و خرید مجدد بالا می‌رود.
  • جعبه محصول باید با نوع کالا و محصول هارمونی و هماهنگی داشته باشد. به طور مثال در مورد غذاهایی که یه همراه سس و نوشابه سرو می‌شود بهتراست از جعبه‌ای استفاده کنید که محلی برای نگهداری سس و ... داشته باشد.
    اصول چاپ و طراحی جعبه غذا
  • استفاده از رنگ‌ها اهمیت زیادی دارد. بهتر است رنگ‌های قوی به کار ببرید تا جذابیت بیشتری برای مخاطبان داشته باشد.

اصول مهم چاپ

باتوجه به نکاتی که گفته شد، عناصر مختلفی مانند جنس جعبه ، رنگ ، نوشته‌های روی جعبه ، شکل و طرح جعبه و... اولین راه ارتباطی میان شما با مخاطبان هستند. در حالت کلی یک بسته‌بندی و جعبه خوب می‌تواند برند کاری شما را نسبت به رقبا ممتاز کند. با توجه به گستردگی هر کدام از این موارد، جعبه‌های مقوایی متعددی با کیفیت متفاوت قابل تولید است. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم.

جعبه محصول از چه جنسی باشد؟

امروزه با استفاده از مقوا با ضخامت‌های مختلف، پلاستیک، فلز، شیشه، پارچه و کاغذ می‌توان بسته بندی و جعبه محصولات مختلف را تولید کرد. در این بین مصرف کنندگان علاقه بیشتری به کالاهایی با جعبه مقوایی و کاغذی دارند. علت این مسئله نیز اهمیت محیط زیست از نظر بیشتر مصرف کنندگان کالاهای مختلف است. از سوی دیگر جعبه‌های مقوایی و کاغذی کیفیت بالایی دارند و سلامت محصولات حساس مانند محصولات غذایی و حوزه سلامت را حفظ می‌کنند. همچنین قابلیت بازیافت را باید به مزایای جعبه کاغذی و مقوایی اضافه کرد.

هزینه تولید جعبه

مسلما قیمت جعبه ارتباط مستقیمی با استراتژی بازاریابی شما دارد. اگر قصد دارید جعبه محصول و خدمات شما منحصر به فرد، خاص و خلاقانه باشد، باید قیمت بیشتری برای طراحی و چاپ جعبه پرداخت کنید. اما جعبه‌های معمولی با طراحی و چاپ معمولی قیمت‌های مناسب‌تری دارند. البته در نظر داشته باشید که برای ممتاز شدن در میان رقبا و جذب مخاطبان هدف نیاز به جعبه‌هایی با ایده خلاقانه و خاص دارید.

چاپ جعبه سفارشی

برای اینکه در میان رقبا متفاوت ظاهر شوید، می‌توانید یک جعبه کاملا سفارشی که متناسب با برند و محصول تولید خودتان است، تولید کنید. در این صورت با طراحی یک جعبه متمایز با رنگ‌های منحصر به فرد ، می‌توانید از رقبای خود در بازار پیشی بگیرید.

جعبه با قیمت مناسب

در حال حاضر جعبه‌های بسته بندی محصولات از مقواهایی با کیفیت متفاوت تولید می‌شوند. اگر شما تازه شروع به کارکرده باشید و بخواهید با کمترین هزینه بهترین بسته‌بندی را درنظر بگیرید بهتراست از انواع جعبه مقوایی آماده تولید شده استفاده کنید.

تاثیر طراحی جعبه در بازاریابی

امروزه برای موفقیت در بازار و میان رقبا روش‌های مختلفی وجود دارد. پوستر ، کاتالوگ ، بروشورهای تبلیغاتی ، تبلیغ محصول در رسانه‌های مختلف، بیلبوردها و... روش‌های مختلف معرفی محصول به مخاطبان هدف است. در این بین بسته‌بندی نیز راهکاری موثر برای معرفی محصول و خدمات شما است.

با استفاده از جعبه و بسته‌بندی می‌توانید روی مخاطبان خود تاثیر بگذارید و برند کاری خود را بهتر جلوه کنید. بسته بندی و جعبه علاوه بر اینکه دارای اطلاعات مختلفی مانند نام برند تجاری، اطلاعات تماس، آدرس و... است، باعث می‌شود نام برند شما در ذهن مخاطب ماندگار شود.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃
تا 60% تخفیف بر روی صدها عنوان کتاب! خرید کتاب با 50% تخفیف